[Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor Thom91 » Do 09 Jul 2015, 23:02

Tsja, als NS heeft aangegeven dat de vier in de OP genoemde fabrikanten door zijn naar de volgende ronde houdt het gauw op ;)
Komt wel goed schatje.

Ardan
OVNL-beheerder
Berichten: 10325
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor Ardan » Do 09 Jul 2015, 23:04

Ik vind dat ding net zo'n Pokémonfiguurtje :lol: 'Kijk daar komt Jigglytuff aanrijden'
2017 (27-10):
Trein 8190 km · S-Bahn 492 km · Metro 421 km · Zweeftrein 19 km · (Snel)tram 780 km · Bus 343 km · Veer 1.1 km

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 35004
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor Suus » Do 09 Jul 2015, 23:06

Ik heb dat eerlijk gezegd al jaren met Britse treinen, het lijken van binnen en buiten allemaal plastic stuiterballen.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Busfoto.nl
Berichten: 854
Lid geworden op: Za 27 Feb 2010, 03:26
Contact:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor Busfoto.nl » Do 09 Jul 2015, 23:09

Ach Thom91, dat had ik niet goed gelezen. Waar had NS dat overigens in een bron aangegeven?

Gebruikersavatar
Busfoto.nl
Berichten: 854
Lid geworden op: Za 27 Feb 2010, 03:26
Contact:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor Busfoto.nl » Do 09 Jul 2015, 23:11

Ardan schreef:Ik vind dat ding net zo'n Pokémonfiguurtje :lol: 'Kijk daar komt Jigglytuff aanrijden'

Maakt mij niet zo veel uit hoe dat ding er uit ziet, als hij maar aan de eisen voldoet en technisch op orde is. In een vorig decennium werd er al eens te veel naar het uiterlijk van een trein gekeken, met een parlementaire enquete tot gevolg (kort door de bocht)

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor Thom91 » Do 09 Jul 2015, 23:21

Busfoto.nl schreef:Ach Thom91, dat had ik niet goed gelezen. Waar had NS dat overigens in een bron aangegeven?

Pfoeh, die heb ik niet bij de hand helaas.. Kan me ook iets vaag herinneren dat een topman van Siemens of Stadler zich daar over had uitgelaten..
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Busfoto.nl
Berichten: 854
Lid geworden op: Za 27 Feb 2010, 03:26
Contact:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor Busfoto.nl » Do 09 Jul 2015, 23:29

Dat klinkt weinig concreet. We gaan het zien.

Post
Berichten: 130
Lid geworden op: Do 28 Mei 2015, 20:33
Locatie: Maarheeze

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor Post » Zo 12 Jul 2015, 11:01

Siemens, Alstom, Bombardier en Stadler willen de Intercity Next Generation (ICNG) gaan bouwen. Dat heeft Siemens-topman Frank Hagemeier gezegd in een interview met OV-Magazine. http://www.ovmagazine.nl/2015/03/vier-partijen-in-de-race-voor-nieuwe-intercity-1646/

Moshi
Berichten: 192
Lid geworden op: Wo 13 Mei 2015, 17:36

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor Moshi » Zo 12 Jul 2015, 13:51

NS heeft ook in 4 landen treinen bekeken, en daarmee iig bevestigd dat het aantal klopt.

Durashift
Berichten: 1788
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor Durashift » Zo 12 Jul 2015, 14:01

Busfoto.nl schreef:Was deze al eens langsgekomen; de AT200 van Hitachi? Kan 200, met de mogelijkheid tot meerdere spanningen. Daarnaast lijkt een gelijkvloerse instap mogelijk te zijn en zijn er mooi brede deuren. Daarnaast kan NS al een beetje kijken hoe Hitachi werkt; bij Abellio hebben ze er flink wat besteld voor een concessie in Schotland.

Afbeelding


Ik vind dit er wel strak uitzien. :pos:

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 3688
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor ArrivaBas » Zo 12 Jul 2015, 15:20

Helaas doet Hitachi niet mee met deze aanbesteding, maar ze zien er zeer zeker niet verkeerd uit.
Volg hier Mijn Flickr!
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1 en Solaris Urbino III en IV, Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3 en NPZ

Gebruikersavatar
wilburg22
Berichten: 638
Lid geworden op: Za 03 Mei 2014, 20:43

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor wilburg22 » Zo 12 Jul 2015, 22:43

Zie liever die hitachi's, die zien er nog enigsinds modern uit.
Lid van RODAV.
...Bezig met Buurtbus Dordrecht...

CX1000
Berichten: 153
Lid geworden op: Di 19 Nov 2013, 15:24
Locatie: City of Meppel
Contact:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor CX1000 » Ma 13 Jul 2015, 12:31

Ik vind het ook wel jammer dat Hitachi niet mee doet.

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2737
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor Mr-W » Ma 13 Jul 2015, 17:58

ArrivaBas schreef:
dennistd schreef:
Ardan schreef:Jalache, twee uur in SLT-achtige meuque zitten. Of kun je die dingen ook nog een beetje luxe krijgen?

