Korte vragen #15

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
MdJ
Berichten: 3803
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor MdJ » Ma 22 Jun 2015, 17:16

Nee, alleen in de spits, wanneer er een s1500 uit Ekz met een 140 in Deventer tegenkomt. Dat is alleen het geval met de t146 en t1559.
Bij twijfel: gebruik beton.

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor Thom91 » Ma 22 Jun 2015, 17:20

Ah zo, helder!
Komt wel goed schatje.

dennistd
Berichten: 1385
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor dennistd » Ma 22 Jun 2015, 18:54

Maar de t3667 vertrekt al om 17.44u, waarom kan de t1559 dan pas om 17.49u aankomen in Dv? Of heeft dat met plannormen te maken?
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor Daniel » Ma 22 Jun 2015, 19:06

De opvolgtijd is 3 minuten geloof ik, dus theoretisch zou het mogelijk zijn om al om 17.47 uur aan te komen. Alleen gelden die normen uiteraard ook in Apeldoorn: daar vertrekt de t1559 nu precies 3 minuten na de stoptrein naar Zutphen en die twee rijwegen kruisen elkaar (s17800 keert immers op spoor 2, t1559 gaat via spoor 3).
Vandaar dus dat hij niet die paar minuten eerder in Deventer kan aankomen, dat wordt veroorzaakt doordat hij niet eerder Apeldoorn uit kan.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3697
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor regenmaker » Ma 22 Jun 2015, 19:55

Daniel schreef:(s17800 keert immers op spoor 2, t1559 gaat via spoor 3)


Ik denk dat je spoor 4 in plaats van spoor 2 bedoelt? :)
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9271
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor Ardan » Ma 22 Jun 2015, 19:57

17800 spoor 3, 1559 spoor 4. Niet meer zeuren 8-)
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

MdJ
Berichten: 3803
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor MdJ » Ma 22 Jun 2015, 20:43

Tegenwoordig (Vanaf december ofzo?) andersom: s17800 op 4, s1500 en 140 ri Dv van 3.
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor Daniel » Ma 22 Jun 2015, 21:09

Volgens mij later pas. Ik heb eind vorig jaar/begin dit jaar nog eens een rondje via Apeldoorn-Zutphen gemaakt en toen stond de s17800 nog op 3.
Maargoed, dat maakt niet uit voor deze situatie want de s17800 en s1500 moeten hoe dan ook over hetzelfde wissel heen.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor Thom91 » Ma 22 Jun 2015, 21:18

MdJ schreef:Tegenwoordig (Vanaf december ofzo?) andersom: s17800 op 4, s1500 en 140 ri Dv van 3.

Ze gaan alle drie van spoor vier, alleen de s7000 vanaf 3.
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3697
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor regenmaker » Ma 22 Jun 2015, 21:36

Inderdaad: Alles richting Deventer/Zutphen gaat vanaf spoor 4, behalve de s7000 (spoor 3). Alles richting Amersfoort vanaf spoor 1.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

MdJ
Berichten: 3803
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor MdJ » Ma 22 Jun 2015, 21:41

Jongens toch... Willen jullie werkelijk met jullie s140 en s1500 dwars door de kerende s17800 rijden?
Bij twijfel: gebruik beton.

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor Thom91 » Ma 22 Jun 2015, 21:47

SNOEIHARD
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31506
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor Suus » Ma 22 Jun 2015, 21:51

Daniel schreef:Dat komt door de s140 die rond datzelfde tijdstip naar Amsterdam vertrekt van spoor 3 in Deventer. De s3600 naar Roosendaal kan daardoor niet op spoor 3 halteren en verhuist dan naar spoor 1 waardoor de t1559 in Apeldoorn wat langer moet wachten om in Deventer gelijk op spoor 1 binnen te kunnen komen.

En spoor 4 houdt ondertussen zomervakantie?
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3697
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor regenmaker » Ma 22 Jun 2015, 21:52

Mee eens, gewoon rammen dat Arriva ding :P
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

MdJ
Berichten: 3803
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor MdJ » Ma 22 Jun 2015, 21:52

Bee schreef:
Daniel schreef:Dat komt door de s140 die rond datzelfde tijdstip naar Amsterdam vertrekt van spoor 3 in Deventer. De s3600 naar Roosendaal kan daardoor niet op spoor 3 halteren en verhuist dan naar spoor 1 waardoor de t1559 in Apeldoorn wat langer moet wachten om in Deventer gelijk op spoor 1 binnen te kunnen komen.

En spoor 4 houdt ondertussen zomervakantie?

Daar staat van 17:44-17:47 de s3600 naar Zl
Bij twijfel: gebruik beton.

Ezra
Berichten: 918
Lid geworden op: Ma 18 Nov 2013, 17:40

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor Ezra » Di 23 Jun 2015, 19:17

webguy schreef:De aansluiting zit er maar het staat uit. In het verleden omdat wat er op de schermen staat niet altijd klopte, dan is je omroep ook fout...

Over foute omroepen gesproken. Is het jullie weleens opgevallen dat er in de automatische omroep in een SLT bij een aansluitende intercity wordt omgeroepen dat er een sprinter vanaf spoor x vertrekt?

waldo79
Berichten: 3625
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor waldo79 » Di 23 Jun 2015, 19:17

Ja.
Mij best :)

VIRM
Berichten: 3404
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor VIRM » Wo 24 Jun 2015, 22:01

Vraagje: wat wordt er in Den Haag Centraal precies schoongemaakt qua treinen?
Op Den Haag Centraal keren de s2100 en s700/s12700 op elkaar, met een keertijd van 11 of 18 minuten. Maar volgens mij wordt er niks schoongemaakt. Bij de s2100, die 18 minuten voor vertrektijd aankomt als s700/s12700, zijn de WC's vaak op het perron te ruiken als je langs de trein loopt. Als zo'n IC een lange afstand heeft afgelegd en er even tijd is, dan is er toch niks mis met de grootste rommel uit de prullenbakken verwijderen en de WC een beurt geven?
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11937
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor Geert » Wo 24 Jun 2015, 22:07

Regelmatig een trein van Den Haag naar Groningen genomen waarbij het wc-papier en/of water al aan het begin van de reis op was... In Den Haag worden de prullenbakjes even nagelopen, maar veel meer dan dat is het volgens mij niet.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor Daniel » Wo 24 Jun 2015, 22:09

Daar zou inderdaad niks mis mee zijn, maar de schoonmaak in treinen is sowieso om te huilen momenteel. In de (12)500 blijft het tijdens de vrij korte kering in Rotterdam ook beperkt tot een schoonmaker die even door de trein loopt en wat prullenbakjes leegt (maar alleen waar nog niemand zit, dus in de spits eigenlijk zo'n beetje nergens).

Gevolg: 'tis me nog maar zelden gelukt om tussen Utrecht en Amersfoort iets weg te gooien in een prullenbakje in die trein (past niet meer).
Andere series zijn niet veel beter: ik moest laatst een keer nodig (anders ga ik wel naar een stations-WC, die zijn over het algemeen beter als ze bemenst zijn) en kon de poging in de s1900 al staken wegens het ontbreken van WC-papier. Vervolgens overgestapt op de s1700 die zowaar wel papier had, maar in de eerste 5 minuten van de 2,5 uur durende rit al geen water meer had (tja, dan gaat die WC wel stinken als je niet door kunt trekken).
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor Thom91 » Wo 24 Jun 2015, 22:12

Toiletten worden sowieso nooit schoongemaakt bij een kering, daarvoor zijn geen voorzieningen.
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9271
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor Ardan » Wo 24 Jun 2015, 22:17

Nergens een emmertje water, een dweiltje en een doekje nee? :')
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor Thom91 » Wo 24 Jun 2015, 22:18

Watervoorzieningen bevinden zich in het spoor en worden aan de onderkant van de treinen aangesloten.
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor Daniel » Wo 24 Jun 2015, 22:19

In het verleden zijn er toch wel voorzieningen geweest om water bij te vullen? Dat die tanks een keer leeg raken na 5 uur rijden lijkt me immers niet zo verbazingwekkend, hoeveel liter gaat er eigenlijk in?
En voor het aanvullen van het WC-papier heb je weinig voorzieningen nodig lijkt me...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor Thom91 » Wo 24 Jun 2015, 22:23

Dat kan uiteraard wel, maar de bak legen kan alleen bij de servicepaden.
Komt wel goed schatje.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yahoo [Bot] en 4 gasten