Re: overheid bijspringen als dubbele bemanning te duur is
Geplaatst: vr 10 jul 2015, 20:13
- Er komt niet op iedere trein na 22 uur een tweede conducteur (dat is niet te betalen en ook al niet te behapstukken met het huidige personeelsbestand).
- In de afspraken rondom het HoofdRailNet (HRN) staat dat iedere trein over een conducteur dient te beschikken. Dat is dus tot 2025 zo.
Dat zijn de feiten. Naast dat er op bepaalde lijnen gewoonweg overlast van reizigers is naar reizigers en naar personeel. 'De maatschappij verhardt', zeggen ze dan, dus is er behoefte aan meer personeel om de veiligheid van het personeel te kunnen waarborgen. En daarmee de veiligheid van de reiziger.
Het weghalen van de conducteur op de treinen is dan dus precies het tegenovergestelde van het aanpakken van het probleem. Dus, wat is met de bovenstaande gegevens dán een goede oplossing voor het aanpakken van agressie op de late avonden (en vroege ochtenden na stapavonden, want die tellen ook mee)?
- In de afspraken rondom het HoofdRailNet (HRN) staat dat iedere trein over een conducteur dient te beschikken. Dat is dus tot 2025 zo.
Dat zijn de feiten. Naast dat er op bepaalde lijnen gewoonweg overlast van reizigers is naar reizigers en naar personeel. 'De maatschappij verhardt', zeggen ze dan, dus is er behoefte aan meer personeel om de veiligheid van het personeel te kunnen waarborgen. En daarmee de veiligheid van de reiziger.
Het weghalen van de conducteur op de treinen is dan dus precies het tegenovergestelde van het aanpakken van het probleem. Dus, wat is met de bovenstaande gegevens dán een goede oplossing voor het aanpakken van agressie op de late avonden (en vroege ochtenden na stapavonden, want die tellen ook mee)?