Pagina 4 van 11

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: di 25 aug 2015, 20:35
door Michael
Ezra schreef:Naar aanleiding van de exploitatieovergang van Lijn 656 Doetinchem Busstation - Apeldoorn Jacobus Fruytierschool naar de concessie Achterhoek- Rivierenland zit ik deze concessie nader te bestuderen. Gezien het feit dat Juijn Rossum in het Rivierenland- gedeelte van de concessie de onderaannemer is en het feit dat scholierenlijnen meestal door onderaannemers worden gereden, vroeg ik mij af wat in het Achterhoek- gedeelte van deze concessie de onderaannemer is? Zo is mogelijk de vervoerder van lijn 656 te achterhalen. Weet iemand de voornaamste onderaannemer in de Achterhoek.
Arriva Touring gaat lijn 656 rijden verneem ik net.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: di 25 aug 2015, 21:19
door regenmaker
marvinkok schreef:Arriva heeft wel degelijk onderaannemers in de Achterhoek, wat doen al die bussen van Gelderesch anders op de lijndienst? ;)
Waar rijden die dan?

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: di 25 aug 2015, 22:08
door Etienne
Alleen extra spitsritten op de lijnen 73 en 74, voor zover bij mij bekend.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: wo 26 aug 2015, 18:18
door Karl
Met het gevaar een lmgtfy link als reactie te krijgen (al kan ik het niet vinden): op welke stations zijn de poortjes dicht? Dacht dat er op de wiki wel een lijstje zou staan. Op ns staan alleen de stations waar je moet uit- en inchecken wanneer je overstapt.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: wo 26 aug 2015, 18:23
door Suus
Je zat op de juiste pagina, in de rechterkolom zit een blauwe knop waarmee je een lijst krijgt: http://www.ns.nl/binaries/content/asset ... enomen.pdf (PDF, bijgewerkt tot 14 september)

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: do 27 aug 2015, 11:31
door Globetrotter
Michael schreef:
Ezra schreef:Naar aanleiding van de exploitatieovergang van Lijn 656 Doetinchem Busstation - Apeldoorn Jacobus Fruytierschool naar de concessie Achterhoek- Rivierenland zit ik deze concessie nader te bestuderen. Gezien het feit dat Juijn Rossum in het Rivierenland- gedeelte van de concessie de onderaannemer is en het feit dat scholierenlijnen meestal door onderaannemers worden gereden, vroeg ik mij af wat in het Achterhoek- gedeelte van deze concessie de onderaannemer is? Zo is mogelijk de vervoerder van lijn 656 te achterhalen. Weet iemand de voornaamste onderaannemer in de Achterhoek.
Arriva Touring gaat lijn 656 rijden verneem ik net.
Ik ben gister meegeweest. Het is Gebo Tours met twee bussen.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: vr 28 aug 2015, 14:17
door regenmaker
Ezra schreef:Ik ben gister meegeweest. Het is Gebo Tours met twee bussen.
Ja, het was Gebo Tours en nu is het weer Gebo Tours. Eigenlijk helemaal niets veranderd. Zelfs het aantal bussen is ongewijzigd. :')

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: za 29 aug 2015, 16:10
door fogeltje
Ik wil morgen met mijn nichtje met de trein. Ik zelf heb een OVC met VDU. Ik heb echter ook nog een Seizoensretour 1e klasse uit de Spoordeelwinkel en een Dagkaart 1e klasse. Dus die wil ik gebruiken. Ik heb de Seizoensretour op mijn naam geprint. Dan kom ik erachter dat ik geen Dagkaart 1e klassen heb maar een Overgangsbewijs op de 1e klasse. Mijn nichtje moet dus op saldo reizen. Verder geen ramp. Echter, aangezien ik de retour al op mijn naam geprint heb, mag zij dan met korting met mijn VDU meereizen ook al reis ik niet op saldo? Ticket alsnog op haar naam zetten gaat helaas niet meer.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: za 29 aug 2015, 16:19
door fogeltje
Twitter heeft mijn vraag al beantwoord. Mag niet en kaart alsnog overzetten op haar naam kan ook niet. Dus gooi ik mijn kaartje (en 14,33) maar gewoon weg en pak de auto. Dan ben ik alsnog (inclusief parkeren bij Madurodam) goedkoper uit. Ik ga geen 40 euro voor een retourtje betalen als ik gratis met de auto erheen kan rijden.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: za 29 aug 2015, 17:20
door webguy
Vervelend -o- Er wordt geloof ik wel gewerkt aan later een naam te kunnen invoeren ipv bij bestelling.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: za 29 aug 2015, 17:41
door regenmaker
fogeltje schreef:Ik ga geen 40 euro voor een retourtje betalen als ik gratis met de auto erheen kan rijden.
Nou gratis lijkt me niet of je moet een geweldige auto hebben ontwikkeld. ;)

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: za 29 aug 2015, 18:26
door Michael
Brandstof kost inderdaad ook niet niks. Alhoewel de literprijs momenteel flink gekelderd is.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: za 29 aug 2015, 18:58
door fogeltje
Baas betaalt de benzine, daardoor heb ik alleen parkeerkosten :D Tenzij ze werkgerelateerd zijn, dan kan ik die declareren.

Re: Korte vragen #16

Geplaatst: zo 30 aug 2015, 00:03
door Geert
Als je met de auto gaat kun je ook parkeren in Rijswijk bij P&R Hoornwijck en dan de tram pakken. Kost parkeren + de tram nog maar 2 euro :)

Re: Korte vragen #16

Geplaatst: zo 30 aug 2015, 09:57
door Wubbo
Hou dan wel rekening met de werkzaamheden bij de HTM!

Re: Korte vragen #16

Geplaatst: zo 30 aug 2015, 11:23
door Thom91
Net Yin & Yang :P

Re: Korte vragen #16

Geplaatst: zo 30 aug 2015, 17:45
door fogeltje
Geert schreef:Als je met de auto gaat kun je ook parkeren in Rijswijk bij P&R Hoornwijck en dan de tram pakken. Kost parkeren + de tram nog maar 2 euro :)
Deze tip had ik gisterenavond al per PM ontvangen van Meltrain en dat heb ik ook gedaan. Ging prima. Wat de werkzaamheden betreft was het verschil dat er vanaf CS een bus reed ipv een tram.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: di 01 sep 2015, 08:17
door fogeltje
webguy schreef:Vervelend -o- Er wordt geloof ik wel gewerkt aan later een naam te kunnen invoeren ipv bij bestelling.
Nog even aanvulling, het gebeurde ook "later". De coupons heb ik twee maanden geleden of nog langer terug al gekocht (vandaar dat ik ook niet meer wist dat ik overgangsbewijzen ipv dagkaarten had). Bij het daadwerkelijk verzilveren heb ik pas mijn naam ingevuld. En pas bij het tweede kaartje merkte ik op dat ik het beter andersom had kunnen doen.

Ik ben vooral teleurgesteld dat de NS trouwe klanten gewoon zo laat stikken. Die dingen hebben toch een barcode? Hoe moeilijk kan het zijn om een systeem te verzinnen waar ze barcodes ongeldig kunnen maken? Men hemelt toch die poortjes op? Nou, ik kan er dan niet meer door als ik de code ongeldig laat maken, prima toch? Maar conducteurs kunnen het niet scannen...regel dan dat ze dat ook kunnen ipv je trouwe klanten gewoon te laten stikken. Mij zijn ze iig als klant kwijt. Heb zes jaar lang trouw mijn VDU verlengd, terwijl ik het in de eerste jaren er niet uit haalde. Nu pak ik wel de auto i.c.m. met bus (of in andere steden tram en/of metro).

Re: Korte vragen #16

Geplaatst: di 01 sep 2015, 12:53
door Aking
Voor alle busfapperts uit het zuiden:

Is er een snellere manier om Vanuit de Randstad (Utrecht/Amsterdam) in Bree (B) te komen dan via Maastricht?

Re: Korte vragen #16

Geplaatst: di 01 sep 2015, 13:54
door waldo79
Wellicht bij Roosteren de grens overgaan en van daaruit naar Bree reizen. Ik sluit niet uit dat je hier en daar een stuk zult moeten lopen.

En ik ben nadrukkelijk geen busfappert, maar iemand die zijn topografisch inzicht gebruikt.

Re: Korte vragen #16

Geplaatst: di 01 sep 2015, 13:59
door Aking
Ja wellicht kan ik ook met een helikopter, maar daar ging het niet om.

Ik stel de vraag aan busfapperts op een OV-forum omdat ik met de bus wil, en dus niet lopend, met de taxi of wat dan ook.

En daarom gebruik ik nadrukkelijk niet mijn topografische inzicht, want dat doet dus niet heel erg ter zake *O*

Re: Korte vragen #16

Geplaatst: di 01 sep 2015, 14:12
door Suus
Er rijdt een snelbus vanaf Antwerpen in de avondspits.

Re: Korte vragen #16

Geplaatst: di 01 sep 2015, 14:18
door Aking
Naar Bree? Maar dan moet ik dus eerst naar Antwerpen... Kunnen ze daar in de regio niet wat meer bussen de grens over slingeren? :')

T ligt (over de weg) nog geen 20 km van Weert af, maar je bent vanaf Weert minimaal een uurtje of 2,5 onderweg :|

Re: Korte vragen #16

Geplaatst: di 01 sep 2015, 14:30
door MdJ
Google Maps zegt het volgende:

Weert - Molenbeersel Grens (lijn 74)
Molenbeersel Grens - Kinrooi Dorpsplein (lijn 15)
Kinrooi Dorpsplein - Bree Busstation (Lijn 16)

1 uur en 16 minuten. Maar je hebt in Molenbeersel 32 minuten overstaptijd. Maar geen zin om te kijken of een van de lijnen om het half uur rijdt (waardoor Google 2 minuten overstaptijd te weinig tijd vindt)

Re: Korte vragen #16

Geplaatst: di 01 sep 2015, 14:56
door Suus
Aking schreef:Naar Bree? Maar dan moet ik dus eerst naar Antwerpen... Kunnen ze daar in de regio niet wat meer bussen de grens over slingeren? :')

T ligt (over de weg) nog geen 20 km van Weert af, maar je bent vanaf Weert minimaal een uurtje of 2,5 onderweg :|
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... _Brouwerij