Pagina 3 van 11

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: ma 17 aug 2015, 13:19
door rww
Weet iemand wat ze precies tussen heerlen en sittard aan het doen zijn? tot dinsdag compleet geen treinverkeer door werkzaamheden maar ik ben net op zoek geweest met de fiets en niks gezien.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: ma 17 aug 2015, 15:10
door waldo79
Prorail.nl schreef:Op het emplacement van Sittard gaan we sporen vernieuwen. Tevens vernieuwen we delen van de sporen tussen Nuth en Hoensbroek. We vervangen op deze locaties delen van de sporen, wissels, dwarsliggers en spoorgrind. Door de werkzaamheden is er een aangepaste dienstregeling tussen Sittard en Heerlen.
Bron

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: di 18 aug 2015, 21:15
door les7
webguy schreef:ING werkt niet. Heb ik al geprobeerd in oktober. Gewoon een Oyster Card kopen dus. Kost wel 5 pond ofzo (dat vertellen ze je pas later :) )
Het probleem is dat we in Nederland zo goed als geen ondersteuning hebben voor credit transacties of reserveringen - Nederlands EMV (contactloos betalen) werkt altijd op basis van debit.
Hierop terugkomend, contactloos betalen werkt inderdaad niet! Op een station met loket geprobeerd, dus daarna gelijk een Oyster gekocht ;) De rest vcontactloos betalen gaat overigens prima!

Bedankt voor de info!

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: di 18 aug 2015, 22:58
door Freek
Kun je in de Pimpel eigenlijk gewoon met de Nederlandse maestro betalen of is een credit card vereist als je niet met cash wil betalen?

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: wo 19 aug 2015, 07:42
door Ronald
Waarom kost een enkele reis naar Antwerpen (met 100% korting in NL) bij de automaat € 6,40 en via de website van NSinternational € 4,50? Ik dacht dat dat geen verschil maakt...?

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: wo 19 aug 2015, 08:11
door deadlock
Freek schreef:Kun je in de Pimpel eigenlijk gewoon met de Nederlandse maestro betalen of is een credit card vereist als je niet met cash wil betalen?
Alleen creditcard.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: wo 19 aug 2015, 08:54
door webguy
Ronald schreef:Waarom kost een enkele reis naar Antwerpen (met 100% korting in NL) bij de automaat € 6,40 en via de website van NSinternational € 4,50? Ik dacht dat dat geen verschil maakt...?
Mogelijk geeft automaat CIV prijzen en NS International NMBS prijzen?

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: wo 19 aug 2015, 09:11
door Ronald
Zou een verklaring kunnen zijn, maar dat is sinds kort waarschijnlijk gewijzigd dan. Mijn geheugen zegt dat het eerder altijd gelijk was.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: wo 19 aug 2015, 09:34
door webguy

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: do 20 aug 2015, 14:18
door PatrickM
Ik ben met school een dag weggeweest, maar er is een kaartje ongbruikt gebleven. Kan ik hier m'n geld voor terugkrijgen?

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: do 20 aug 2015, 20:53
door waldo79
Wat voor kaartje is er over gebleven en kun je deze vraag niet beter bij de vervoerder neerleggen?

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: vr 21 aug 2015, 08:25
door PatrickM
Het is een dagretour rotterdam cs- rotterdam blaak.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: vr 21 aug 2015, 08:32
door Suus
Als het kaartje een datum in de toekomst heeft kan je contact opnemen met de klantenservice (loket heeft een formulier), anders niet.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: vr 21 aug 2015, 15:45
door Ardan
Retour Rotterdam C - Blaak? Wat kost dat nou helemaal :')

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: vr 21 aug 2015, 16:17
door Aking
1,30 tot 2,20 volgens meneer NS

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: vr 21 aug 2015, 19:50
door PatrickM
2.20 is een enkeltje. Kost in totaal 5.40.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: ma 24 aug 2015, 13:20
door Globetrotter
Naar aanleiding van de exploitatieovergang van Lijn 656 Doetinchem Busstation - Apeldoorn Jacobus Fruytierschool naar de concessie Achterhoek- Rivierenland zit ik deze concessie nader te bestuderen. Gezien het feit dat Juijn Rossum in het Rivierenland- gedeelte van de concessie de onderaannemer is en het feit dat scholierenlijnen meestal door onderaannemers worden gereden, vroeg ik mij af wat in het Achterhoek- gedeelte van deze concessie de onderaannemer is? Zo is mogelijk de vervoerder van lijn 656 te achterhalen. Weet iemand de voornaamste onderaannemer in de Achterhoek.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: ma 24 aug 2015, 15:33
door Michael
Ik zag vanmorgen een foto van een ex BBA Citaro met op de lijnfilm 656 te station Apeldoorn voorbijkomen alleen werd die op lijn 294 ingezet aldus een bord achter de voorruit.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: ma 24 aug 2015, 16:12
door Globetrotter
Michael schreef:Ik zag vanmorgen een foto van een ex BBA Citaro met op de lijnfilm 656 te station Apeldoorn voorbijkomen alleen werd die op lijn 294 ingezet aldus een bord achter de voorruit.
294, waar gaat die heen? 656 rijdt volgens mij pas vanaf woensdag. Weet je van welke vervoerder die ex BBA was?

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: ma 24 aug 2015, 19:59
door Daniel
Lijn 294 bestaat niet (meer). De bus zal neem ik aan dan ook een 5400 ex-BBA Veluwe geweest zijn want ex-Brabantse BBA Citaro's kunnen geen 2xx-nummers filmen.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: di 25 aug 2015, 18:02
door Michael
Een foto zegt meer dan duizend worden bij deze:

Afbeelding

Ex BBA 649

Maar de foto is dan aangezien lijn 294 wel ouder. Maar dat ik dus niet door. Aangezien ik niet wist dat lijn 294 niet meer bestond. Maar ze kunnen nu gewoon lijnen hoger dan 199 tonen. Volgens mij hebben ze die update gehad toen ze bij Qbuzz ingezet werden.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: di 25 aug 2015, 18:37
door regenmaker
Zowel lijn 90 (op het digitale bord) als lijnen 294a en 294 rijden al geruime tijd niet meer. Deze zijn vervangen door lijnen 201 t/m 203.

De enige schoolbus die in de Achterhoek rijdt is de 697. Deze wordt gereden door Arriva zelf, verder heeft Arriva naar mijn weten geen onderaannemers in de Achterhoek. Ik denk dus dat lijn 656 door Arriva zelf gaat worden geëxploiteerd of het wordt Gebo Tours die het vorig schooljaar in opdracht van Syntus deed. Maar ik ga woensdag zelf even kijken bij de J. Fruytierschool om te kijken welke lijnen nu precies door Van Kooten worden gereden en welke lijnen met de MAN Lion's Regio. Kan dan ook wel even naar de 656 kijken. :P

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: di 25 aug 2015, 19:29
door marvinkok
Arriva heeft wel degelijk onderaannemers in de Achterhoek, wat doen al die bussen van Gelderesch anders op de lijndienst? ;)

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: di 25 aug 2015, 20:17
door Daniel
Michael schreef:Maar ze kunnen nu gewoon lijnen hoger dan 199 tonen. Volgens mij hebben ze die update gehad toen ze bij Qbuzz ingezet werden.
Hoger dan 199 was op zich geen probleem bij mijn weten, het ging slechts mis met de 2xx-nummers. In de BBA Veluwe tijd heeft er enige tijd een ex-Brabantse Citaro op de 293 gereden die dus consequent 93S filmde :P

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: di 25 aug 2015, 20:23
door Michael
Ah zo. In Brabant zijn er geen reguliere streeklijnen in de 2** vandaar dat het ook niet voorkwam dat die lijnen gefilmd moesten worden.