Korte vragen #15
Re: Korte vragen #15
De 9149 heeft als kenteken BN-ZR-39, daarmee kan ik op de RDW-site vinden dat het voertuig nog bij de eerste eigenaar zit. Dat zal dan dus Connexxion Openbaar Vervoer zijn. Daarnaast nog een bijzonderheid te vinden daar: "MAXIMUM BEDRIJFSSNELHEID 60 KM/U". Dikke kans dat er dus te hard gereden wordt op een scholierenlijn...
edit: dat zie ik nu ook bij de BN-ZN-95 staan, de 9106 die eerder in Twente reed. Vreemd, want destijds heb ik het kenteken ook wel eens gecheckt en stond dit er vrijwel zeker niet bij. Is er in die anderhalf jaar iets gebeurd waardoor die gelede Citaro's niet meer sneller mogen?
edit: dat zie ik nu ook bij de BN-ZN-95 staan, de 9106 die eerder in Twente reed. Vreemd, want destijds heb ik het kenteken ook wel eens gecheckt en stond dit er vrijwel zeker niet bij. Is er in die anderhalf jaar iets gebeurd waardoor die gelede Citaro's niet meer sneller mogen?
Re: Korte vragen #15
Dat kan ik me niet voorstellen! Waarom zou een bus met maximumsnelheid 60 km/h überhaupt nog de weg op mogen?
Re: Korte vragen #15
Omdat er geen minimumconstructiesnelheid voor bussen is om de weg op te mogen. Waarom is dat raar?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Korte vragen #15
Een aantal vragen:
Hoeveel kost een retour van Maastricht naar Hasselt? Hoevaak rijdt er een bus van Maastricht naar Hasselt op zondag, en hoe lang doe je erover? Ik kon op delijn.be er niet veel wijzer van worden.
Hoeveel kost een retour van Maastricht naar Hasselt? Hoevaak rijdt er een bus van Maastricht naar Hasselt op zondag, en hoe lang doe je erover? Ik kon op delijn.be er niet veel wijzer van worden.
Re: Korte vragen #15
Volgens mij worden er geen retouren verkocht. Maar als je op lijn20a Hasselt Maastricht googelt kun je alles zo vinden. ..
Re: Korte vragen #15
Lijn 20a rijdt 1x/4 uur op zondag vanaf 13:01, doet er 58 minuten over en een enkele reis kost bij de chauffeur 3 euro.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #15
Jij woont toch in de buurt van de grens ? het goedkoopst is om dan kaartjes op voorhand te kopen in een voorverkooppunt bij vaker reizen is een lijnkaart voor 10 ritten al snel aantrekkelijk.Berk-24 schreef:Een aantal vragen:
Hoeveel kost een retour van Maastricht naar Hasselt? Hoevaak rijdt er een bus van Maastricht naar Hasselt op zondag, en hoe lang doe je erover? Ik kon op delijn.be er niet veel wijzer van worden.
Op het voertuig kost een kaartje €3 per enkeltje.
Tevens kan het euroregioticket ook aantrekkelijk zijn, zeker als je met z'n 2en reist. Euroregioticket
lijn 20 A rijdt 1x per 4 uur op zondag tussen Maastricht en Hasselt (58 min) en Lijn 45 rijdt een 2 uursdienst tot Genk met een overstap naar Hasselt. (1 uur en 22 minuten helemaal per bus)
Laatst gewijzigd door Mr-W op vr 22 mei 2015, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Korte vragen #15
Ja zag ik al, wat een zaadfrequentie. Die lijn neem ik niet. Dan is een beter alternatief om via Genk (lijn 45) of Tongeren (lijn 62) te reizen. Lijn 45 rijdt 1x/2 uur, lijn 62 ieder uur. Ik heb namelijk een Kruidvat OV-dagkaart en ik zat te kijken of een Belgische of Duitse stad net over de grens mogelijk was. Volgens mij is Aachen wel een leuke stad en als je via Vaals reist ook nog vrij goedkoop (Vaals-Aachen is een klein stukje). Daarnaast zat ik te kijken naar Hasselt, maar dat is dus niet echt te doen (1x/4 uur of omreizen). Antwerpen en Liège ben ik al recent geweest.
Re: Korte vragen #15
Aken is een leuke stad en de OV dagkaart is helemaal geldig tot Aken in lijn 50. Als je de tijd hebt zou ik Lijn 57 Maastricht Station NS - Gulpen Busstation nemen overstappen in Gulpen op lijn 50. De route van lijn 57 is zeker de extra reistijd waard.Berk-24 schreef: Volgens mij is Aachen wel een leuke stad en als je via Vaals reist ook nog vrij goedkoop (Vaals-Aachen is een klein stukje). Daarnaast zat ik te kijken naar Hasselt, maar dat is dus niet echt te doen (1x/4 uur of omreizen). Antwerpen en Liège ben ik al recent geweest.
Re: Korte vragen #15
Geldt ie eigenlijk ook tot Leer (Oostfriesland)?
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Korte vragen #15
Nee, het Euregioticket is alleen geldig in een grote kring rond Limburg.
Re: Korte vragen #15
Dacht het wel, alleen lijkt Leer me nou niet echt the place to be en het is vanuit Groningen nog een heel eind met de stoptrein over een (lijkt mij) vrij saai traject.baladid schreef:Geldt ie eigenlijk ook tot Leer (Oostfriesland)?
Baladid bedoelt Kruidvat-OV-kaart.
Ik woon in Gelderland dus Euregio-kaart is niet echt een alternatief.
Re: Korte vragen #15
Waarom zou dat Euregioticket geen alternatief zijn? Hij is ook geldig voor niet-Limburgers hoor... (A)
Re: Korte vragen #15
Kruidvatkaartje kan gebruik worden tot leer.Berk-24 schreef:Dacht het wel, alleen lijkt Leer me nou niet echt the place to be en het is vanuit Groningen nog een heel eind met de stoptrein over een (lijkt mij) vrij saai traject.baladid schreef:Geldt ie eigenlijk ook tot Leer (Oostfriesland)?
Baladid bedoelt Kruidvat-OV-kaart.
Ik woon in Gelderland dus Euregio-kaart is niet echt een alternatief.
Even een vraagje: wat kost de bus tussen leeuwarden en alkmaar? Ik kwam via de qbuzz en 9292 site uit op 17 euro dat kan toch niet?
Re: Korte vragen #15
Het is ook best een paar km...
Alternatief is een Qliner dagretour voor € 18,00. Zie http://www.arriva.nl/abonnementen-tarie ... tour-2015/
Alternatief is een Qliner dagretour voor € 18,00. Zie http://www.arriva.nl/abonnementen-tarie ... tour-2015/
Re: Korte vragen #15
Thom91 schreef:Jawel, dat ding is pestpokkeduur.
Ik zie op qbuzz site ook staan 8 euro kaartje voor 8 zones of meer, zou dat ook geldig zijn?
Re: Korte vragen #15
De bus Alkmaar - Leeuwarden is niet van Qbuzz...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #15
Bee schreef:De bus Alkmaar - Leeuwarden is niet van Qbuzz...
Het is toch een qliner?
Re: Korte vragen #15
Maar die Q staat niet voor Qbuzz. Het merk is oorspronkelijk van Arriva en tegenwoordig vrij te gebruiken door overheden als marketingterm.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Korte vragen #15
Op de website van Arriva staat dat dat Qliner dagretour ook geldig is op lijn 71 tussen Kop Afsluitdijk en Harlingen. Betekent dus dat er voor twee keer een rit van een kwartier €18 gevraagd kan worden.Hendrik schreef:Het is ook best een paar km...
Alternatief is een Qliner dagretour voor € 18,00. Zie http://www.arriva.nl/abonnementen-tarie ... tour-2015/
Tot op heden is het concept toch nog niet door andere vervoerders dan Arriva gebruikt?Bee schreef:Maar die Q staat niet voor Qbuzz. Het merk is oorspronkelijk van Arriva en tegenwoordig vrij te gebruiken door overheden als marketingterm.
Re: Korte vragen #15
Qbuzz heeft ook Qliners in Groningen en Drenthe, de bus Lelystad - Groningen was ook een Qliner en die was van Connexxion, dus ja, andere vervoerders hebben de merknaam ook gebruikt of gebruiken die nog.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Korte vragen #15
Oja, tuurlijk.Bee schreef:Qbuzz heeft ook Qliners in Groningen en Drenthe, de bus Lelystad - Groningen was ook een Qliner en die was van Connexxion, dus ja, andere vervoerders hebben de merknaam ook gebruikt of gebruiken die nog.
Re: Korte vragen #15
Kun je niet gewoon 'vergeten' uit te checken? Heb ik ook gedaan op de 345 komende uit Emmeloord. Of rekent de 350 een aparte borg, ofwel meer dan €4?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 176 gasten