Korte vragen #15

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9547
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor Wubbo » Zo 12 Jul 2015, 22:10

Citaro schreef:Thx, maar waarom worden de SPR-stations tussen Apd en Aml tijdens de werkzaamheden op zondag dan extra bediend?
Dat is om de (extra) reistijd niet extreem lang te laten worden. Als je op de normale tijd vertrekt uit bijvoorbeeld Enschede, dan met de bus moet tussen Hengelo en Almelo en dan ook nog bijna een uur moet wachten op je vervolgtrein weet je een ding zeker: die mensen raak je kwijt. Dit soort dingen gebeuren vaker (en ook al veel langer) bij werkzaamheden.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3689
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor regenmaker » Zo 12 Jul 2015, 22:15

Ja en materieel hebben ze toch over vanwege de werkzaamheden.

EDIT: Wacht ze hebben op zondag sowieso materieel over. ;)
En verder rijdt er toch niet hetzelfde materieel op zondag tussen Almelo en Hengelo, dan wordt gebruikt tussen Apeldoorn en Almelo.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Citaro
Berichten: 202
Lid geworden op: Di 01 Nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor Citaro » Zo 12 Jul 2015, 22:56

Wubbo schreef:
Citaro schreef:Thx, maar waarom worden de SPR-stations tussen Apd en Aml tijdens de werkzaamheden op zondag dan extra bediend?
Dat is om de (extra) reistijd niet extreem lang te laten worden. Als je op de normale tijd vertrekt uit bijvoorbeeld Enschede, dan met de bus moet tussen Hengelo en Almelo en dan ook nog bijna een uur moet wachten op je vervolgtrein weet je een ding zeker: die mensen raak je kwijt. Dit soort dingen gebeuren vaker (en ook al veel langer) bij werkzaamheden.

Duidelijk, dank voor de uitleg

Ezra
Berichten: 918
Lid geworden op: Ma 18 Nov 2013, 17:40

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor Ezra » Di 14 Jul 2015, 11:49

Tochjo schreef:Inchecken binnen 35 minuten na uitchecken wordt gezien als overstap als tegen hetzelfde kortingstarief wordt ingecheckt (dus niet eerst in daluren en daarna in spitsuren). Lange-afstandskorting blijft gelden en je betaalt evenveel als wanneer je niet zou hebben uit- en ingecheckt. Je hebt dus gelijk.

Geld die 35 minuten alleen voor de trein, of voor al het openbaar vervoer?

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5576
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor Hainje » Di 14 Jul 2015, 11:51

Zo ver ik weet voor al het OV.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor Freek » Di 14 Jul 2015, 12:41

Nee en ja. Lange afstandskorting geldt alleen bij de trein. De overstaptijd van 35 geldt in principe voor heel het OV maar kent veel uitzonderingen. Die is afhankelijk van de concessie, het product waarmee gereisd wordt, tijdstip en modaliteit.

Gebruikersavatar
Tochjo
Berichten: 911
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor Tochjo » Vr 17 Jul 2015, 17:21

Is dat kraanwatertappunt op station Amersfoort verdwenen? Ik kom er niet vaak en had weinig tijd vandaag, maar kon het zo snel niet vinden. Beetje vervelend, want in Leeuwarden trof ik het tappunt dat op het Lombardplein zou moeten staan ook al niet aan.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25102
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor Daniel » Vr 17 Jul 2015, 19:20

Ik herinner me ook niet 'm recent nog gezien te hebben inderdaad. Maar ook niet echt een idee wanneer hij verdwenen is. Tijdje terug stond door een defect wel de hele stationshal blank, maar daarna heb ik hem nog gezien.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Tochjo
Berichten: 911
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor Tochjo » Vr 17 Jul 2015, 19:34

Sowieso zouden die dingen eens op wat meer stations geplaatst mogen worden. Installatie kost zo'n 3000 euro las ik net, en het waterverbruik zelf zal per jaar toch niet meer dan een aantal tientjes zijn. Kleine investering, groot plezier.

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7693
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor webguy » Vr 17 Jul 2015, 19:36

Ik las ergens dat ie na een grote lekkage niet meer terug gekomen is...
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
Tochjo
Berichten: 911
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor Tochjo » Vr 17 Jul 2015, 19:38

Tijdelijk? Matige oplossing om dan die hele paal maar weg te halen in plaats van de lekkage goed te verhelpen.

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7693
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor webguy » Vr 17 Jul 2015, 19:47

Het was officieel een proef geloof ik. Weet het niet precies, maar kan goed dat je gekilled is
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
Tochjo
Berichten: 911
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor Tochjo » Vr 17 Jul 2015, 19:56

In dit bericht lees ik iets over plaatsing in 2013 voor een proef van zes maanden. Proef zou dan al afgelopen moeten zijn. Sowieso, wat wil je onderzoeken? Je biedt een dienst aan die nauwelijks iets kost, lijkt me klantvriendelijk en goede PR.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25102
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor Daniel » Vr 17 Jul 2015, 20:44

Dat ding heeft er sowieso langer dan die proeftijd gestaan. Net met de zoekfunctie van het forum terug weten te vinden namelijk dat het in oktober 2014 was dat de complete stationshal in Amersfoort blank stond door een lek in dat tappunt.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
marlies
Berichten: 2060
Lid geworden op: Za 10 Aug 2013, 15:34

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor marlies » Za 18 Jul 2015, 18:28

Misschien wat cynisch maar ik denk dat de eigen retailbelangen van de NS hier ook een rol bij spelen. Wat mij betreft zouden watertappunten tot de standaardvoorzieningen op stations moeten behoren. Goed voor het milieu en de volksgezondheid. Slecht voor de jaarrekening.

KM46
Berichten: 8060
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor KM46 » Za 18 Jul 2015, 21:12

Heb vanmiddag ook diverse mensen zien zoeken naar het watertappunt in Amersfoort. Volgens een medewerkster van NS komt deze niet meer terug.

Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 160
Lid geworden op: Zo 28 Dec 2014, 23:09

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor Visgraatmodel » Zo 19 Jul 2015, 17:00

Ik woon in een dorp die een halte heeft aan de busverbinding tussen Capelsebrug en Utrecht CS (195), maar waarom wordt deze lijn bereden door zowel Arriva als Connexxion?
OV-Flipkaart

verfmeer
Berichten: 490
Lid geworden op: Di 08 Apr 2014, 21:31

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor verfmeer » Zo 19 Jul 2015, 17:05

Van de wiki:
Voorheen werden op lijn 195 vanuit de stalling Schoonhoven ook bussen vanuit de concessie Duin- en Bollenstreek/Leiden Rijnstreek/Midden-Holland ingezet. Op 9 december 2012 ging deze laatste concessie echter over naar Arriva. In plaats van het knippen van de lijn in Schoonhoven of alle ritten laten rijden door Connexxion, ging Arriva ook enkele ritten rijden op deze lijn.

Gebruikersavatar
BrengMe
Berichten: 1378
Lid geworden op: Za 04 Aug 2012, 22:02
Locatie: Arnhem

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor BrengMe » Zo 19 Jul 2015, 17:15

Lijn 195 behoort zowel tot de concessie Zuid-Holland Noord als de concessie Provincie Utrecht, waardoor de lijn door Arriva en Connexxion gereden wordt.
---

Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 160
Lid geworden op: Zo 28 Dec 2014, 23:09

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor Visgraatmodel » Zo 19 Jul 2015, 17:16

Is dit iets wat vaker voorkomt in Nederland, twee vervoerders op 1 lijn?
OV-Flipkaart

waldo79
Berichten: 3625
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor waldo79 » Zo 19 Jul 2015, 17:18

Het komt vaker voor; de gecombineerde lijnen 85/42 Nijmegen - Tiel v.v. worden om beurten door Arriva en Breng gereden.
Mij best :)

Gebruikersavatar
BrengMe
Berichten: 1378
Lid geworden op: Za 04 Aug 2012, 22:02
Locatie: Arnhem

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor BrengMe » Zo 19 Jul 2015, 17:21

Ja, dit komt vaker voor.

Paar voorbeelden uit mijn buurt:
Lijn 27 van Arnhem naar Doetinchem wordt door Breng en Arriva gereden.
Lijn 29 van Arnhem naar Doetinchem wordt door Breng en Arriva gereden.
Lijn 43 van Arnhem naar Apeldoorn wordt door Breng en Syntus gereden.
Lijn 83 van Nijmegen naar Venlo wordt door Breng en Veolia gereden.
Lijn 99 van Nijmegen naar Uden wordt door Breng en Arriva gereden.
Lijn 85/42 van Nijmegen naar Tiel wordt door Breng en Arriva gereden.

Ook wordt lijn 45 van Den Haag naar Leiden door Arriva en Veolia samen gereden.
---

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3689
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor regenmaker » Zo 19 Jul 2015, 18:08

Ja, bij Breng heb je wel echt de meeste voorbeelden. ;)
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
BrengMe
Berichten: 1378
Lid geworden op: Za 04 Aug 2012, 22:02
Locatie: Arnhem

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor BrengMe » Zo 19 Jul 2015, 18:52

Het zou me niets verbazen als ik alle voorbeelden heb genoemd.
---

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3689
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Korte vragen #15

Berichtdoor regenmaker » Zo 19 Jul 2015, 18:56

Lijn 295 Rotterdam - Utrecht wordt ook door Connexxion en Arriva beiden gereden.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yahoo [Bot] en 4 gasten