[Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7695
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor webguy » Di 18 Aug 2015, 17:14

Gaat voor de NS 'm niet worden met de twee trapjes.
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 956
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor OmniLezer » Wo 02 Sep 2015, 09:12

webguy schreef:Gaat voor de NS 'm niet worden met de twee trapjes.


Flirt is ook bestelt voor de Sprinter en Abellio R-net. Het is volgens mij de trein die bijna alleen maar nu bestelt wordt. Arriva en Syntus gaan er ook voor. Die trapjes kan je wegwerken met een hoge en een lage deel. De SLT heeft het ook. De GTW, Protos en Lint ook.

Ik denk dat de reden is dat ze het niet bestellen omdat ze die al als sprinters gaan gebruiken.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31530
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor Suus » Wo 02 Sep 2015, 09:20

Twee trapjes voor zitplaatsen direct achter de cabine gaat nog wel, maar het is de bedoeling dat de meerderheid van de zitplaatsen in de trein vanaf de straat tot aan de stoel zonder enige opstap of afstap bereikbaar is.
Rame à l'approche

Klaasje
Berichten: 5994
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Deventer/Amersfoort/Amsterdam

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor Klaasje » Wo 02 Sep 2015, 09:47

Vraag bij al deze opmerkingen... Hoe hoog zijn de perrons in Polen? :X

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4004
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor reisthijs » Wo 02 Sep 2015, 10:01

OmniLezer schreef:Ik denk dat de reden is dat ze het niet bestellen omdat ze die al als sprinters gaan gebruiken.

Dat is wel een hele slechte reden om een trein niet te willen.
Met een ander interieur en andere kleurstelling is er heus wel genoeg onderscheid te maken.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor deadlock » Wo 02 Sep 2015, 11:13

Klaasje schreef:Vraag bij al deze opmerkingen... Hoe hoog zijn de perrons in Polen? :X

Verschilt tussen onder spoorstaafhoogte naar 76cm.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Klaasje
Berichten: 5994
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Deventer/Amersfoort/Amsterdam

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor Klaasje » Wo 02 Sep 2015, 11:43

Dan kan ik mij voorstellen dat een paar traptreden heel fijn kan zijn. Overigens worden er ook FLIRTS zonder traptreden geleverd dus ik zie het punt van de discussie niet zo.

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 956
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor OmniLezer » Wo 02 Sep 2015, 13:06

reisthijs schreef:
OmniLezer schreef:Ik denk dat de reden is dat ze het niet bestellen omdat ze die al als sprinters gaan gebruiken.

Dat is wel een hele slechte reden om een trein niet te willen.
Met een ander interieur en andere kleurstelling is er heus wel genoeg onderscheid te maken.


Zou kunnen. Ik dacht de NS misschien wat variatie wil
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31530
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor Suus » Wo 02 Sep 2015, 14:14

Liever niet zelfs. Een materieeltype is veel praktischer voor het onderhoud. Het mag alleen geen argument zijn bij een aanbesteding.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 956
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor OmniLezer » Wo 02 Sep 2015, 19:38

Ik zie dat al voor me. Na 20 jaar alleen Stadler Flirt's bij alles in dienst. Alleen voor de Internationale diensten is er iets anders. XD
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2412
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor ArrivaBas » Wo 02 Sep 2015, 20:14

OmniLezer schreef:Ik zie dat al voor me. Na 20 jaar alleen Stadler Flirt's bij alles in dienst. Alleen voor de Internationale diensten is er iets anders. XD

Je vergeet de VIRM en de SNG (CAF Civity), hoor :lol:
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 956
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor OmniLezer » Do 03 Sep 2015, 17:49

ArrivaBas schreef:
OmniLezer schreef:Ik zie dat al voor me. Na 20 jaar alleen Stadler Flirt's bij alles in dienst. Alleen voor de Internationale diensten is er iets anders. XD

Je vergeet de VIRM en de SNG (CAF Civity), hoor :lol:


Oh leuk, toch wat variatie. En de NID/DDZ en ICRm/TRAXX ook erbij.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Pim-AllianceB95
Berichten: 755
Lid geworden op: Ma 27 Sep 2010, 22:27

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor Pim-AllianceB95 » Do 03 Sep 2015, 19:19

Dat is over twintig jaar wel weg.

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor deadlock » Do 03 Sep 2015, 22:34

Bee schreef:Liever niet zelfs. Een materieeltype is veel praktischer voor het onderhoud. Het mag alleen geen argument zijn bij een aanbesteding.

Inderdaad. En als die variatie dan toch moet kan je dat met wat chroom6 wel aan de buitenkant aanbrengen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11009
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor Vinny » Vr 04 Sep 2015, 20:27

Klaasje schreef:Dan kan ik mij voorstellen dat een paar traptreden heel fijn kan zijn. Overigens worden er ook FLIRTS zonder traptreden geleverd dus ik zie het punt van de discussie niet zo.
Omdat je - als NS zijnde - net als vroeger weer ouderwets dagtreinen Amsterdam - Berlijn - Stettin wilt kunnen inleggen 8-)
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor deadlock » Vr 04 Sep 2015, 21:07

Het laatste stuk een Ludmilla ervoor dus? :P
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

dennistd
Berichten: 1388
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor dennistd » Za 05 Sep 2015, 09:28

reisthijs schreef:
OmniLezer schreef:Ik denk dat de reden is dat ze het niet bestellen omdat ze die al als sprinters gaan gebruiken.

Dat is wel een hele slechte reden om een trein niet te willen.
Met een ander interieur en andere kleurstelling is er heus wel genoeg onderscheid te maken.

Mat'54 reed toch ook als IC en stoptrein?
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor deadlock » Za 05 Sep 2015, 12:37

Alles behalve de V250, ICE en Thalys heeft óók als stoptrein gereden :P
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31530
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor Suus » Za 05 Sep 2015, 12:41

Heeft de ICE heel in het begin niet een dagje in de binnenlandse dienst gereden als promotour?
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor Daniel » Za 05 Sep 2015, 12:42

Je bent me net voor Bee, er heeft inderdaad ooit een ICE als stoptrein gereden in Nederland: http://www.nicospilt.com/Ritten2005_internationaal.htm
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor Thom91 » Do 29 Okt 2015, 08:31

Van Toorenburg gisteren bij Pauw: "Er zijn inmiddels treinen besteld die 200 km/h kunnen en tot de grens gaan."

Dan weten we allemaal waar het over gaat toch? ;)
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4004
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor reisthijs » Do 29 Okt 2015, 09:17

Besteld? Als die treinen al zijn besteld heb ik iets gemist...
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor Thom91 » Do 29 Okt 2015, 09:43

Je legt de vinger op de 'zere' plek.
Komt wel goed schatje.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9572
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor Wubbo » Do 29 Okt 2015, 18:01

Als ze maar tot de grens gaan heb je er ook niks aan. Geloof niet dat de grens de plek is waar iedereen wil zijn.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Berichtdoor Geert » Do 29 Okt 2015, 18:15

Thom91 schreef:Van Toorenburg gisteren bij Pauw: "Er zijn inmiddels treinen besteld die 200 km/h kunnen en tot de grens gaan."

Dan weten we allemaal waar het over gaat toch? ;)

Zeker weer onvolledig geïnformeerd... :')


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten