Gemeenten zetten NS-reiziger op 1, 2 en 3.

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
atbrg
Berichten: 303
Lid geworden op: Vr 01 Jun 2012, 12:27

Gemeenten zetten NS-reiziger op 1, 2 en 3.

Berichtdoor atbrg » Di 23 Jun 2015, 15:16

"Na het incident met de in elkaar geslagen conducteur in Hoofddorp zagen ook de gemeenten in dat de veiligheid van reizigers prioriteit heeft.....".

http://www.nu.nl/binnenland/4073708/gee ... tions.html
Kaart ongeldig err. 007

MR92
Berichten: 230
Lid geworden op: Ma 13 Aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Gemeenten zetten NS-reiziger op 1, 2 en 3.

Berichtdoor MR92 » Di 23 Jun 2015, 21:31

Ach, ik heb het nu zelf meerdere malen meegemaakt dat er zwartrijders met mij door het poortje mee liepen.. Dus of het echt werkt? Nee.
Qbuzz Regio Utrecht. Tram & bus.

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Gemeenten zetten NS-reiziger op 1, 2 en 3.

Berichtdoor Thom91 » Di 23 Jun 2015, 21:48

Het GVB installeert hyper-moderne poortjes op de NZL waarmee gescand wordt hoe 'groot' de reiziger is en stemt daar de openingstijd van de poortjes op af. Heeft de reiziger een koffer? Dan blijft het poortje langer open. Hiermee wordt het moeilijker om achter iemand aan te glippen.
Komt wel goed schatje.

KM46
Berichten: 8085
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Gemeenten zetten NS-reiziger op 1, 2 en 3.

Berichtdoor KM46 » Di 23 Jun 2015, 21:57

Goede zaak :pos: . Dit zou ook in Rotterdam moeten gebeuren.

Hendrik
Berichten: 1465
Lid geworden op: Vr 20 Feb 2015, 21:12

Re: Gemeenten zetten NS-reiziger op 1, 2 en 3.

Berichtdoor Hendrik » Wo 24 Jun 2015, 06:30

De poortjes van de NS blijven bij een passage ook wel errug lang open, eerlijk gezegd...

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 553
Lid geworden op: Ma 01 Aug 2011, 19:03

Re: Gemeenten zetten NS-reiziger op 1, 2 en 3.

Berichtdoor Tristan » Do 02 Jul 2015, 22:17

Thom91 schreef:Het GVB installeert hyper-moderne poortjes op de NZL waarmee gescand wordt hoe 'groot' de reiziger is en stemt daar de openingstijd van de poortjes op af. Heeft de reiziger een koffer? Dan blijft het poortje langer open. Hiermee wordt het moeilijker om achter iemand aan te glippen.

Wordt het dan niet juist makkelijker om achter iemand aan te glippen? Dat systeem zou dan de meeglipper kunnen identificeren als 'koffer', waardoor het poortje dus langer open blijft en de meeglipper dus iets langer de tijd heeft om er door te lopen.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Gemeenten zetten NS-reiziger op 1, 2 en 3.

Berichtdoor Suus » Do 02 Jul 2015, 22:17

Nee, want een koffer heeft een andere vorm dan een mens.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5589
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Gemeenten zetten NS-reiziger op 1, 2 en 3.

Berichtdoor Hainje » Do 02 Jul 2015, 22:19

Mwa, zo'n koffer verdeelt het gewicht natuurlijk op een andere manier over de vloer dan een mens. Wat mij opviel bij die treinwedstrijd (Kilometerkampioen) was dat als iemand met een koffer in/uitcheckte bij een poortje ik pas kon in/uitcheken nadat de koffer van de plaat was gehaald. Het lijkt mij dus dat hier wel degelijk over is nagedacht.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast