Pagina 3 van 11

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: ma 25 mei 2015, 22:44
door Anne
Instaptarief voor de Qliners is € 10,00.
BRON

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: di 26 mei 2015, 11:52
door Meltrain
Ik heb onlangs tickets gekocht via de SNCF (omdat NS International geen kaartjes had naar mijn bestemming :roll: ) met vertrek vanaf Rotterdam Centraal.
Er zit wel een soort code op die tickets, maar ik weet niet of de barcodelezers die herkennen. Hoe kan ik daarachter komen en mocht het niet lukken, kan dan een NS-medewerker me toegang verschaffen?

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: di 26 mei 2015, 12:10
door Thom91
Gewoon er tegenaan duwen, gaan ze ook vanzelf open. Of hordelopen, dat werkt ook!

Korte vragen #15

Geplaatst: di 26 mei 2015, 12:18
door Suus
Als ze niet werken kan je bij NS-medewerker om een Keycard vragen.

http://www.ns.nl/over-ns/campagnes/doss ... igers.html

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: di 26 mei 2015, 13:07
door Hendrik

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: di 26 mei 2015, 14:12
door ArrivaBas
Daniel schreef:De reactie van ArrivaBas is nergens op gebaseerd. Recent nog elders gelezen dat die wagens bij Tours zitten.
Ik heb op de wiki gelezen, Daniel

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: di 26 mei 2015, 14:18
door Meltrain
Hendrik schreef:Zie ook http://www.nsipassagewijzer.nl/
Mijn advies is: "Gebruik de blauwe i-knop op de Informatiezuil bij de poortjes of ga naar een servicemedewerker." :')
Bee schreef:Als ze niet werken kan je bij NS-medewerker om een Keycard vragen.

http://www.ns.nl/over-ns/campagnes/doss ... igers.html
Dat wordt dus een Keycard. :mrgreen:
Ik heb namelijk een ATB-ticket van de SNCF, zonder vierkante barcode.

De antwoorden op die site zijn trouwens wel lekker makkelijk. :roll:
Nu zijn er op Rotterdam Centraal wel genoeg servicemedewerkers, maar wat nou als je op een kleiner station instapt? :?

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: di 26 mei 2015, 15:00
door Suus
Dan gebruik je de informatiezuil en kan er een poortje op afstand geopend worden :)

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: di 26 mei 2015, 20:13
door Aking
vroeger waren er treinkaartjes "station - Elk station in Nederland"

Bestaan deze kaartjes nog? En zoja in welke vorm? (eenmalige chip/businesskaart/product op normale chip)

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: di 26 mei 2015, 20:19
door webguy
Feitelijk is elke dagkaart "elk station in nl" - "elk station in nl". Zo staat het zelfs in etickets

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: di 26 mei 2015, 20:24
door Suus
Worden die dingen niet nog als resellerkaartjes verkocht? Zie http://www.ns.nl/zakelijk/uw-bedrijf-en ... einkaarten

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: di 26 mei 2015, 20:24
door Visgraatmodel
Wat is eigenlijk de bedoeling/het nut achter het witte front van alle DB-loc's in NL?

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: di 26 mei 2015, 20:39
door Aking
Visgraatmodel schreef:Wat is eigenlijk de bedoeling/het nut achter het witte front van alle DB-loc's in NL?
De veiligheidsjihad tevreden houden...

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: di 26 mei 2015, 20:42
door Aking
webguy schreef:Feitelijk is elke dagkaart "elk station in nl" - "elk station in nl". Zo staat het zelfs in etickets
Maar het gaat mij dus om kaartjes met een vast begin- of eindstation. (bv Utrecht C. - Elk station in NL)
Bee schreef:Worden die dingen niet nog als resellerkaartjes verkocht? Zie http://www.ns.nl/zakelijk/uw-bedrijf-en ... einkaarten
Daar spreken ze enkel over enkele reizen en retours als E-ticket...

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: wo 27 mei 2015, 00:39
door Z2N
Visgraatmodel schreef:Wat is eigenlijk de bedoeling/het nut achter het witte front van alle DB-loc's in NL?
(Verouderde) regels over verplichte contrastvlakken op de voorkanten van spoorwegmaterieel, die stelde dat op de voorkanten van materieel verplicht witte of gele vlakken moest zitten. Gelukkig is dit ondertussen afgeschaft, nieuw materieel (met de 1300-locs van HSL Logistics waarschijnlijk als eerste) zal dit dan ook niet hebben.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: wo 27 mei 2015, 19:13
door dennistd
De DB Schenker 1600'en hebben ook geen contrastvlak meer op de voorkant.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: wo 27 mei 2015, 19:37
door cassie127
Natorious schreef:Kun je niet gewoon 'vergeten' uit te checken? Heb ik ook gedaan op de 345 komende uit Emmeloord. Of rekent de 350 een aparte borg, ofwel meer dan €4?
Kan natuurlijk wel tot dat je een uitstapcontrole krijgt :X

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: wo 27 mei 2015, 21:31
door deadlock
En dan?

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: do 28 mei 2015, 20:58
door huibe
Moet je alsnog uit checken.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: vr 29 mei 2015, 10:20
door deadlock
En dan?

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: vr 29 mei 2015, 20:32
door huibe
Heb je de ritprijs betaald ipv alleen de borg.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: za 06 jun 2015, 13:20
door Globetrotter
Weet iemand of er voor bijvoorbeeld de landen Duitsland en Frankrijk en Groot- Brittanie ook een wiki met een lijnenoverzicht bestaat?

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: za 06 jun 2015, 14:04
door regenmaker
Ezra schreef:Weet iemand of er voor bijvoorbeeld de landen Duitsland en Frankrijk en Groot- Brittanie ook een wiki met een lijnenoverzicht bestaat?
Nou Duitsland staat al een heel klein gedeelte op onze wiki: Concessie AVV, Concessie VRR. Voor de rest zou ik het eigenlijk niet weten.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: za 06 jun 2015, 14:11
door Globetrotter
regenmaker schreef:
Ezra schreef:Weet iemand of er voor bijvoorbeeld de landen Duitsland en Frankrijk en Groot- Brittanie ook een wiki met een lijnenoverzicht bestaat?
Nou Duitsland staat al een heel klein gedeelte op onze wiki: Concessie AVV, Concessie VRR. Voor de rest zou ik het eigenlijk niet weten.
Ja, die had ik gezien, dank je.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: za 06 jun 2015, 19:32
door Karl
In een achterlijke poging van 'fuck the system' in combinatie met een idiote onderneming de landsgrenzen weer eens over te steken...

Een enkeltje Rotterdam - Mechelen kost bij NS Internationaal iets meer dan €19. Een enkele reis (met 40% korting) Rotterdam - Roosendaal kost €6,20, een STANDAARD VAN ROOSENDAAL (dat schijnt in hoofdletters te moeten) kost bij NMBS €9,20. Dat is minder dan het NS Internationaal ticket.

Maar hoe kom je tegenwoordig aan een kaartje met korting, maar zonder chipkaart? Vorig jaar kon ik daar gewoon een e-ticket voor kopen?

Een paar weekenden geleden bij Hertz in de buurt voor €20/dag een autootje gehuurd, dat nog een keer doen is blijkbaar niet eens zo'n gekke optie. :X