Pagina 49 van 49

Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Geplaatst: wo 31 jan 2024, 20:18
door trolly
Snelverkeer mag best om het dorp heen inderdaad, maar de overweg behouden voor fietsers en voetgangers lijkt me niet zo'n strak plan. Zeker als die overweg straks dertig minuten per uur dicht ligt is dat vragen om ongelukken, wat vervelend is voor zowel nabestaanden als dienstregeling.

Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Geplaatst: wo 31 jan 2024, 20:24
door Dionysusnu
Het kan ook allebei; een langzaamverkeerstunnel is makkelijker aan te leggen dan een volwaardige autotunnel. Minder ruimte, minder diep, minder kosten.

Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Geplaatst: wo 31 jan 2024, 20:34
door trolly
Dat lijkt me dan ook een zinvolle oplossing. Maar dan moet het snelverkeer wel nog om het dorp heen.

Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Geplaatst: wo 31 jan 2024, 22:07
door AnderzamNL
Gelukkig is snelverkeer snel verkeer ;)

Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Geplaatst: do 01 feb 2024, 07:35
door trolly
Daar maak ik me geen zorgen over. Maar het is geen vliegverkeer, dus het moet ook wel ergens onder, boven of over het spoor heen.

Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Geplaatst: do 01 feb 2024, 08:10
door TffpaA
Katapult?

Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Geplaatst: do 01 feb 2024, 10:26
door ThatPCDude
Vergeet niet dat die overweg niet voor álle snelverkeer afgesloten kan worden, gezien er nu ook nog een bus (Lijn 73 naar Haarlem) over die overweg naar het station in Castricum rijdt. Als je die over een eventuele nieuwe randweg om het dorp heen moet gooien ben je nóg veel langer onderweg als inwoner van Beverwijk/Heemskerk naar een IC-station...

Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Geplaatst: do 01 feb 2024, 11:45
door RnBn
Kan die niet (met een paar aanpassingen aan de situatie) aan de andere zijde van het station stoppen, het is nu niet zo dat het busstation enorm uitgebreid is dus wat betreft kwaliteit van de halte ga je er niet op achteruit, alleen mensen die van bus op bus over willen stappen zal het minder aangenaam zijn.

Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Geplaatst: wo 13 mar 2024, 01:58
door RobertT
Bemined schreef: zo 17 jul 2022, 21:21 Die onderdoorgang bij Gilze-Rijen zal echter nog even op zich laten wachten, bouw daarvan zou pas op zijn vroegst in 2025 beginnen, dus ook die nieuwe perrons zullen nog even moeten wachten.
Even een ouder bericht opgehaald.
Ik las vanavond op Gilze Rijen TV dat er totaal 65 miljoen is uitgetrokken voor de hele spoorzone Rijen,bouw zou in 2028 moeten beginnen en in 2030 klaar moeten zijn

Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Geplaatst: di 09 apr 2024, 21:53
door Bemined
Tiende voortgangsrapportage: https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... 2024D14137

Het zal niet als een verrassing komen voor wie de boel gevolgd hebben, maar de kwartierdienst Breda - Eindhoven is uitgesteld tot 2027 vanwege o.a. de vertraagde oplevering van het nieuwe emplacement van Tilburg.

Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Geplaatst: wo 10 apr 2024, 10:00
door Suus
En met ingang van de dienstregeling 2025 een snelheidsverlaging tussen Delft en Schiedam naar 120 km/uur terwijl er wordt gezocht naar een oplossing voor de baanvakstabiliteit met een constructie aan de zijkanten.

Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Geplaatst: do 25 apr 2024, 17:35
door Bemined
Nieuwe voortgangsrapportage ERTMS: https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... 2024D15925

Specifiek wat betreft PHS wordt dit gemeld:
ERTMS is noodzakelijk om hoogfrequent te kunnen rijden op de SAAL-corridor. Inmiddels is duidelijk geworden dat de beoogde mijlpaal van dienstregelingsjaar 2030 niet wordt gehaald.
Verder worden de indienststellingen van Harlingen - Leeuwarden, Hanzelijn als Kijfhoek - Roosendaal grens allemaal met een jaar uitgesteld.