Loket voor klachten openbaar vervoer geopend

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9555
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Loket voor klachten openbaar vervoer geopend

Berichtdoor Wubbo » Do 28 Aug 2008, 22:06

Loket voor klachten openbaar vervoer geopend
Uitgegeven: 28 augustus 2008 10:49
Laatst gewijzigd: 28 augustus 2008 13:01


AMERSFOORT - Reizigersorganisatie Rover opent per 1 september een ov-loket voor allerhande vragen en klachten over het openbaar vervoer. Dat heeft projectleider Trudy Schippers van Rover donderdag gezegd.

Volgens Rover is er behoefte aan een dergelijk loket omdat er in Nederland inmiddels "een lappendeken is ontstaan van vervoerders en concessiehouders" en reizigers zodoende niet altijd weten waar zij met hun vraag of klacht terecht kunnen. Bovendien worden klachten niet altijd naar behoren afgehandeld, meent Rover. De website www.ovloket.nl moet 1 september in de lucht zijn.

Problemen
Ook krijgt de belangenclub via het meldpunt beter inzicht in welke problemen er landelijk spelen. In eerste instantie zal Rover proberen er met de vervoerder of concessiehouder uit te komen. Maar het wordt geen tandenloze tijger. "We gaan op regelmatige basis rapportages opstellen en publiceren."
Staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer) opent het loket 9 september officieel. Het ministerie betaalt eraan mee.

Bron: Nu.nl

Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yahoo [Bot] en 1 gast