Korte vragen #16

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
rww
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 23:00

Re: Korte vragen #15

Bericht door rww »

Ik ga volgende week zaterdag van heerlen naar wuppertal, kan iemand mij wegwijs maken in de goedkope kaartjes van de db?

Welke kan ik hiervoor gebruiken?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #15

Bericht door Thom91 »

Waarschijnlijk een NRW ticket of een SchonesWochenendeTicket (SWT). Die twee zijn vooral handig als je met meerdere mensen gaat.
Komt wel goed schatje.
rww
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 23:00

Re: Korte vragen #15

Bericht door rww »

Thom91 schreef:Waarschijnlijk een NRW ticket of een SchonesWochenendeTicket (SWT). Die twee zijn vooral handig als je met meerdere mensen gaat.

Ik ga alleen
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #15

Bericht door Suus »

NRW-Ticket en een vervoerbewijs voor Heerlen - Herzogenrath heb je nodig. De DB-kaartautomaat in Heerlen kan je helpen :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
rww
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 23:00

Re: Korte vragen #15

Bericht door rww »

Bee schreef:NRW-Ticket en een vervoerbewijs voor Heerlen - Herzogenrath heb je nodig. De DB-kaartautomaat in Heerlen kan je helpen :)

Deze http://www.bahn.com/i/view/BEL/nl/price ... cket.shtml bedoel je? Onderaan de pagina staat een geldigheidspdf daar word wuppertal alsmede herzogenrath niet genoemd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #15

Bericht door Suus »

De onderste link is waar het ticket geldig is buiten Nordrhein-Westfalen, de link daarboven is een kaart. Alles wat in die kaart in het lichtgrijze vlak ligt is in het geldigheidsgebied van het NRW-ticket. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
rww
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 23:00

Re: Korte vragen #15

Bericht door rww »

Bee schreef:De onderste link is waar het ticket geldig is buiten Nordrhein-Westfalen, de link daarboven is een kaart. Alles wat in die kaart in het lichtgrijze vlak ligt is in het geldigheidsgebied van het NRW-ticket. :)
Aha oke tnnx



In principe kan ik dus een rondje heerlen-dusseldorf-wuppertal-keulen-aken-heerlen maken.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #15

Bericht door Ardan »

Jep :)
Wel een kaart uit 2012 trouwens :')
Ik doe ook maar wat
rww
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 23:00

Re: Korte vragen #15

Bericht door rww »

Nog een vraagje dan: ik lees dat het ticket ook geldig is op bus tram en metro.

Maar ik kan nergens vinden of het geledigheidsgebied hetzelfde is als bij de trein, ik lees Noord-Rijnland terwijl ik op een andere pagina weer lees dat alleen het rurhgebied meedoet, kan ik er vanuit gaan dat ik in het grijze gebied overal met bus tram metro en trein kan reizen?

En een IC? bij de schonerswocheende ticket en das landersticket zie ik een verbod om per ic te reizen, bij dit ticket zie ik het niet, klopt dat?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #15

Bericht door Suus »

NRW-ticket is geldig in al het regionale OV in Nordrhein-Westfalen, dus niet in intercity's, eurocity's, ICE en Thalys.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #15

Bericht door Ardan »

Je mag met alle vervoersmiddelen reizen in Nordrhein-Westfalen (alles op de kaart, binnen dat gebied dus), behalve met IC- en ICE-treinen.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #15

Bericht door Suus »

Ik ga binnenkort maar eens een wikipagina aanmaken hierover, wordt vrij regelmatig gevraagd hier :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #15

Bericht door Ardan »

Inderdaad, goed plan :pos:
Ik doe ook maar wat
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen #15

Bericht door Milco »

Nu ben ik niet supergoed bekend in Duitsland, maar Nordrhein-Westfalen grenst ook aan Nederland rondom Arnhem/Nijmegen toch? Is het ticket dan ook te koop/te gebruiken op NIAG-buslijnen en dan ook op lijnen 58 en 60 van/naar Nederland? Zo ja, dan is dit wellicht een nuttige toevoeging op de wiki?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #15

Bericht door Suus »

Ik ben niet bekend met de exacte situatie wat betreft de geldigheid van het NRW-ticket op de bus naar Nijmegen, maar uiteraard kan de wiki door iedereen aangevuld worden :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen #15

Bericht door Milco »

Een vraag, puur uit nieuwsgierigheid:

Bij (bijna?) alle bussen in Nederland kan een aansluiting aangevraagd worden, in geval van een vertraging of bij een krappe overstap. De chauffeur neemt dan contact op met de andere bus (ongeacht welke vervoerder). Dit gaat bij sommige regio's/vervoerders rechtstreeks, maar meestal gaat dit via een verkeersleiding (zoals het ROV bij Connexxion en dochters).

Is het ook mogelijk om vanuit een trein te 'regelen' dat een aansluitende bus wacht, in het geval dat de trein vertraging heeft of kan het alleen bij bussen (en trams?) onderling?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #15

Bericht door Ardan »

Een aantal regionalen doen dat wel geloof ik, in de Achterhoek was het in ieder geval heel gewoon dat er op elkaar gewacht werd.
Ik doe ook maar wat
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Korte vragen #15

Bericht door Michael »

Vanuit de trein is dit niet mogelijk. Mocht het om de laatste bus gaan die je gaat missen moet je je even melden bij de HC. Die is dan verplicht om een taxi of slaaplaats te laten regelen door de NS.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Korte vragen #15

Bericht door ODRAIL »

Ardan schreef:Een aantal regionalen doen dat wel geloof ik, in de Achterhoek was het in ieder geval heel gewoon dat er op elkaar gewacht werd.
Bij Syntus was dit wel het geval in de Achterhoek. Maar of het door Arriva ook gebeurd weet ik niet. Daar heb ik (nog) geen ervaring mee.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Korte vragen #15

Bericht door Mr-W »

Michael schreef:Vanuit de trein is dit niet mogelijk. Mocht het om de laatste bus gaan die je gaat missen moet je je even melden bij de HC. Die is dan verplicht om een taxi of slaaplaats te laten regelen door de NS.
Geldt dit ook als je de laatste flexbus/stadsbus om 17:51 mist ?
Milco schreef: Is het ook mogelijk om vanuit een trein te 'regelen' dat een aansluitende bus wacht, in het geval dat de trein vertraging heeft of kan het alleen bij bussen (en trams?) onderling?
Dit verschilt per regio, zo kun je in Zeeland een telefoonnummer bellen en dan wacht de bus of wordt er vervangend vervoer ingezet als er binnen een half uur geen andere bus komt.
Daarnaast zijn er ook buslijnen die in de praktijk aansluiting geven en de trein afwachten, maar dat volgens de concessie niet verplicht zijn.
Zoals lijn 173 in Maarheeze en Lijn 23 in Boxmeer.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #15

Bericht door Meltrain »

Is het mogelijk om in België een kaartje naar Roosendaal Grens te kopen of moet je altijd een kaartje naar Roosendaal kopen?

En als je dan in Nederland vervolgens vrij reizen hebt, moet je dan in Roosendaal snel inchecken of kun je gewoon blijven zitten en is het genoeg dat dat product op je OVC staat?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #15

Bericht door Suus »

In theorie is het mogelijk om een kaartje naar Roosendaal Grens te kopen in België, maar veel medewerker achter het loket willen/kunnen het niet, of nog erger, verwijzen je door naar het internationale loket waar er flinke dossierkosten zijn.

Roosendaal is veel eenvoudiger in de verkoop en daarmee krijg je ook een kaartje met een QR-code, zodat je in Nederland poortjes kan openen zodat je niet uit de trein hoeft in Roosendaal om in te checken. Bij internationale reizen hoef je niet in te te checken als je een product met reisrecht hebt, de conducteur kan dit controleren op zijn of haar Railpocket.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #15

Bericht door Thom91 »

Milco schreef:Een vraag, puur uit nieuwsgierigheid:

Bij (bijna?) alle bussen in Nederland kan een aansluiting aangevraagd worden, in geval van een vertraging of bij een krappe overstap. De chauffeur neemt dan contact op met de andere bus (ongeacht welke vervoerder). Dit gaat bij sommige regio's/vervoerders rechtstreeks, maar meestal gaat dit via een verkeersleiding (zoals het ROV bij Connexxion en dochters).

Is het ook mogelijk om vanuit een trein te 'regelen' dat een aansluitende bus wacht, in het geval dat de trein vertraging heeft of kan het alleen bij bussen (en trams?) onderling?
Ja het kan, nee NS doet het bijna nooit.
Komt wel goed schatje.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Korte vragen #15

Bericht door Michael »

Mr-W schreef:
Michael schreef:Vanuit de trein is dit niet mogelijk. Mocht het om de laatste bus gaan die je gaat missen moet je je even melden bij de HC. Die is dan verplicht om een taxi of slaaplaats te laten regelen door de NS.
Geldt dit ook als je de laatste flexbus/stadsbus om 17:51 mist ?
Als er geen latere reismogelijkheid is dan is de NS dat verplicht. Maar de vraag is hoe de NS hiermee omgaat.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Korte vragen #15

Bericht door Globetrotter »

Milco schreef:Nu ben ik niet supergoed bekend in Duitsland, maar Nordrhein-Westfalen grenst ook aan Nederland rondom Arnhem/Nijmegen toch? Is het ticket dan ook te koop/te gebruiken op NIAG-buslijnen en dan ook op lijnen 58 en 60 van/naar Nederland? Zo ja, dan is dit wellicht een nuttige toevoeging op de wiki?
Misschien heb je nog wat aan dit topic: viewtopic.php?f=37&t=12028&p=400873&hil ... in#p400873
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten