Pagina 3 van 5

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Geplaatst: do 09 jul 2015, 23:02
door Thom91
Tsja, als NS heeft aangegeven dat de vier in de OP genoemde fabrikanten door zijn naar de volgende ronde houdt het gauw op ;)

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Geplaatst: do 09 jul 2015, 23:04
door Ardan
Ik vind dat ding net zo'n Pokémonfiguurtje :lol: 'Kijk daar komt Jigglytuff aanrijden'

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Geplaatst: do 09 jul 2015, 23:06
door Suus
Ik heb dat eerlijk gezegd al jaren met Britse treinen, het lijken van binnen en buiten allemaal plastic stuiterballen.

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Geplaatst: do 09 jul 2015, 23:09
door Busfoto.nl
Ach Thom91, dat had ik niet goed gelezen. Waar had NS dat overigens in een bron aangegeven?

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Geplaatst: do 09 jul 2015, 23:11
door Busfoto.nl
Ardan schreef:Ik vind dat ding net zo'n Pokémonfiguurtje :lol: 'Kijk daar komt Jigglytuff aanrijden'

Maakt mij niet zo veel uit hoe dat ding er uit ziet, als hij maar aan de eisen voldoet en technisch op orde is. In een vorig decennium werd er al eens te veel naar het uiterlijk van een trein gekeken, met een parlementaire enquete tot gevolg (kort door de bocht)

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Geplaatst: do 09 jul 2015, 23:21
door Thom91
Busfoto.nl schreef:Ach Thom91, dat had ik niet goed gelezen. Waar had NS dat overigens in een bron aangegeven?

Pfoeh, die heb ik niet bij de hand helaas.. Kan me ook iets vaag herinneren dat een topman van Siemens of Stadler zich daar over had uitgelaten..

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Geplaatst: do 09 jul 2015, 23:29
door Busfoto.nl
Dat klinkt weinig concreet. We gaan het zien.

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Geplaatst: zo 12 jul 2015, 11:01
door Post
Siemens, Alstom, Bombardier en Stadler willen de Intercity Next Generation (ICNG) gaan bouwen. Dat heeft Siemens-topman Frank Hagemeier gezegd in een interview met OV-Magazine. http://www.ovmagazine.nl/2015/03/vier-partijen-in-de-race-voor-nieuwe-intercity-1646/

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Geplaatst: zo 12 jul 2015, 13:51
door Moshi
NS heeft ook in 4 landen treinen bekeken, en daarmee iig bevestigd dat het aantal klopt.

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Geplaatst: zo 12 jul 2015, 14:01
door Durashift
Busfoto.nl schreef:Was deze al eens langsgekomen; de AT200 van Hitachi? Kan 200, met de mogelijkheid tot meerdere spanningen. Daarnaast lijkt een gelijkvloerse instap mogelijk te zijn en zijn er mooi brede deuren. Daarnaast kan NS al een beetje kijken hoe Hitachi werkt; bij Abellio hebben ze er flink wat besteld voor een concessie in Schotland.

Afbeelding


Ik vind dit er wel strak uitzien. :pos:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Geplaatst: zo 12 jul 2015, 15:20
door ArrivaBas
Helaas doet Hitachi niet mee met deze aanbesteding, maar ze zien er zeer zeker niet verkeerd uit.

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Geplaatst: zo 12 jul 2015, 22:43
door DrechtBlub
Zie liever die hitachi's, die zien er nog enigsinds modern uit.

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Geplaatst: ma 13 jul 2015, 12:31
door CX1000
Ik vind het ook wel jammer dat Hitachi niet mee doet.

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Geplaatst: ma 13 jul 2015, 17:58
door Mr-W
ArrivaBas schreef:
dennistd schreef:
Ardan schreef:Jalache, twee uur in SLT-achtige meuque zitten. Of kun je die dingen ook nog een beetje luxe krijgen?

Je kent de Leo Express?

Da's dan weer iets té, maar het begint er al op te lijken.

