[Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Roeland
Berichten: 737
Lid geworden op: Wo 11 Jul 2012, 10:53

Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Berichtdoor Roeland » Ma 25 Jun 2018, 10:30

Dat klopt, ooit zullen er wel 6 sprinters naar Gdm rijden.
Maar dan nog blijft het feit, dat de reizigersaantallen in 2016:
Htn 7.400
Htnc 4.000
Cl 8.300
Gdm 6.100
van een heel andere grootte zijn dan bij:
Bnk 2.000
Db 9.300
Mrn 1.500
De aantallen op Bunnik en Maarn zijn nog lager dan op Ut - Bkl, waar NS vorig jaar de frequentie (buiten de spits) juist heeft verlaagd naar 2x/uur:
Utzl 1.300
Mas 4.300
Bkl 5.200

olof
Berichten: 1210
Lid geworden op: Vr 28 Okt 2016, 14:32
Locatie: Tilburg

Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Berichtdoor olof » Ma 25 Jun 2018, 10:31

De 5e en 6e sprinter komen inderdaad pas als de verbouwing van station Geldermalsen klaar is. Nu past dat niet met de perrons en de MerwedeLingeLijn. Straks ligt de MLL echter los met een derde spoor en een eigen perron. Zie ook het Tracébesluit.

Klaasje
Berichten: 6517
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Deventer

Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Berichtdoor Klaasje » Ma 25 Jun 2018, 11:19

Dat bezien zie ik een herijking van de toekomstige dienstregeling van Utrecht-Arnhem ontstaan. Met te weinig reizigers op de sprinterstations is 4x per uur in het dal meer dan genoeg en 6x per uur in de spits ook niet nodig. Dan ligt het voor de hand om in de spits 4x Utrecht-Veenendaal te rijden met uitloop van 2x per uur naar Rhenen en de kwartierdienst in het dal in te korten tot Driebergen. Dan wordt het stoppen te Driebergen en Veenendaal de Klomp ingevuld met de extra IC Utrecht-Arnhem zodat de IC's Utrecht-Nijmegen versneld kunnen worden en nog slechts te Ede en Arnhem hoeven te stoppen.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11939
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Berichtdoor Vinny » Ma 25 Jun 2018, 20:33

Dus dan krijg je toch een drietreinensysteemexploitatie op de lijn Utrecht-Arnhem. Heerlijk die consistentie -o-
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

SuperGhost
Berichten: 2536
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Berichtdoor SuperGhost » Di 26 Jun 2018, 00:02

Ik denk dat 3 verschillende treinen die allemaal 'intercity' heten erg verwarrend gaat worden. Dat zie ik dus niet gebeuren.

Daarnaast krijg je dan voor Nijmegen helemaal geen versnelling, want op Arnhem-Nijmegen moet die alsnog een 10-minutendienst gaan vormen met een van die andere IC's die dus een stop meer hebben. Die stop minder zou dan alleen maar in een langere haltering op Arnhem Centraal gaan zitten.

Klaasje
Berichten: 6517
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Deventer

Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Berichtdoor Klaasje » Di 26 Jun 2018, 09:09

Voor het al te onduidelijk wordt:
Sprinters rijden naar Veenendaal/Rhenen
4 IC's rijden Utrecht-Ede-Arnhem-Nijmegen
2/4 IC's rijden een afwijkend stoppatroon om sprinters overbodig te maken ten oosten van De Haar aansluiting.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten