Pagina 1 van 1

Gemeenten zetten NS-reiziger op 1, 2 en 3.

Geplaatst: di 23 jun 2015, 15:16
door atbrg
"Na het incident met de in elkaar geslagen conducteur in Hoofddorp zagen ook de gemeenten in dat de veiligheid van reizigers prioriteit heeft.....".

http://www.nu.nl/binnenland/4073708/gee ... tions.html

Re: Gemeenten zetten NS-reiziger op 1, 2 en 3.

Geplaatst: di 23 jun 2015, 21:31
door MR92
Ach, ik heb het nu zelf meerdere malen meegemaakt dat er zwartrijders met mij door het poortje mee liepen.. Dus of het echt werkt? Nee.

Re: Gemeenten zetten NS-reiziger op 1, 2 en 3.

Geplaatst: di 23 jun 2015, 21:48
door Thom91
Het GVB installeert hyper-moderne poortjes op de NZL waarmee gescand wordt hoe 'groot' de reiziger is en stemt daar de openingstijd van de poortjes op af. Heeft de reiziger een koffer? Dan blijft het poortje langer open. Hiermee wordt het moeilijker om achter iemand aan te glippen.

Re: Gemeenten zetten NS-reiziger op 1, 2 en 3.

Geplaatst: di 23 jun 2015, 21:57
door ODRAIL
Goede zaak :pos: . Dit zou ook in Rotterdam moeten gebeuren.

Re: Gemeenten zetten NS-reiziger op 1, 2 en 3.

Geplaatst: wo 24 jun 2015, 06:30
door Hendrik
De poortjes van de NS blijven bij een passage ook wel errug lang open, eerlijk gezegd...

Re: Gemeenten zetten NS-reiziger op 1, 2 en 3.

Geplaatst: do 02 jul 2015, 22:17
door Tristan
Thom91 schreef:Het GVB installeert hyper-moderne poortjes op de NZL waarmee gescand wordt hoe 'groot' de reiziger is en stemt daar de openingstijd van de poortjes op af. Heeft de reiziger een koffer? Dan blijft het poortje langer open. Hiermee wordt het moeilijker om achter iemand aan te glippen.
Wordt het dan niet juist makkelijker om achter iemand aan te glippen? Dat systeem zou dan de meeglipper kunnen identificeren als 'koffer', waardoor het poortje dus langer open blijft en de meeglipper dus iets langer de tijd heeft om er door te lopen.

Re: Gemeenten zetten NS-reiziger op 1, 2 en 3.

Geplaatst: do 02 jul 2015, 22:17
door Suus
Nee, want een koffer heeft een andere vorm dan een mens.

Re: Gemeenten zetten NS-reiziger op 1, 2 en 3.

Geplaatst: do 02 jul 2015, 22:19
door Hainje
Mwa, zo'n koffer verdeelt het gewicht natuurlijk op een andere manier over de vloer dan een mens. Wat mij opviel bij die treinwedstrijd (Kilometerkampioen) was dat als iemand met een koffer in/uitcheckte bij een poortje ik pas kon in/uitcheken nadat de koffer van de plaat was gehaald. Het lijkt mij dus dat hier wel degelijk over is nagedacht.