Te snel (en dus te duur) en geen bewezen technologie (testrijden start pas in 2016). Denk eerder een Desiro-variant. Volgens mij in Europa alleen nog gebouwd met 160 kph maximum snelheid, maar in China al met 200 kph.ICx achtige trein mits hij toegankelijk is?
[Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Dat het om een nieuw type trein is betekend nog niet automatisch dat het geen "bewezen technologie" is.
Ik bedacht me net nog iets, in het kader van enkeldeks vs. dubbeldeks:
Ik bedacht me net nog iets, in het kader van enkeldeks vs. dubbeldeks:
Dit hoeft, gezien de gewoonte van NS om materieel door te schuiven, niet per se te betekenen dat ICNG op de drukste PHS-corridors gaat rijden.NS persbericht schreef:De instroom van de nieuwe treinen zorgt er verder voor dat de HSL efficiënter wordt benut dan aanvankelijk beoogd en ook dat de frequentie op sommige trajecten kan worden opgevoerd (Programma Hoogfrequent Spoor; PHS).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Maar grotere balkons betekent dus ook dat er meer mensen op de balkons kunnen staan en dat leidt weer tot een hogere capaciteit. ;)Ardan schreef:Zo vreselijk veel meer capaciteit heeft VIRM niet ten opzichte van bijvoorbeeld een ICM, bij gelijk aantal bakken. Het is natuurlijk wel meer, maar er wordt ook veel capaciteit opgeslokt door de trappen en de grotere balkons.
Persoonlijk lijkt me de Omneo wel een interessant type voor Nederland, maar het type van Alstom vind ik het mooist.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Eens dat de Omneo een heel geschikt type voor Nederland zou zijn. Als die geitenbreiers in Utrecht dan niet de stomme eis stellen dat ze alleen maar enkeldeks willen.. Dan is het natuurlijk wachten op een suboptimaal ontwerp :X
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Maar in intercity treinen mogen reizigers niet/een beperkte tijd staanMeltrain schreef:Maar grotere balkons betekent dus ook dat er meer mensen op de balkons kunnen staan en dat leidt weer tot een hogere capaciteit. ;)Ardan schreef:Zo vreselijk veel meer capaciteit heeft VIRM niet ten opzichte van bijvoorbeeld een ICM, bij gelijk aantal bakken. Het is natuurlijk wel meer, maar er wordt ook veel capaciteit opgeslokt door de trappen en de grotere balkons.
Vind persoonlijk de Desiro HC met combidelen een mooiere trein dan de Omneo vanwege de zakelijkere uitstraling.Maar mijn persoonlijke favoriet blijft toch de Stadler Flirt.Meltrain schreef:Persoonlijk lijkt me de Omneo wel een interessant type voor Nederland, maar het type van Alstom vind ik het mooist.
Klaasje schreef:Eens dat de Omneo een heel geschikt type voor Nederland zou zijn. Als die geitenbreiers in Utrecht dan niet de stomme eis stellen dat ze alleen maar enkeldeks willen.. Dan is het natuurlijk wachten op een suboptimaal ontwerp :X
IC-NG gaat ICM en ICR vervangen, beide zijn enkeldekstreinen,dus zie het probleem niet zo.
Daarnaast rijdt er in de s3500 sinds dit jaar ICMm en hoor weinig klachten over een tekort aan capaciteit. Wel zijn veel reizigers blij met het hogere comfort.reisthijs schreef:Dit hoeft, gezien de gewoonte van NS om materieel door te schuiven, niet per se te betekenen dat ICNG op de drukste PHS-corridors gaat rijden.NS persbericht schreef:De instroom van de nieuwe treinen zorgt er verder voor dat de HSL efficiënter wordt benut dan aanvankelijk beoogd en ook dat de frequentie op sommige trajecten kan worden opgevoerd (Programma Hoogfrequent Spoor; PHS).
Minstens 200 km/h dus harder is ook mogelijk. Misschien zijn daarmee bonuspunten te halenMoshi schreef:Te snel (en dus te duur) en geen bewezen technologie (testrijden start pas in 2016)ICx achtige trein mits hij toegankelijk is?
Laatst gewijzigd door Mr-W op zo 21 jun 2015, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Zodra er VIRM terug kan naar s3500 gaat dat wel terug hoor ;)
Komt wel goed schatje.
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Je hoeft geen materieel te verwachten dat harder dan 200km/u kan. Dan kan je namelijk geen dubbelbladsdeuren meer toepassen en dat is toch wel een keiharde eis.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Natuurlijk kan dat wel, het wordt alleen niet gedaan maar het is vrij eenvoudig om daar een slotmechanisme op te zetten dat onfeilbaar is.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Als het niet wordt gedaan is het dus geen "bewezen techniek".
NS vraagt expliciet om een maximumsnelheid van 200km/h.Mr-W schreef:Minstens 200 km/h dus harder is ook mogelijk.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Zijn die Regina's niet te kort?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Niemand zei dat het precies een Regina zou zijn, ook al kun je die gemakkelijk langer maken.
Aangezien alleen de technologie bewezen moet zijn, zou het prima kunnen zijn dat Bombardier een lagevloerstrein maakt met technologie uit meerdere treintypes, dus de motor van de Regio2N en de bouw van een Talent of een AGC.
Aangezien alleen de technologie bewezen moet zijn, zou het prima kunnen zijn dat Bombardier een lagevloerstrein maakt met technologie uit meerdere treintypes, dus de motor van de Regio2N en de bouw van een Talent of een AGC.
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Maar ik zeg niet dat die het wordt, maar op de site las dat ze in 2 en 3 rijtuigen leverbaar zijn.Z2N schreef:Niemand zei dat het precies een Regina zou zijn, ook al kun je die gemakkelijk langer maken.
Aangezien alleen de technologie bewezen moet zijn, zou het prima kunnen zijn dat Bombardier een lagevloerstrein maakt met technologie uit meerdere treintypes, dus de motor van de Regio2N en de bouw van een Talent of een AGC.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Ik lees op de site dat ze 2- en 3-delig geleverd zijn maar indien nodig uitgebreid kunnen worden met extra rijtuigen.
Bestaande ontwerpen kunnen meestal wel aangepast worden aan de wensen van de klant.
Bestaande ontwerpen kunnen meestal wel aangepast worden aan de wensen van de klant.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Zijn die GTW Stadler Flirt treinstellen niet beschikbaar. Die net als die van Regiobahn. Daar kan je toch ook wat mee. Of zijn die buitenspel nu.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Ja, dat is een mogelijkheid, zie dit topic.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Als de NS per sé enkeldeks wil hebben is de FLIRT juist een kanshebber. Dat is trouwens ook makkelijk voor NedTrain als ze dezelfde elektrische installatie hebben.OmniLezer schreef:Zijn die GTW Stadler Flirt treinstellen niet beschikbaar. Die net als die van Regiobahn. Daar kan je toch ook wat mee. Of zijn die buitenspel nu.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Jalache, twee uur in SLT-achtige meuque zitten. Of kun je die dingen ook nog een beetje luxe krijgen?
Ik doe ook maar wat
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Je kan ze zelfs met vergulde kranen krijgen als je dat zou willen, als je maar betaalt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
@Thom91: Er staat een foutje in je startpost, de Regina is wel geleverd op normaalspoor, maar met een breder omgrenzingsprofiel dan in Nederland van toepassing is (Nederland: 3,15 meter breed, Zweden 3,4 meter breed).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Je kent de Leo Express?Ardan schreef:Jalache, twee uur in SLT-achtige meuque zitten. Of kun je die dingen ook nog een beetje luxe krijgen?
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Heb het aangepast, bedankt voor het aangeven! :pos:Bee schreef:@Thom91: Er staat een foutje in je startpost, de Regina is wel geleverd op normaalspoor, maar met een breder omgrenzingsprofiel dan in Nederland van toepassing is (Nederland: 3,15 meter breed, Zweden 3,4 meter breed).
Komt wel goed schatje.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Breedte lijkt me geen groot issue, het gaat hier om het platform.
Het ontwerp kan vast nog wel wat bijgeschaafd worden (A)
De Nordic FLIRT uit de openingspost is trouwens ook te breed, als je volledig wilt zijn.
Het ontwerp kan vast nog wel wat bijgeschaafd worden (A)
De Nordic FLIRT uit de openingspost is trouwens ook te breed, als je volledig wilt zijn.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Ook ingevoegd. Opmerkingen en toevoegingen zijn uiteraard altijd welkom.
Komt wel goed schatje.
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Da's dan weer iets té, maar het begint er al op te lijken.dennistd schreef:Je kent de Leo Express?Ardan schreef:Jalache, twee uur in SLT-achtige meuque zitten. Of kun je die dingen ook nog een beetje luxe krijgen?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Was deze al eens langsgekomen; de AT200 van Hitachi? Kan 200, met de mogelijkheid tot meerdere spanningen. Daarnaast lijkt een gelijkvloerse instap mogelijk te zijn en zijn er mooi brede deuren. Daarnaast kan NS al een beetje kijken hoe Hitachi werkt; bij Abellio hebben ze er flink wat besteld voor een concessie in Schotland.
Moet alleen een iets groter omgrenzinsprofiel komen.
Moet alleen een iets groter omgrenzinsprofiel komen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 129 gasten