NS Extra: Mail bij vergeten uit te checken en spaarpunten
NS Extra: Mail bij vergeten uit te checken en spaarpunten
NS Extra: Mail bij vergeten uit te checken en spaarpunten
20 augustus 2015
De Nederlandse Spoorwegen gaat op proef reizigers informeren die vergeten uit te checken. Reizigers die aan de proef genaamd NS Extra meedoen, gaan bovendien punten sparen voor afgelegde kilometers. Het spoorbedrijf zoekt 10.000 testreizigers. Alleen reizigers met een persoonlijke ov-chipkaart kunnen meedoen. Zakelijke reizigers met een NS Business Card zijn uitgesloten. De proef geldt alleen voor reizen met NS.
Wie aan de proef meedoet en vergeet uit te checken krijgt een e-mail. De gemiste uitcheck kan vervolgens bij een NS-kaartautomaat op een station gecorrigeerd worden. Als deelnemers op een vast traject reizen, kan de NS met de reisgegevens zien waar mensen die zijn vergeten uit te checken, waarschijnlijk zijn uitgestapt. "Stel: we zien dat iemand elke dag in Amsterdam opstapt en in Hilversum uitstapt, en dan een keer niet uitcheckt. Dan was dat waarschijnlijk in Hilversum. Dan staat Hilversum alvast ingevuld bij de kaartautomaat als je je geld terugvraagt. En was het toch een ander station, dan kun je het zelf wijzigen," legt een NS woordvoerder uit. Lees verder
20 augustus 2015
De Nederlandse Spoorwegen gaat op proef reizigers informeren die vergeten uit te checken. Reizigers die aan de proef genaamd NS Extra meedoen, gaan bovendien punten sparen voor afgelegde kilometers. Het spoorbedrijf zoekt 10.000 testreizigers. Alleen reizigers met een persoonlijke ov-chipkaart kunnen meedoen. Zakelijke reizigers met een NS Business Card zijn uitgesloten. De proef geldt alleen voor reizen met NS.
Wie aan de proef meedoet en vergeet uit te checken krijgt een e-mail. De gemiste uitcheck kan vervolgens bij een NS-kaartautomaat op een station gecorrigeerd worden. Als deelnemers op een vast traject reizen, kan de NS met de reisgegevens zien waar mensen die zijn vergeten uit te checken, waarschijnlijk zijn uitgestapt. "Stel: we zien dat iemand elke dag in Amsterdam opstapt en in Hilversum uitstapt, en dan een keer niet uitcheckt. Dan was dat waarschijnlijk in Hilversum. Dan staat Hilversum alvast ingevuld bij de kaartautomaat als je je geld terugvraagt. En was het toch een ander station, dan kun je het zelf wijzigen," legt een NS woordvoerder uit. Lees verder
Re: NS Extra: Mail bij vergeten uit te checken en spaarpunten
Hmmm...vergeet al juist zelden tot nooit uit te checken.
Maar is dit weer een of ander loyaliteitsprogramma waarmee je cadeaupunten kunt sparen in ruil voor het afstaan van je gegevens
Maar is dit weer een of ander loyaliteitsprogramma waarmee je cadeaupunten kunt sparen in ruil voor het afstaan van je gegevens
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: NS Extra: Mail bij vergeten uit te checken en spaarpunten
Je kan ook voordelen krijgen voor veel reizen en speciale aanbiedingen krijgen ja.
Re: NS Extra: Mail bij vergeten uit te checken en spaarpunten
Dan ga ik de voorwaarden eens goed lezen, wie weet is het wel wat. Maak aardig wat kilometers in het weekend
Re: NS Extra: Mail bij vergeten uit te checken en spaarpunten
Ik wil eigenlijk alleen nog een mailtje als het systeem denkt dat ik in aanmerking kom voor geld terug bij vertraging. Aanbiedingen van NS kreeg ik al, ben benieuwd of die van NS Extra beter zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS Extra: Mail bij vergeten uit te checken en spaarpunten
Ik ook, hoewel NS dan wel zal denken: waar reist iemand van Enschede naar Utrecht via Amsterdam, Nijmegen en Den Bosch? :')waldo79 schreef:Dan ga ik de voorwaarden eens goed lezen, wie weet is het wel wat. Maak aardig wat kilometers in het weekend
Re: NS Extra: Mail bij vergeten uit te checken en spaarpunten
Weekendreizigers zijn wat minder voorspelbaar dan doordeweeks in de zin van begin- en eindpunten.
Re: NS Extra: Mail bij vergeten uit te checken en spaarpunten
En dit werd niet minimaal vijf jaar geleden voor het hele OV aangeboden omdat...?
Als NS sowieso bijna overal poortjes had geplaatst, zoals oorspronkelijk de bedoeling was, had je dit geneuzel niet.
Eigenlijk weer het zoveelste bewijs dat bij de ontwikkeling van de OV-chipkaart de klant niet op de eerste plaats staat.
Als NS sowieso bijna overal poortjes had geplaatst, zoals oorspronkelijk de bedoeling was, had je dit geneuzel niet.
