Korte vragen #16

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
rww
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 23:00

Re: Korte vragen #15

Bericht door rww »

Weet iemand wat ze precies tussen heerlen en sittard aan het doen zijn? tot dinsdag compleet geen treinverkeer door werkzaamheden maar ik ben net op zoek geweest met de fiets en niks gezien.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen #15

Bericht door waldo79 »

Prorail.nl schreef:Op het emplacement van Sittard gaan we sporen vernieuwen. Tevens vernieuwen we delen van de sporen tussen Nuth en Hoensbroek. We vervangen op deze locaties delen van de sporen, wissels, dwarsliggers en spoorgrind. Door de werkzaamheden is er een aangepaste dienstregeling tussen Sittard en Heerlen.
Bron
les7
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: Korte vragen #15

Bericht door les7 »

webguy schreef:ING werkt niet. Heb ik al geprobeerd in oktober. Gewoon een Oyster Card kopen dus. Kost wel 5 pond ofzo (dat vertellen ze je pas later :) )
Het probleem is dat we in Nederland zo goed als geen ondersteuning hebben voor credit transacties of reserveringen - Nederlands EMV (contactloos betalen) werkt altijd op basis van debit.
Hierop terugkomend, contactloos betalen werkt inderdaad niet! Op een station met loket geprobeerd, dus daarna gelijk een Oyster gekocht ;) De rest vcontactloos betalen gaat overigens prima!

Bedankt voor de info!
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Korte vragen #15

Bericht door Freek »

Kun je in de Pimpel eigenlijk gewoon met de Nederlandse maestro betalen of is een credit card vereist als je niet met cash wil betalen?
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Korte vragen #15

Bericht door Ronald »

Waarom kost een enkele reis naar Antwerpen (met 100% korting in NL) bij de automaat € 6,40 en via de website van NSinternational € 4,50? Ik dacht dat dat geen verschil maakt...?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Korte vragen #15

Bericht door deadlock »

Freek schreef:Kun je in de Pimpel eigenlijk gewoon met de Nederlandse maestro betalen of is een credit card vereist als je niet met cash wil betalen?
Alleen creditcard.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen #15

Bericht door webguy »

Ronald schreef:Waarom kost een enkele reis naar Antwerpen (met 100% korting in NL) bij de automaat € 6,40 en via de website van NSinternational € 4,50? Ik dacht dat dat geen verschil maakt...?
Mogelijk geeft automaat CIV prijzen en NS International NMBS prijzen?
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Korte vragen #15

Bericht door Ronald »

Zou een verklaring kunnen zijn, maar dat is sinds kort waarschijnlijk gewijzigd dan. Mijn geheugen zegt dat het eerder altijd gelijk was.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen #15

Bericht door webguy »

PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Korte vragen #15

Bericht door PatrickM »

Ik ben met school een dag weggeweest, maar er is een kaartje ongbruikt gebleven. Kan ik hier m'n geld voor terugkrijgen?
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen #15

Bericht door waldo79 »

Wat voor kaartje is er over gebleven en kun je deze vraag niet beter bij de vervoerder neerleggen?
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Korte vragen #15

Bericht door PatrickM »

Het is een dagretour rotterdam cs- rotterdam blaak.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #15

Bericht door Suus »

Als het kaartje een datum in de toekomst heeft kan je contact opnemen met de klantenservice (loket heeft een formulier), anders niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #15

Bericht door Ardan »

Retour Rotterdam C - Blaak? Wat kost dat nou helemaal :')
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #15

Bericht door Aking »

1,30 tot 2,20 volgens meneer NS
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Korte vragen #15

Bericht door PatrickM »

2.20 is een enkeltje. Kost in totaal 5.40.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Korte vragen #15

Bericht door Globetrotter »

Naar aanleiding van de exploitatieovergang van Lijn 656 Doetinchem Busstation - Apeldoorn Jacobus Fruytierschool naar de concessie Achterhoek- Rivierenland zit ik deze concessie nader te bestuderen. Gezien het feit dat Juijn Rossum in het Rivierenland- gedeelte van de concessie de onderaannemer is en het feit dat scholierenlijnen meestal door onderaannemers worden gereden, vroeg ik mij af wat in het Achterhoek- gedeelte van deze concessie de onderaannemer is? Zo is mogelijk de vervoerder van lijn 656 te achterhalen. Weet iemand de voornaamste onderaannemer in de Achterhoek.
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Korte vragen #15

Bericht door Michael »

Ik zag vanmorgen een foto van een ex BBA Citaro met op de lijnfilm 656 te station Apeldoorn voorbijkomen alleen werd die op lijn 294 ingezet aldus een bord achter de voorruit.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Korte vragen #15

Bericht door Globetrotter »

Michael schreef:Ik zag vanmorgen een foto van een ex BBA Citaro met op de lijnfilm 656 te station Apeldoorn voorbijkomen alleen werd die op lijn 294 ingezet aldus een bord achter de voorruit.
294, waar gaat die heen? 656 rijdt volgens mij pas vanaf woensdag. Weet je van welke vervoerder die ex BBA was?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #15

Bericht door Daniel »

Lijn 294 bestaat niet (meer). De bus zal neem ik aan dan ook een 5400 ex-BBA Veluwe geweest zijn want ex-Brabantse BBA Citaro's kunnen geen 2xx-nummers filmen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Korte vragen #15

Bericht door Michael »

Een foto zegt meer dan duizend worden bij deze:

Afbeelding

Ex BBA 649

Maar de foto is dan aangezien lijn 294 wel ouder. Maar dat ik dus niet door. Aangezien ik niet wist dat lijn 294 niet meer bestond. Maar ze kunnen nu gewoon lijnen hoger dan 199 tonen. Volgens mij hebben ze die update gehad toen ze bij Qbuzz ingezet werden.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte vragen #15

Bericht door regenmaker »

Zowel lijn 90 (op het digitale bord) als lijnen 294a en 294 rijden al geruime tijd niet meer. Deze zijn vervangen door lijnen 201 t/m 203.

De enige schoolbus die in de Achterhoek rijdt is de 697. Deze wordt gereden door Arriva zelf, verder heeft Arriva naar mijn weten geen onderaannemers in de Achterhoek. Ik denk dus dat lijn 656 door Arriva zelf gaat worden geëxploiteerd of het wordt Gebo Tours die het vorig schooljaar in opdracht van Syntus deed. Maar ik ga woensdag zelf even kijken bij de J. Fruytierschool om te kijken welke lijnen nu precies door Van Kooten worden gereden en welke lijnen met de MAN Lion's Regio. Kan dan ook wel even naar de 656 kijken. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Korte vragen #15

Bericht door marvinkok »

Arriva heeft wel degelijk onderaannemers in de Achterhoek, wat doen al die bussen van Gelderesch anders op de lijndienst? ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #15

Bericht door Daniel »

Michael schreef:Maar ze kunnen nu gewoon lijnen hoger dan 199 tonen. Volgens mij hebben ze die update gehad toen ze bij Qbuzz ingezet werden.
Hoger dan 199 was op zich geen probleem bij mijn weten, het ging slechts mis met de 2xx-nummers. In de BBA Veluwe tijd heeft er enige tijd een ex-Brabantse Citaro op de 293 gereden die dus consequent 93S filmde :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Korte vragen #15

Bericht door Michael »

Ah zo. In Brabant zijn er geen reguliere streeklijnen in de 2** vandaar dat het ook niet voorkwam dat die lijnen gefilmd moesten worden.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten