Korte vragen #15

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen #15

Bericht door dennistd »

De 9149 heeft als kenteken BN-ZR-39, daarmee kan ik op de RDW-site vinden dat het voertuig nog bij de eerste eigenaar zit. Dat zal dan dus Connexxion Openbaar Vervoer zijn. Daarnaast nog een bijzonderheid te vinden daar: "MAXIMUM BEDRIJFSSNELHEID 60 KM/U". Dikke kans dat er dus te hard gereden wordt op een scholierenlijn...

edit: dat zie ik nu ook bij de BN-ZN-95 staan, de 9106 die eerder in Twente reed. Vreemd, want destijds heb ik het kenteken ook wel eens gecheckt en stond dit er vrijwel zeker niet bij. Is er in die anderhalf jaar iets gebeurd waardoor die gelede Citaro's niet meer sneller mogen?
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Korte vragen #15

Bericht door Hendrik »

Dat kan ik me niet voorstellen! Waarom zou een bus met maximumsnelheid 60 km/h überhaupt nog de weg op mogen?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Korte vragen #15

Bericht door deadlock »

Omdat er geen minimumconstructiesnelheid voor bussen is om de weg op te mogen. Waarom is dat raar?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Korte vragen #15

Bericht door Berk-24 »

Een aantal vragen:
Hoeveel kost een retour van Maastricht naar Hasselt? Hoevaak rijdt er een bus van Maastricht naar Hasselt op zondag, en hoe lang doe je erover? Ik kon op delijn.be er niet veel wijzer van worden.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen #15

Bericht door waldo79 »

Volgens mij worden er geen retouren verkocht. Maar als je op lijn20a Hasselt Maastricht googelt kun je alles zo vinden. ..
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #15

Bericht door Suus »

Lijn 20a rijdt 1x/4 uur op zondag vanaf 13:01, doet er 58 minuten over en een enkele reis kost bij de chauffeur 3 euro.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #15

Bericht door Thom91 »

Wat een frequentie _O-
Komt wel goed schatje.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Korte vragen #15

Bericht door Mr-W »

Berk-24 schreef:Een aantal vragen:
Hoeveel kost een retour van Maastricht naar Hasselt? Hoevaak rijdt er een bus van Maastricht naar Hasselt op zondag, en hoe lang doe je erover? Ik kon op delijn.be er niet veel wijzer van worden.
Jij woont toch in de buurt van de grens ? het goedkoopst is om dan kaartjes op voorhand te kopen in een voorverkooppunt bij vaker reizen is een lijnkaart voor 10 ritten al snel aantrekkelijk.
Op het voertuig kost een kaartje €3 per enkeltje.
Tevens kan het euroregioticket ook aantrekkelijk zijn, zeker als je met z'n 2en reist. Euroregioticket


lijn 20 A rijdt 1x per 4 uur op zondag tussen Maastricht en Hasselt (58 min) en Lijn 45 rijdt een 2 uursdienst tot Genk met een overstap naar Hasselt. (1 uur en 22 minuten helemaal per bus)
Laatst gewijzigd door Mr-W op vr 22 mei 2015, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Korte vragen #15

Bericht door Berk-24 »

Ja zag ik al, wat een zaadfrequentie. Die lijn neem ik niet. Dan is een beter alternatief om via Genk (lijn 45) of Tongeren (lijn 62) te reizen. Lijn 45 rijdt 1x/2 uur, lijn 62 ieder uur. Ik heb namelijk een Kruidvat OV-dagkaart en ik zat te kijken of een Belgische of Duitse stad net over de grens mogelijk was. Volgens mij is Aachen wel een leuke stad en als je via Vaals reist ook nog vrij goedkoop (Vaals-Aachen is een klein stukje). Daarnaast zat ik te kijken naar Hasselt, maar dat is dus niet echt te doen (1x/4 uur of omreizen). Antwerpen en Liège ben ik al recent geweest.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Korte vragen #15

Bericht door Mr-W »

Berk-24 schreef: Volgens mij is Aachen wel een leuke stad en als je via Vaals reist ook nog vrij goedkoop (Vaals-Aachen is een klein stukje). Daarnaast zat ik te kijken naar Hasselt, maar dat is dus niet echt te doen (1x/4 uur of omreizen). Antwerpen en Liège ben ik al recent geweest.
Aken is een leuke stad en de OV dagkaart is helemaal geldig tot Aken in lijn 50. Als je de tijd hebt zou ik Lijn 57 Maastricht Station NS - Gulpen Busstation nemen overstappen in Gulpen op lijn 50. De route van lijn 57 is zeker de extra reistijd waard.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Korte vragen #15

Bericht door baladid »

Geldt ie eigenlijk ook tot Leer (Oostfriesland)?
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen #15

Bericht door Z2N »

Nee, het Euregioticket is alleen geldig in een grote kring rond Limburg.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Korte vragen #15

Bericht door Berk-24 »

baladid schreef:Geldt ie eigenlijk ook tot Leer (Oostfriesland)?
Dacht het wel, alleen lijkt Leer me nou niet echt the place to be en het is vanuit Groningen nog een heel eind met de stoptrein over een (lijkt mij) vrij saai traject.

Baladid bedoelt Kruidvat-OV-kaart.
Ik woon in Gelderland dus Euregio-kaart is niet echt een alternatief.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen #15

Bericht door Z2N »

Waarom zou dat Euregioticket geen alternatief zijn? Hij is ook geldig voor niet-Limburgers hoor... (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
rww
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 23:00

Re: Korte vragen #15

Bericht door rww »

Berk-24 schreef:
baladid schreef:Geldt ie eigenlijk ook tot Leer (Oostfriesland)?
Dacht het wel, alleen lijkt Leer me nou niet echt the place to be en het is vanuit Groningen nog een heel eind met de stoptrein over een (lijkt mij) vrij saai traject.

Baladid bedoelt Kruidvat-OV-kaart.
Ik woon in Gelderland dus Euregio-kaart is niet echt een alternatief.
Kruidvatkaartje kan gebruik worden tot leer.



Even een vraagje: wat kost de bus tussen leeuwarden en alkmaar? Ik kwam via de qbuzz en 9292 site uit op 17 euro dat kan toch niet?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #15

Bericht door Thom91 »

Jawel, dat ding is pestpokkeduur.
Komt wel goed schatje.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Korte vragen #15

Bericht door Hendrik »

Het is ook best een paar km...
Alternatief is een Qliner dagretour voor € 18,00. Zie http://www.arriva.nl/abonnementen-tarie ... tour-2015/
rww
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 23:00

Re: Korte vragen #15

Bericht door rww »

Thom91 schreef:Jawel, dat ding is pestpokkeduur.

Ik zie op qbuzz site ook staan 8 euro kaartje voor 8 zones of meer, zou dat ook geldig zijn?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #15

Bericht door Suus »

De bus Alkmaar - Leeuwarden is niet van Qbuzz...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
rww
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 23:00

Re: Korte vragen #15

Bericht door rww »

Bee schreef:De bus Alkmaar - Leeuwarden is niet van Qbuzz...

Het is toch een qliner?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #15

Bericht door Suus »

Maar die Q staat niet voor Qbuzz. Het merk is oorspronkelijk van Arriva en tegenwoordig vrij te gebruiken door overheden als marketingterm.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Korte vragen #15

Bericht door Globetrotter »

Hendrik schreef:Het is ook best een paar km...
Alternatief is een Qliner dagretour voor € 18,00. Zie http://www.arriva.nl/abonnementen-tarie ... tour-2015/
Op de website van Arriva staat dat dat Qliner dagretour ook geldig is op lijn 71 tussen Kop Afsluitdijk en Harlingen. Betekent dus dat er voor twee keer een rit van een kwartier €18 gevraagd kan worden.
Bee schreef:Maar die Q staat niet voor Qbuzz. Het merk is oorspronkelijk van Arriva en tegenwoordig vrij te gebruiken door overheden als marketingterm.
Tot op heden is het concept toch nog niet door andere vervoerders dan Arriva gebruikt?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #15

Bericht door Suus »

Qbuzz heeft ook Qliners in Groningen en Drenthe, de bus Lelystad - Groningen was ook een Qliner en die was van Connexxion, dus ja, andere vervoerders hebben de merknaam ook gebruikt of gebruiken die nog.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Korte vragen #15

Bericht door Globetrotter »

Bee schreef:Qbuzz heeft ook Qliners in Groningen en Drenthe, de bus Lelystad - Groningen was ook een Qliner en die was van Connexxion, dus ja, andere vervoerders hebben de merknaam ook gebruikt of gebruiken die nog.
Oja, tuurlijk.
Natorious
Berichten: 458
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: Korte vragen #15

Bericht door Natorious »

Kun je niet gewoon 'vergeten' uit te checken? Heb ik ook gedaan op de 345 komende uit Emmeloord. Of rekent de 350 een aparte borg, ofwel meer dan €4?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten