Pagina 1 van 1

Prorail moet gebruiksvergoeding regiolijnen verlagen

Geplaatst: do 23 jul 2015, 11:31
door Daniel
Prorail moet gebruiksvergoeding regiolijnen verlagen
Geplaatst op: donderdag 23 juli 2015 11:30
Laatst bijgewerkt: donderdag 23 juli 2015 11:31


Prorail moet zijn tarieven voor het gebruik van het spoor voor lichte treinen verlagen.
Dat heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) besloten na een klacht van spoorvervoerders Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia die voor hun personenvervoer veel met deze lichte treinen rijden. Dat meldt de toezichthouder donderdag.
Prorail hanteerde tarieven die nadelig waren voor lichte treinen onder de 120 ton. De vervoerders, die verenigd zijn in de Federatie Mobiliteitsbedrijven Nederland (FMN), moesten vanaf 2015 voor deze treinen hetzelfde tarief betalen als voor zwaardere treinen van 160 ton.
Lees verder | Dossier ProRail | Meer nieuws over ProRail

Re: Prorail moet gebruiksvergoeding regiolijnen verlagen

Geplaatst: do 23 jul 2015, 13:44
door St├ęphane
Positief voor de regionale spoorlijnen natuurlijk. Maar moet Prorail die verminderde inkomsten dan niet ergens anders halen?

Re: Prorail moet gebruiksvergoeding regiolijnen verlagen

Geplaatst: do 30 jul 2015, 14:37
door CamilleKreemers
Zal wel gehaald worden bij de Stationsvergoeding of de laagste schaal blijft even hoog, Zwaar materieel betaald 1% meer en Prorail heeft meer inkomsten.

Re: Prorail moet gebruiksvergoeding regiolijnen verlagen

Geplaatst: vr 07 aug 2015, 14:11
door Thom91
Grappig, een ICM-IV is per as lichter dan een GTW