Op de businessclass na is de trein niet te luxe voor een intercity :Y

Het 2e klas interieur ziet er fraai uit :pos:
Ardan schreef:Ik vind dat ding net zo'n Pokémonfiguurtje :lol: 'Kijk daar komt Jigglytuff aanrijden'

Afbeelding
Sws moet daar zo'n rijtuig bij :lol:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Geplaatst: za 08 aug 2015, 02:41
door AlexNL
reisthijs schreef:Ik lees op de site dat ze 2- en 3-delig geleverd zijn maar indien nodig uitgebreid kunnen worden met extra rijtuigen. :wink:


SJ heeft sinds 2012 een vierdelige intercityvariant (SJ 3000) rondrijden, waarin ook een bistrogedeelte zit. In China rijdt sinds 2007 de CRH1A rond, een Regina van 8 bakken lang.

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Geplaatst: za 08 aug 2015, 09:06
door ArrivaBas
AlexNL schreef:
reisthijs schreef:Ik lees op de site dat ze 2- en 3-delig geleverd zijn maar indien nodig uitgebreid kunnen worden met extra rijtuigen. :wink:


SJ heeft sinds 2012 een vierdelige intercityvariant (SJ 3000) rondrijden, waarin ook een bistrogedeelte zit. In China rijdt sinds 2007 de CRH1A rond, een Regina van 8 bakken lang.

Dus, als Bombardier de treinen wat smaller maakt voor NL, dan heeft die Regina best een aardige kans.

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Geplaatst: za 08 aug 2015, 13:39
door reisthijs
Ik denk het niet met die hoge vloer.

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Geplaatst: zo 09 aug 2015, 00:29
door AlexNL
In de SJ3000-stellen zit één bak waarin een lift is ingebouwd, deze kan draaien tussen perron- en treinhoogte. Zoiets zegmaar (dit is geen SJ3000):

Afbeelding


Met zo'n lift zou denk ik aan de toegankelijkheidseisen worden voldaan, maar efficiënt is het niet. Reizigers moeten op de goede plaats staan en het gedoe met vouwfietsen en kinderwagens in en uit de trein tillen blijf je houden.

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Geplaatst: zo 09 aug 2015, 10:10
door reisthijs
Het gaat voor NS dan ook niet alleen om de toegankelijk heidseisen, alle reizigers moeten snel en comfortabel uit/in kunnen stappen.

Dat gaat toch het beste met een gelijkvloerse trein. En dat is vast ook een reden dat NS nu naar enkeldekstreinen lijkt.

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Geplaatst: zo 09 aug 2015, 13:07
door Ronaldussen
Een lift neemt veel te veel tijd in beslag, is storingsgevoelig en vandalismegevoelig. Geen goed plan dus.

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Geplaatst: ma 10 aug 2015, 21:37
door julsteren
De perrons zijn in Zweden wel een stuk lager dan hier in Nederland, in Nederland zou dit treintype bijna gelijkvloers zijn volgens de norm, hoe het precies zit weet ik niet, ik vermeld alleen wat ik met mijn ogen heb gezien :wink:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Geplaatst: ma 10 aug 2015, 22:13
door reisthijs
Volgens https://sv.wikipedia.org/wiki/Bombardier_Regina is de vloerhoogte 1150 mm, dat is toch een stukje hoger dan de norm van 780 mm.
Zeg maar één trede omhoog vanaf een Nederlands perron.

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Geplaatst: di 11 aug 2015, 13:29
door julsteren
13 millimeter lager dus dan de vloerhoogte van een VIRM bij het instappen.

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Geplaatst: ma 17 aug 2015, 16:18
door Niek
Als je dit zo ziet kan de ICNG eind 2016 al instromen :Y
https://www.youtube.com/watch?v=4s8KkNLfcRY

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Geplaatst: di 18 aug 2015, 15:45
door Bram
Voor een flirt ziet dat er toch zeer IC-waardig uit.