Pagina 13 van 19

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: wo 04 apr 2018, 20:21
door Vinny
Ze hebben nog geprobeerd om de ICD tussen Dokkum en Damwoude te laten rijden. Om meerdere reden werd dit geen succes:
- Treinen rijden niet zo goed op asfalt. Dit leverde veel technische problemen en uitval van het materieel op
- Het bleek dat er veel minder potentiële reizigers wonen in Noord-Oost Friesland ten opzichte van de Randstad
- De voorrang van treinen op het overig verkeer bleek juridisch moeilijk handhaafbaar
- De NS kon de Friestalige bestemmingen niet op het display in de trein krijgen zonder miljoenen kostende software-update.

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: wo 04 apr 2018, 20:46
door SuperGhost
En NS is boos dat de Friezen nog altijd blijven roepen: "it kin net"

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: wo 04 apr 2018, 22:12
door Vinny
Ze zijn Friesland kwijt geraakt aan Arriva. Dat zou met de HSL ook moeten gebeuren. Jammer joh voor ze :evil:

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: vr 06 apr 2018, 08:11
door Suus
Vanaf maandag 9 april t/m 8 december wordt de toeslag op werkdagen tussen 9:00 en 16:00 en tussen 18:30 en 6:30 en in het weekend de gehele dag tijdelijk 40% verlaagd naar € 1,40. In 2017 is het aantal reizigers op de HSL tussen Rotterdam en Schiphol met 15% gestegen, in de spitsuren zelfs met 25%. Op deze manier hoopt NS reizigers te verleiden een trein buiten de spitsuren te kiezen.

Tegelijkertijd start NS een onderzoek of alle Intercity Direct-treinen een zevende rijtuig kunnen krijgen, in plaats van alleen de Intercity Brussel.

https://nieuws.ns.nl/korting-voor-spits ... heidslijn/

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: vr 06 apr 2018, 09:30
door webguy
Een onderzoek starten over rijtuigen die buffers en koppelingen hebben en vroeger zelfs faciliteiten hadden voor rangeerders -o- :X Hoe moeilijk kunnen we het maken...

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: vr 06 apr 2018, 11:49
door reisthijs
Aking schreef:Maar de Benelux is geen ICD toch? Waarom zou ik daar dan een toeslag voor betalen?
De reisplanner is inmiddels aangepast, daar wordt de Benelux vanaf 9 april een NS International Intercity direct genoemd.

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: vr 06 apr 2018, 12:54
door samsam538
Suus schreef:Vanaf maandag 9 april t/m 8 december wordt de toeslag op werkdagen tussen 9:00 en 16:00 en tussen 18:30 en 6:30 en in het weekend de gehele dag tijdelijk 40% verlaagd naar € 1,40. In 2017 is het aantal reizigers op de HSL tussen Rotterdam en Schiphol met 15% gestegen, in de spitsuren zelfs met 25%. Op deze manier hoopt NS reizigers te verleiden een trein buiten de spitsuren te kiezen.

Tegelijkertijd start NS een onderzoek of alle Intercity Direct-treinen een zevende rijtuig kunnen krijgen, in plaats van alleen de Intercity Brussel.

https://nieuws.ns.nl/korting-voor-spits ... heidslijn/
Waar halen ze de extra rijtuigen vandaan? Staan er nog zoveel op reserve?

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: vr 06 apr 2018, 13:17
door webguy
Waarschijnlijk daarom een onderzoek

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: vr 06 apr 2018, 16:44
door Daniel
Er waren dacht ik wel rijtuigen over maar niet allemaal hetzelfde type dus vereist het onderzoek wat je waar aan hangt.

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: vr 06 apr 2018, 23:58
door Klaasje
Misschien moeten ze de s900 ook wel kort laten keren op Amsterdam Centraal om materieel uit te kunnen sparen. Dat zal ook wel wat problemen kunnen veroorzaken.

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: za 07 apr 2018, 00:04
door Karl
Zal er uit het onderzoek niet komen dat je de IC Brussel (of hoe dat ding ook heet tegenwoordig, NSI ICd) altijd naar Asd moet rijden ipv een paar keer per dag naar Gv. Daar wil NS namelijk vanaf én dan stel je de landelijke politiek voor een keuze: of uw binnenlandse reiziger gaat er op vooruit, of een lege trein rijdt niet meer...

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: zo 08 apr 2018, 18:15
door Suus
Toch een klein addertje onder het gras: de korting op de toeslag is alleen mogelijk bij de toeslagzuil, bij de kaartautomaat en op internet betaal je altijd het volle tarief.

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: wo 11 apr 2018, 14:51
door Suus
Ah, weer iets nieuws om de drukte in de ICD te “verspreiden”...

Afbeelding

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: za 14 apr 2018, 11:38
door PHS
De NS wil blijkbaar dat reizigers ook de 1005 (de trein van 6:57) gaan nemen, maar geeft alleen de toeslagkorting aan de 903 (de trein van 6:28). Dat is niet echt consequent :')

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: za 14 apr 2018, 11:57
door Suus
De 6:57 is wel consequent in uitvallen. Dat is toch minstens 1x/week het geval.

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: wo 09 mei 2018, 07:46
door trolly
Hier maar:


De NS gaat met spoed de treinen op de hogesnelheidslijn verlengen. De Intercity Direct-treinen worden van zes naar zeven rijtuigen uitgebreid om de toegenomen drukte het hoofd te kunnen bieden.

Aldus het AD.

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: wo 09 mei 2018, 07:55
door Suus
Mijn definitie van spoed komt niet helemaal overeen met die van NS denk ik.

Ik vind januari 2019 namelijk niet echt spoedig...

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: wo 09 mei 2018, 08:01
door trolly
Als ik kijk naar de snelheden die op de hogesnelheidslijn gehaald worden door de ICD zou de NS inderdaad wel eens een bijzondere opvatting over het begrip spoed kunnen hebben :')

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: wo 09 mei 2018, 08:49
door n-evo
De NOS schrijft:
De komende tijd gaat de NS de hsl-treinen technisch aanpassen. Er worden stukken tussen geplaatst; volgens de NS kunnen niet zomaar extra wagons aan de andere wagons worden gekoppeld en daarom is het nodig dat de treinen worden "opgeknipt".
https://nos.nl/artikel/2231024-ns-breid ... k-uit.html

Ze gaan de bestaande rijtuigen verlengen?

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: wo 09 mei 2018, 09:00
door webguy
Iemand heeft het concept stam aan NS geprobeerd uit te leggen. Het gaat er om dat er voor ICR op de HSL niet meer klakkeloos rijtuigen af en bij kunnen. (waarom precies snap ik niet, behalve dat voor elke lengte kennelijk apart toelating nodig is, mogelijk is dat weer ivm veiligheid van buffers bij bepaalde gewichten/snelheden/etc)

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: wo 09 mei 2018, 09:53
door cassie127
MetroRET schreef:https://www.nu.nl/binnenland/5257922/ns ... slijn.html

Vraag me af, van welke rijtuigen dit dan weer gevormd kan worden.
Mogelijk hierdoor?

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: wo 09 mei 2018, 09:59
door MetroRET
Dus door de extra rijtuigen in de Beneluxtrein, is er ineens nóg meer rijtuigen beschikbaar voor de binnenlandse dienst ?

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: wo 09 mei 2018, 10:28
door Jultar
Op dit moment is de omloop dramatisch. Er zijn veel meer stammen nodig dan werkelijk noodzakelijk zouden zijn voor de uitvoering van de dienst. Daarnaast is er tot eind dit jaar onttrekking van materieel door een kleine revisie.
Als dat allemaal afgerond is, eind dit jaar dus en de IC Brussel als eigen losse trein gaat rijden (en dus niet meer "geïntegreerd" in de 1000 serie rijdt tussen Amsterdam en Rotterdam), dan zijn er weer een paar stammen beschikbaar die dan uit elkaar gehaald kunnen worden voor de verlenging.

NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: wo 09 mei 2018, 13:03
door Suus
Na het hele internet bij elkaar gelezen te hebben moet het blijkbaar gezocht worden in een kortere kering voor de 900 in Amsterdam Centraal, een efficiëntere omloop van de 1000 en het afronden van een nu lopende revisie van de rijtuigen.

Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt

Geplaatst: wo 09 mei 2018, 13:30
door isadora
En.....misschien een derde locomotief.