Je kent de Leo Express?

Da's dan weer iets té, maar het begint er al op te lijken.

Op de businessclass na is de trein niet te luxe voor een intercity :Y

Het 2e klas interieur ziet er fraai uit :pos:
Ardan schreef:Ik vind dat ding net zo'n Pokémonfiguurtje :lol: 'Kijk daar komt Jigglytuff aanrijden'

Afbeelding
Sws moet daar zo'n rijtuig bij :lol:

Gebruikersavatar
AlexNL
Berichten: 48
Lid geworden op: Vr 11 Mar 2011, 22:08

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor AlexNL » Za 08 Aug 2015, 02:41

reisthijs schreef:Ik lees op de site dat ze 2- en 3-delig geleverd zijn maar indien nodig uitgebreid kunnen worden met extra rijtuigen. :wink:


SJ heeft sinds 2012 een vierdelige intercityvariant (SJ 3000) rondrijden, waarin ook een bistrogedeelte zit. In China rijdt sinds 2007 de CRH1A rond, een Regina van 8 bakken lang.

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 3688
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor ArrivaBas » Za 08 Aug 2015, 09:06

AlexNL schreef:
reisthijs schreef:Ik lees op de site dat ze 2- en 3-delig geleverd zijn maar indien nodig uitgebreid kunnen worden met extra rijtuigen. :wink:


SJ heeft sinds 2012 een vierdelige intercityvariant (SJ 3000) rondrijden, waarin ook een bistrogedeelte zit. In China rijdt sinds 2007 de CRH1A rond, een Regina van 8 bakken lang.

Dus, als Bombardier de treinen wat smaller maakt voor NL, dan heeft die Regina best een aardige kans.
Volg hier Mijn Flickr!
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1 en Solaris Urbino III en IV, Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3 en NPZ

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4409
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor reisthijs » Za 08 Aug 2015, 13:39

Ik denk het niet met die hoge vloer.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
AlexNL
Berichten: 48
Lid geworden op: Vr 11 Mar 2011, 22:08

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor AlexNL » Zo 09 Aug 2015, 00:29

In de SJ3000-stellen zit één bak waarin een lift is ingebouwd, deze kan draaien tussen perron- en treinhoogte. Zoiets zegmaar (dit is geen SJ3000):

Afbeelding


Met zo'n lift zou denk ik aan de toegankelijkheidseisen worden voldaan, maar efficiënt is het niet. Reizigers moeten op de goede plaats staan en het gedoe met vouwfietsen en kinderwagens in en uit de trein tillen blijf je houden.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4409
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor reisthijs » Zo 09 Aug 2015, 10:10

Het gaat voor NS dan ook niet alleen om de toegankelijk heidseisen, alle reizigers moeten snel en comfortabel uit/in kunnen stappen.

Dat gaat toch het beste met een gelijkvloerse trein. En dat is vast ook een reden dat NS nu naar enkeldekstreinen lijkt.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Ronaldussen
Berichten: 3785
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:21
Locatie: Doesburg

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor Ronaldussen » Zo 09 Aug 2015, 13:07

Een lift neemt veel te veel tijd in beslag, is storingsgevoelig en vandalismegevoelig. Geen goed plan dus.
Hoor het ruisen der golven

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 1542
Lid geworden op: Di 11 Dec 2012, 21:28
Locatie: Borne

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor julsteren » Ma 10 Aug 2015, 21:37

De perrons zijn in Zweden wel een stuk lager dan hier in Nederland, in Nederland zou dit treintype bijna gelijkvloers zijn volgens de norm, hoe het precies zit weet ik niet, ik vermeld alleen wat ik met mijn ogen heb gezien :wink:

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4409
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor reisthijs » Ma 10 Aug 2015, 22:13

Volgens https://sv.wikipedia.org/wiki/Bombardier_Regina is de vloerhoogte 1150 mm, dat is toch een stukje hoger dan de norm van 780 mm.
Zeg maar één trede omhoog vanaf een Nederlands perron.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 1542
Lid geworden op: Di 11 Dec 2012, 21:28
Locatie: Borne

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor julsteren » Di 11 Aug 2015, 13:29

13 millimeter lager dus dan de vloerhoogte van een VIRM bij het instappen.

Gebruikersavatar
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: Ma 15 Sep 2014, 21:00
Locatie: Aadorp

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor Niek » Ma 17 Aug 2015, 16:18

Als je dit zo ziet kan de ICNG eind 2016 al instromen :Y
https://www.youtube.com/watch?v=4s8KkNLfcRY
Frequente fietser tussen Aadorp en Almelo
Mijn foto's
(verwacht er niet te veel van)

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 149
Lid geworden op: Za 23 Jan 2010, 23:08

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor Bram » Di 18 Aug 2015, 15:45

Voor een flirt ziet dat er toch zeer IC-waardig uit.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten