Pagina 6 van 11

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: wo 24 jun 2015, 22:31
door Daniel
Er is nog genoeg materieel zonder bak natuurlijk... Maarja, water bijvullen kan dus wel alleen doen ze het blijkbaar niet meer. Nu kan ik me sinds de verbouwing van Rotterdam Centraal ook niet meer herinneren daar de slangen tussen de sporen gezien te hebben t.b.v. het bijvullen. Die lagen er in het verleden nog wel.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: wo 24 jun 2015, 22:33
door Thom91
As said, die bevinden zich bij de servicepaden en die bevinden zich nauwelijks bij perronsporen.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: wo 24 jun 2015, 22:40
door Daniel
Maar in het verleden bevonden die zich dus wel bij perronsporen. Dat is ook precies de plek waar je die dingen nodig hebt want met de tegenwoordige korte keringen op heel veel plekken zijn dus anders 's avonds alle watertanks leeg (m.u.v. die van het materieel wat tussen de spitsen in stilstaat op een opstelspoor).

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: wo 24 jun 2015, 23:26
door Suus
Die vulslangen mochten toch al niet meer gebruikt worden vanwege de aangescherpte veiligheidsregels.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: wo 24 jun 2015, 23:41
door Ardan
Nou hebben jullie het steeds over waterbijvulvoorzieningen maar ik bedoel juist gewoon iets simpels als een dweiltje over de vloer en een doekje over de bril, dát hoeft toch niet zo moeilijk te zijn en kan bij wijze van zelfs nog tijdens het kopfmaken in Utrecht van de NoordOost :P

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: ma 29 jun 2015, 20:29
door VIRM
Kennelijk is dat dweiltje en dat doekje helaas wel moeilijk, Ardan. :(

Nog een ander vraagje: wat voor wissels zijn er precies aangelegd bij de Riekerpolderaansluiting? Als ik de Westtak op ga of af ga, dan merk ik dat de vaart er behoorlijk uit gaat. Komen er nog wat wissels waar sneller doorheen kan worden gegaan?

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: ma 29 jun 2015, 20:33
door Thom91
Voegt weinig toe, de Riekerpolderboog is voor slechts 80 en is dit ook altijd geweest. Vanaf Zuid naar 'binnen' liggen wel 1:34,7 exemplaren (140 km/h).

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: ma 29 jun 2015, 23:37
door Globetrotter
Even een gebruiksvraagje: Hoe kan ik een bestand toevoegen aan een bericht dat ik in een topic plaats?

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: ma 29 jun 2015, 23:43
door Tochjo
Dat kan niet. Je kunt het bestand elders hosten en er in een bericht naar linken.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: do 02 jul 2015, 21:54
door Mr-W
In de zomer zijn er werkzaamheden op mijn traject. Nou gaat de laatste treinvervangende bus om 23:37 uit Eindhoven en komt met een overstap in Helmond om 00:23 aan in Brandevoort. Normaal gaat de laatste gewone trein om 00:16 uit Eindhoven, dus 45 minuten later. Kan dit zomaar? Heb hierdoor een half uur minder kermis in Tilburg -o-

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: do 02 jul 2015, 22:00
door webguy
Boek je een hotel... Nog beter: blijf bij iemand slapen

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: do 02 jul 2015, 22:26
door Aking
Mr-W schreef:Kan dit zomaar?
Je ziet het :)

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: zo 05 jul 2015, 10:42
door VIRM
Klein vraagje: ik moet wellicht volgende week zaterdag op station Hengelo Oost (komende vanaf de richting Hengelo) overstappen op bus 12. Weet iemand hoe ik van perron naar bushalte kom? :) Op ns.nl/geleidelijnen staat station Hengelo Oost er overigens helemaal niet bij.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: zo 05 jul 2015, 11:45
door marvinkok
Komende af Hengelo is het perron af, en weg oversteken. Inderdaad geen geleidelijnen naar de halte.
De andere halte is slechts voor lijn 8.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: ma 06 jul 2015, 01:28
door dennistd
En na het oversteken van de weg naar links lopen, dan steek je de inrit van de parkeerplaats over en dan sta je bij de bushalte :Y

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: di 07 jul 2015, 14:47
door OmniLezer
Zijn de Voiths van de 1e generatie Ambassadors(Arriva 8000-serie) dezelfde als bij de Citea's. Ze klinken hetzelfde namelijk. Is er iemand die het weet?

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: wo 08 jul 2015, 05:23
door Michael
Alle Voith's lijken volgens mij wel op elkaar. Maar echt met zekerheid kan ik het niet zeggen aangezien we in Breda alleen maar bussen met een ZF versnellingsbak hebben.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: wo 08 jul 2015, 10:41
door baladid
Twee vragen:
a) Zijn alle stations in Den Haag (en Rijswijk) nog poortjesvrij?
b) Waar exact bij Den Haag HS stopt tram 15 richting Nootdorp?

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: wo 08 jul 2015, 10:46
door Suus
Den Haag HS heeft (gedeeltelijk) poortjes, maar is nog niet afgesloten omdat het station eerst nog verbouwd gaat worden.

Tram 15 richting Nootdorp stopt achter de wolkenkrabber rechts van de hoofdingang.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: wo 08 jul 2015, 10:47
door Hendrik
a) Als er al poortjes staan (Den Haag HS en Den Haag Centraal), zijn ze nog niet gesloten.
b) Tram 15 richting Nootdorp stopt bij de halte Rijswijkseplein / Den Haag HS. Als je door de hoofdingang aan de voorkant van het station naar buiten gaat, ga je rechtsaf. Vervolgens loop je een eindje tot het kruispunt. Daar zie je de tramhalte aan je rechterhand. Even het zebrapad oversteken en je staat bij de halte. Let wel op: door bouwwerkzaamheden pal naast het station, is het voetpad aan de rechterkant van de straat vrijwel helemaal 'verdwenen'. Er zijn veel mensen die er toch lopen, maar je wordt dan bijna geplet door de trams... Beter is het om via de overkant van de straat te lopen of via de tramperrons vóór het station.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: wo 08 jul 2015, 11:09
door reisthijs
Voor alle vragen over poortjes: www.ns.nl/poortjes

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: wo 08 jul 2015, 14:01
door nvdw
OmniLezer schreef:Zijn de Voiths van de 1e generatie Ambassadors(Arriva 8000-serie) dezelfde als bij de Citea's. Ze klinken hetzelfde namelijk. Is er iemand die het weet?
Naar mijn weten zijn alle Voith-transmissies in de Ambassadors en Citea LLE's van het type DIWA 5. Het zijn altijd vierversnellingsbakken, alleen is het schakelgedrag wel merkbaar aangepast in de jaren. Vroege exemplaren schakelen aanmerkelijk later op dan die in jongere bussen. Dat heeft vooral te maken met de Cummins ISB-motor die door de jaren heen meer vermogen is gaan leveren en vooral betere trekkracht heeft bij lagere toerentallen, zodat de automaat eerder kan schakelen zonder dat de acceleratie eronder lijdt.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: wo 08 jul 2015, 14:09
door baladid
Bedankt. 9292.nl zegt dat het in 5 minuten van spoor 5 van HS naar de tramhalte te doen is... klinkt ambitieus als ik de routebschrijving bekijk.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: wo 08 jul 2015, 15:13
door Hendrik
In 5 minuten lukt dat wel. Zorg ervoor dat je ergens in het midden van de trein zit, dan hoef je niet zo ver te lopen naar de trap. :wink:

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: wo 08 jul 2015, 15:31
door Anne
Bee schreef: Tram 15 richting Nootdorp stopt achter de wolkenkrabber rechts van de hoofdingang.
Dit is het Strijkijzer.