Eigenlijk weer het zoveelste bewijs dat bij de ontwikkeling van de OV-chipkaart de klant niet op de eerste plaats staat.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: NS Extra: Mail bij vergeten uit te checken en spaarpunten
Het kromme is dat ze enerzijds zeggen dat ze de gegevens kunnen gaan gebruiken om jou eventueel handige aanbiedingen voor bijvoorbeeld abonnementen te kunnen doen, en anderzijds geen commerciële doelen hebben met de gegevens. In mijn hoofd botst dat met elkaar.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: NS Extra: Mail bij vergeten uit te checken en spaarpunten
Zover ik heb begrepen krijg je sowieso een mail bij vergeten checkout en alleen als je met enige zekerheid ergens bent uitgecheckt vullen ze dat vast voor je in.waldo79 schreef:Weekendreizigers zijn wat minder voorspelbaar dan doordeweeks in de zin van begin- en eindpunten.
Re: NS Extra: Mail bij vergeten uit te checken en spaarpunten
Aan het eind van de dag check ik meestal wel op een vast station uit. Alleen waar ik tussendoor allemaal heb in- en uitgecheckt; daar is geen pijl op te trekken
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: NS Extra: Mail bij vergeten uit te checken en spaarpunten
Komt er ook een variant waarbij je geen aanbiedingen krijgt, maar wel een mail wanneer je vergeet uit te checken? Het één is namelijk prima mogelijk zonder het ander.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: NS Extra: Mail bij vergeten uit te checken en spaarpunten
De "mail bij vergeten uit te checken" wordt geplugd, maar het is een loyaliteitsprogramma.
Re: NS Extra: Mail bij vergeten uit te checken en spaarpunten
Als je de gebruiksvoorwaarden leest, dan zie je dat het één niet zonder het ander gelezen mag worden :(
Re: NS Extra: Mail bij vergeten uit te checken en spaarpunten
Ik vind het dapper dat je een basale service durft de duiden als 'extra'.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: NS Extra: Mail bij vergeten uit te checken en spaarpunten
NS schreef:Bedankt voor uw interesse in NS Extra. De nieuwe dienst van NS met o.a. de check-uit alert service. Omdat NS Extra nieuw is, kan tijdens de proefperiode van vijf maanden een beperkt aantal reizigers meedoen. Door het overweldigende aantal reacties, hebben we voldoende deelnemers en is de aanmeldpagina gesloten. Als blijkt dat de proef succesvol is kunnen we deze dienst voor meer reizigers beschikbaar maken.
Re: NS Extra: Mail bij vergeten uit te checken en spaarpunten
Gaaf, hoef ik het bericht in mijn mailbox niet meer te lezen. ;)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: NS Extra: Mail bij vergeten uit te checken en spaarpunten
Zit je er niet bij? Ik kreeg een bevestiging van deelname :Ywebguy schreef:NS schreef:Bedankt voor uw interesse in NS Extra. De nieuwe dienst van NS met o.a. de check-uit alert service. Omdat NS Extra nieuw is, kan tijdens de proefperiode van vijf maanden een beperkt aantal reizigers meedoen. Door het overweldigende aantal reacties, hebben we voldoende deelnemers en is de aanmeldpagina gesloten. Als blijkt dat de proef succesvol is kunnen we deze dienst voor meer reizigers beschikbaar maken.
Komt wel goed schatje.
Re: NS Extra: Mail bij vergeten uit te checken en spaarpunten
Verrek, je hebt gelijk.
Heb toch nog maar even het beicht in de mailbox gelezen:
Heb toch nog maar even het beicht in de mailbox gelezen:
Wat leuk dat u meedoet aan de proefperiode van NS Extra. De komende vijf maanden profiteert u van allerlei leuke extra's, waaronder de check-uit alert service en exclusieve voordelen, zoals:
Check-uit alert service
Bent u vergeten uit te checken, dan ontvangt u van NS Extra automatisch binnen enkele dagen een e-mail waarmee u dit snel en gemakkelijk herstelt.
Meereiskaart
Speciale aanbieding: bijvoorbeeld een Meereiskaart
Neem eenmalig iemand mee op reis tegen een exclusief lage prijs.
Meer extra's
Houd vanaf nu uw mailbox goed in de gaten. We hebben de komende maanden nog veel meer leuke extra's voor u in petto.
We zijn benieuwd naar uw mening
Omdat NS Extra nieuw is, zullen we u tijdens de proefperiode regelmatig vragen wat u ervan vindt. Zo helpt u ons de extra's nog beter op uw wensen af te stemmen. U kunt uw mening ook geven op het NS Service Forum.
Meer weten?
Heeft u nog vragen over NS Extra? Kijk dan op ns.nl/nsextra. Of bel met onze medewerkers van NS Klantenservice via telefoonnummer 030 - 751 51 55. We staan dag en nacht voor u klaar.
Veel extra reisplezier met NS Extra.
Met vriendelijke groet,
Ron Schneider
Directeur Consumentenmarkt
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: NS Extra: Mail bij vergeten uit te checken en spaarpunten
Die mail heb ik ook ontvangen (A)
Re: NS Extra: Mail bij vergeten uit te checken en spaarpunten
Nietes, dat is de mijne.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten