Korte vragen #16

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: Korte vragen #16

Bericht door Lijn65 »

Door te slepen kun je lijnen tussen lagen verplaatsen. Als je met de muis op een laag gaat staan (niet klikken) komt er rechts naast de naam in de legenda een symbooltje te staan. Daarmee kun je de kleur en lijndikte aanpassen
Basislijn
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen #16

Bericht door Milco »

Afgelopen donderdag kwam ik deze bus tegen bij de grens Vaals/Aachen:
Afbeelding

Is deze bus van ASEAG of van een ander busbedrijf in Duitsland (Wolle Hartmuth?) en wat is het wagenparknummer? Dat kon ik helaas niet ontdekken. Wellicht hier iemand die dit weet? :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #16

Bericht door Hainje »

Met reclame voor de Efteling, het mooiste park van de wereld. 8-)
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #16

Bericht door Daniel »

Wolle Hartmuth is een winkel in handwerkbenodigdheden aldus Google, dus da's gewoon reclame :wink:

Maar het kenteken verklapt al een hoop want in Duitsland heb je keuzekentekens. En bij deze bus staat "TA" dus voor Taeter Aachen wat één van de vele bedrijven is die de ASEAG inhuurt voor het uitvoeren van hun lijnennet. Busnummers gebruiken ze bij dat bedrijf zo te zien niet, de bussen worden vaak o.b.v. hun kenteken geïdentificeerd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #16

Bericht door Meltrain »

Afgaand op een bericht dat er vandaag geen treinen stoppen te Rtst, ben ik nog even verder gaan kijken en zag ik dat de [serie=Intercity direct|2015|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] niet tussen Rtd en Bd rijdt en de [serie=Intercity|2015|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] niet ten noorden van Ddr rijdt.
Maar weet iemand waar er dan precies werkzaamheden zijn die met dit alles te maken hebben?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #16

Bericht door Ardan »

Waarom hadden er daar vandaag treinen moeten stoppen dan? Moet Feyenoord voetballen?
Ik doe ook maar wat
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen #16

Bericht door Wubbo »

Er zijn werkzaamheden in de Willemsspoortunnel (2 sporen buiten dienst) en op het emplacement van station Dordrecht.
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Korte vragen #16

Bericht door Michael »

Ardan schreef:Waarom hadden er daar vandaag treinen moeten stoppen dan? Moet Feyenoord voetballen?
Die moet inderdaad tegen een balletje aantrappen vandaag.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #16

Bericht door Ardan »

Tsja, 'voetballen' kun je het niet noemen inderdaad :') *wegduikt*
Ik doe ook maar wat
MarkNL
Berichten: 478
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Korte vragen #16

Bericht door MarkNL »

Vraagje over iets van vroeger. Nu wist ik al dat in de RSR lijn E tijd dat op het Hofpleinviaduct spoor 2 niet meer werd gebruikt. Ik was altijd in de veronderstelling dat dat een beslissing van de RET was, maar ik zag op wat oude (niet zo oude) foto's dat dit ook het geval was in de NS-tijd. De fotograaf vermeldt in het bijschrift dat het spoor al een gelangere tijd buiten dienst was. Wat waren de redenen om een spoor buiten dienst te stellen toendertijd?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #16

Bericht door Meltrain »

Al zo lang ik me kan herinneren is dat spoor niet meer in dienst.
De reden lijkt me vrij simpel: tussen Kleiweg en Hofplein paste enkelspoor rijden precies (zelfs met de extra sneltrein tijdens de spitsuren) dus dan is het goedkoper om één spoor maar gewoon niet meer te gebruiken, zodat het ook niet onderhouden hoeft te worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Korte vragen #16

Bericht door deadlock »

Ardan schreef:Tsja, 'voetballen' kun je het niet noemen inderdaad :') *wegduikt*
Eind vorig schooljaar gingen we op werkbezoek bij een biologische boerderij en er gingen ook ouders mee. Toen een van de ouders erachter kwam dat ik uit Zwolle kwam zei hij; "Noem mij een ding wat Zwolle heeft wat Deventer niet heeft!" en ik antwoordde; Een voetbalclub in de eredivisie. Het was twee of drie dagen na de degradatie van kowet. Man heeft de hele avond niets meer tegen me gezegd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Korte vragen #16

Bericht door SuperGhost »

Hij had natuurlijk ook wel kunnen counteren dat Deventer een voetbalploeg had die Europees voetbal mocht spelen :wink:
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Korte vragen #16

Bericht door Reiziger Delft »

Vraagje over de volgende situatie:

-2 personen die op interrail Hannover - Amersfoort per IC berlijn doen op een zondag.
-persoon 1 heeft weekend-vrij, traject in Nederland dus ook afgedekt
-persoon 2 heeft geen abonnement.

Vraag: mag persoon 2 nu een meereiskaartje gebruiken om het Nederlandse traject af te dekken? Inchecken op de grens lukt uiteraard niet, en ook niet op tussenstations. Reisdatum valt uiteraard in de geldigheidsperiode van het meereiskaartje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #16

Bericht door Daniel »

Ja, want het meereiskaartje heeft als enige voorwaarde dat je meereist met iemand die een geldig vervoerbewijs heeft. En voor internationale reizen is het, gezien je niet in kunt checken, voldoende als je je chipkaart met afgekocht reisrecht kunt tonen samen met je internationale ticket om een geldig vvb te hebben.
Enige vraag die dan nog resteert is of het meereiskaartje ook geldig is op grensbaanvakken, maar dat weet ik zo even niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Korte vragen #16

Bericht door Ronald »

Daniel schreef: Enige vraag die dan nog resteert is of het meereiskaartje ook geldig is op grensbaanvakken, maar dat weet ik zo even niet.
Laatst naar Antwerpen geen problemen mee gehad (meereiskaartje + retour Antwerpen met 100% korting in NL).
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Korte vragen #16

Bericht door Citaro »

Zag op Sporenplan.nl dat Vs een wasmachine heeft, vond dit opmerkelijk aangezien Vs me nou geen bolwerk van uitlopende treinen lijkt. Hoeveel treinen lopen er uit en starten er 's ochtends weer op en wordt de wasmachine nog gebruikt?
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Korte vragen #16

Bericht door MdJ »

Vs is een standplaats en er wordt materieel gestald dat niet in Rsd meer kan staan. Vroeger stond er in het weekend altijd een paar stammen ICR van de [serie=Intercity|2015|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] over.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #16

Bericht door Suus »

Er vertrekken in Vlissingen op een werkdag vier treinen richting Roosendaal voordat er überhaupt eentje uit Roosendaal aankomt, dus dat is de minimale nachtverstand, maar waarschijnlijk is het nog wel meer.

NedTrain heeft in Vlissingen steeds één rangeermedewerker actief die echter niet met de trein de wasstraat in mag, dus ik vermoed dat het wassen er minimaal zal zijn, voornamelijk een machinist die voor of na zijn dienst de trein nog even door de wasstraat trekt voordat de trein op de opstelsporen wordt geplaatst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Korte vragen #16

Bericht door Citaro »

Interessant om te lezen, ik vind het nog best veel een overstand van tenminste 4 stellen. Dank :pos:
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Korte vragen #16

Bericht door Mr-W »

Vraag me trouwens af of Vlissingen ook een eigen Veiligheid en Service team heeft tegenwoordig, heb wel eens S&V controle gehad in Zeeland maar toen kwam het personeel uit Roosendaal.

Vandaag heb ik een rondleiding gehad op station Breda. Daarbij kwam de HSL ook ter sprake en ik kreeg niet echt een duidelijk antwoord op de vraag waarom het trace langs Breda loopt en welke mogelijke andere opties er waren ten tijde van de besluitvorming. Heeft iemand hier toevallig een kaartje van of iets dergelijks.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #16

Bericht door Thom91 »

België wilde langs de lijn naar Roosendaal en Nederland langs Breda. Uiteindelijk heeft de Nederlandse overheid ongeveer 150 mio oid betaalt voor de meerkosten via Breda aan de Belgen. Hierdoor konden ze Breda aansluiten. Verder zorgt ervoor dat je het trace kan bundelen met de A16 wat weer diverse voordelen heeft met betrekking tot milieu en zichtvervuiling.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Korte vragen #16

Bericht door Mikos »

Mr-W schreef:Vraag me trouwens af of Vlissingen ook een eigen Veiligheid en Service team heeft tegenwoordig, heb wel eens S&V controle gehad in Zeeland maar toen kwam het personeel uit Roosendaal.
Het antwoord daarop is nee.
rww
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 23:00

Re: Korte vragen #16

Bericht door rww »

Prorail meldde net dit : Een rijtuig van IC Direct heeft ten zuiden van de Groen Hart Tunnel een asbreuk opgelopen en kan niet worden verplaatst. De reizigers zijn drie kwartier na het incident geëvacueerd. Voo0r het verplaatsen van de trein is een zogeheten ‘asbreuklorry’ nodig. Daarvan zijn er twee in Nederand. De ene is in gebruik bij Axel, waar eerder vandaag een botsing plaatsvond tussen een goederentrein en ene vrachtwagen, de andere asbreuklorry staat in Amstersfoort. Het is nog niet gelukt, deze lorry (4½ uur na het incident) naar de gestrande IC Direct te verplaatsen. De IC Direct is voor de rest van de avond over het gehele traject opgeheven, Thalys rijdt wel.


Heeft iemand enig idee hoe die lorry in axel is geraakt? Er bestaat immers geen spoorweg ovef nederlands grondgebied en zover ik weet hebben ze geen toelating voor be.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #16

Bericht door Suus »

Op een vrachtwagen geladen en door de WST gereden? Vorig jaar hadden ze zo'n ding bij de Spoorparade en zo groot is het nu ook weer niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten