[Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Moshi
Berichten: 179
Lid geworden op: Wo 13 Mei 2015, 17:36

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor Moshi » Do 18 Jun 2015, 12:15

ICx achtige trein mits hij toegankelijk is?
Te snel (en dus te duur) en geen bewezen technologie (testrijden start pas in 2016). Denk eerder een Desiro-variant. Volgens mij in Europa alleen nog gebouwd met 160 kph maximum snelheid, maar in China al met 200 kph.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4000
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor reisthijs » Vr 19 Jun 2015, 10:21

Dat het om een nieuw type trein is betekend nog niet automatisch dat het geen "bewezen technologie" is.

Ik bedacht me net nog iets, in het kader van enkeldeks vs. dubbeldeks:
NS persbericht schreef:De instroom van de nieuwe treinen zorgt er verder voor dat de HSL efficiënter wordt benut dan aanvankelijk beoogd en ook dat de frequentie op sommige trajecten kan worden opgevoerd (Programma Hoogfrequent Spoor; PHS).
Dit hoeft, gezien de gewoonte van NS om materieel door te schuiven, niet per se te betekenen dat ICNG op de drukste PHS-corridors gaat rijden.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11152
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor Meltrain » Za 20 Jun 2015, 00:19

Ardan schreef:Zo vreselijk veel meer capaciteit heeft VIRM niet ten opzichte van bijvoorbeeld een ICM, bij gelijk aantal bakken. Het is natuurlijk wel meer, maar er wordt ook veel capaciteit opgeslokt door de trappen en de grotere balkons.

Maar grotere balkons betekent dus ook dat er meer mensen op de balkons kunnen staan en dat leidt weer tot een hogere capaciteit. ;)
Persoonlijk lijkt me de Omneo wel een interessant type voor Nederland, maar het type van Alstom vind ik het mooist.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Klaasje
Berichten: 5992
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor Klaasje » Za 20 Jun 2015, 10:05

Eens dat de Omneo een heel geschikt type voor Nederland zou zijn. Als die geitenbreiers in Utrecht dan niet de stomme eis stellen dat ze alleen maar enkeldeks willen.. Dan is het natuurlijk wachten op een suboptimaal ontwerp :X

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2382
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor Mr-W » Zo 21 Jun 2015, 20:50

Meltrain schreef:
Ardan schreef:Zo vreselijk veel meer capaciteit heeft VIRM niet ten opzichte van bijvoorbeeld een ICM, bij gelijk aantal bakken. Het is natuurlijk wel meer, maar er wordt ook veel capaciteit opgeslokt door de trappen en de grotere balkons.

Maar grotere balkons betekent dus ook dat er meer mensen op de balkons kunnen staan en dat leidt weer tot een hogere capaciteit. ;)

Maar in intercity treinen mogen reizigers niet/een beperkte tijd staan :wink:
Meltrain schreef:Persoonlijk lijkt me de Omneo wel een interessant type voor Nederland, maar het type van Alstom vind ik het mooist.
Vind persoonlijk de Desiro HC met combidelen een mooiere trein dan de Omneo vanwege de zakelijkere uitstraling.Maar mijn persoonlijke favoriet blijft toch de Stadler Flirt.
Klaasje schreef:Eens dat de Omneo een heel geschikt type voor Nederland zou zijn. Als die geitenbreiers in Utrecht dan niet de stomme eis stellen dat ze alleen maar enkeldeks willen.. Dan is het natuurlijk wachten op een suboptimaal ontwerp :X

IC-NG gaat ICM en ICR vervangen, beide zijn enkeldekstreinen,dus zie het probleem niet zo.
reisthijs schreef:
NS persbericht schreef:De instroom van de nieuwe treinen zorgt er verder voor dat de HSL efficiënter wordt benut dan aanvankelijk beoogd en ook dat de frequentie op sommige trajecten kan worden opgevoerd (Programma Hoogfrequent Spoor; PHS).
Dit hoeft, gezien de gewoonte van NS om materieel door te schuiven, niet per se te betekenen dat ICNG op de drukste PHS-corridors gaat rijden.

Daarnaast rijdt er in de s3500 sinds dit jaar ICMm en hoor weinig klachten over een tekort aan capaciteit. Wel zijn veel reizigers blij met het hogere comfort.
Moshi schreef:
ICx achtige trein mits hij toegankelijk is?
Te snel (en dus te duur) en geen bewezen technologie (testrijden start pas in 2016)

Minstens 200 km/h dus harder is ook mogelijk. Misschien zijn daarmee bonuspunten te halen :wink:
Laatst gewijzigd door Mr-W op Zo 21 Jun 2015, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor Thom91 » Zo 21 Jun 2015, 20:55

Zodra er VIRM terug kan naar s3500 gaat dat wel terug hoor ;)
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31511
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor Suus » Zo 21 Jun 2015, 21:45

Je hoeft geen materieel te verwachten dat harder dan 200km/u kan. Dan kan je namelijk geen dubbelbladsdeuren meer toepassen en dat is toch wel een keiharde eis.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor deadlock » Zo 21 Jun 2015, 22:51

Natuurlijk kan dat wel, het wordt alleen niet gedaan maar het is vrij eenvoudig om daar een slotmechanisme op te zetten dat onfeilbaar is.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4000
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor reisthijs » Ma 22 Jun 2015, 00:34

Als het niet wordt gedaan is het dus geen "bewezen techniek".
Mr-W schreef:Minstens 200 km/h dus harder is ook mogelijk.
NS vraagt expliciet om een maximumsnelheid van 200km/h.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2409
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor ArrivaBas » Ma 06 Jul 2015, 20:19

Zijn die Regina's niet te kort?
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3733
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor Z2N » Di 07 Jul 2015, 00:12

Niemand zei dat het precies een Regina zou zijn, ook al kun je die gemakkelijk langer maken.

Aangezien alleen de technologie bewezen moet zijn, zou het prima kunnen zijn dat Bombardier een lagevloerstrein maakt met technologie uit meerdere treintypes, dus de motor van de Regio2N en de bouw van een Talent of een AGC.
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2409
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor ArrivaBas » Di 07 Jul 2015, 06:48

Z2N schreef:Niemand zei dat het precies een Regina zou zijn, ook al kun je die gemakkelijk langer maken.

Aangezien alleen de technologie bewezen moet zijn, zou het prima kunnen zijn dat Bombardier een lagevloerstrein maakt met technologie uit meerdere treintypes, dus de motor van de Regio2N en de bouw van een Talent of een AGC.

Maar ik zeg niet dat die het wordt, maar op de site las dat ze in 2 en 3 rijtuigen leverbaar zijn.
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4000
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor reisthijs » Di 07 Jul 2015, 10:26

Ik lees op de site dat ze 2- en 3-delig geleverd zijn maar indien nodig uitgebreid kunnen worden met extra rijtuigen. :wink:

Bestaande ontwerpen kunnen meestal wel aangepast worden aan de wensen van de klant.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 956
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor OmniLezer » Di 07 Jul 2015, 14:44

Zijn die GTW Stadler Flirt treinstellen niet beschikbaar. Die net als die van Regiobahn. Daar kan je toch ook wat mee. Of zijn die buitenspel nu.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4000
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor reisthijs » Di 07 Jul 2015, 14:58

Ja, dat is een mogelijkheid, zie dit topic.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2409
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor ArrivaBas » Di 07 Jul 2015, 19:55

OmniLezer schreef:Zijn die GTW Stadler Flirt treinstellen niet beschikbaar. Die net als die van Regiobahn. Daar kan je toch ook wat mee. Of zijn die buitenspel nu.

Als de NS per sé enkeldeks wil hebben is de FLIRT juist een kanshebber. Dat is trouwens ook makkelijk voor NedTrain als ze dezelfde elektrische installatie hebben.
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9273
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor Ardan » Di 07 Jul 2015, 21:35

Jalache, twee uur in SLT-achtige meuque zitten. Of kun je die dingen ook nog een beetje luxe krijgen?
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor deadlock » Di 07 Jul 2015, 21:37

Je kan ze zelfs met vergulde kranen krijgen als je dat zou willen, als je maar betaalt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31511
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor Suus » Di 07 Jul 2015, 23:45

@Thom91: Er staat een foutje in je startpost, de Regina is wel geleverd op normaalspoor, maar met een breder omgrenzingsprofiel dan in Nederland van toepassing is (Nederland: 3,15 meter breed, Zweden 3,4 meter breed).
Rame à l'approche

dennistd
Berichten: 1385
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor dennistd » Wo 08 Jul 2015, 00:43

Ardan schreef:Jalache, twee uur in SLT-achtige meuque zitten. Of kun je die dingen ook nog een beetje luxe krijgen?

Je kent de Leo Express?
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor Thom91 » Wo 08 Jul 2015, 11:36

Bee schreef:@Thom91: Er staat een foutje in je startpost, de Regina is wel geleverd op normaalspoor, maar met een breder omgrenzingsprofiel dan in Nederland van toepassing is (Nederland: 3,15 meter breed, Zweden 3,4 meter breed).

Heb het aangepast, bedankt voor het aangeven! :pos:
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4000
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor reisthijs » Wo 08 Jul 2015, 11:54

Breedte lijkt me geen groot issue, het gaat hier om het platform.
Het ontwerp kan vast nog wel wat bijgeschaafd worden (A)

De Nordic FLIRT uit de openingspost is trouwens ook te breed, als je volledig wilt zijn.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor Thom91 » Wo 08 Jul 2015, 12:02

Ook ingevoegd. Opmerkingen en toevoegingen zijn uiteraard altijd welkom.
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2409
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor ArrivaBas » Wo 08 Jul 2015, 22:07

dennistd schreef:
Ardan schreef:Jalache, twee uur in SLT-achtige meuque zitten. Of kun je die dingen ook nog een beetje luxe krijgen?

Je kent de Leo Express?

Da's dan weer iets té, maar het begint er al op te lijken.
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

Gebruikersavatar
Busfoto.nl
Berichten: 841
Lid geworden op: Za 27 Feb 2010, 03:26
Contact:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor Busfoto.nl » Do 09 Jul 2015, 22:59

Was deze al eens langsgekomen; de AT200 van Hitachi? Kan 200, met de mogelijkheid tot meerdere spanningen. Daarnaast lijkt een gelijkvloerse instap mogelijk te zijn en zijn er mooi brede deuren. Daarnaast kan NS al een beetje kijken hoe Hitachi werkt; bij Abellio hebben ze er flink wat besteld voor een concessie in Schotland.

Afbeelding
Afbeelding

Moet alleen een iets groter omgrenzinsprofiel komen.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast