Materieeltekort dreigt bij NS
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
Tja, dan zouden drie jaren van een overschot aan sprinter- en een tekort aan IC-materieel volgen
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
Moehahaha! Ik word als reiziger opgescheept met een voortdurende warboel aan treinen op mijn stoptreintraject, meestal SGM en SLT (variërend van 10 bakken SLT in de late avond tot een los SGM-tweetje in de spits) afgewisseld met af en toe een DDAR, NID of zelfs eens ICM. Schaamt deze man zich niet voor zulke onzinuitspraken?Een NS-zegsman schreef:Je wil een voorspelbaar product neerzetten met niet elke maand weer andere treinen
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
Het lijkt me niet meer dan logisch dat SGM aan de kant gaat als SNG, de directe opvolger, in dienst komt.Klaasje schreef:Ik zou er niet verbaasd over zijn als eind 2018 een groot deel van het SGM aan de kant staat en de eerste ICM's naar de mottenballenvloot gaan.
ICM kan in 2018 nog niet gemist worden als er meer IC's moeten gaan rijden (ETMET).
Ik vind het dus helemaal niet zo raar.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
Ehm, in 2018 zijn er toch nog geen nieuwe Intercity's? Of is het aandeel DDZ wat nu invalt in sprinterdiensten zo groot?Klaasje schreef:en de eerste ICM's naar de mottenballenvloot gaan.
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
58 Stadlerstellen, het afvallen van de Hoekse Lijn, Limburg en niet eens zoveel plan v maakt wel dat het heel rap gaat met het sprintermaterieel. Goed, SLT moet worden omgebouwd voor ETCS maar dat geeft geen onttrekking van 20 stellen. Bedenk trouwens ook dat ETMET niet per se maakt dat er meer treinstellen nodig zijn. Aangezien ETMET voor een groot deel ook op de drukste trajectdelen van een IC is, zou het per saldo wel eens kunnen dat er tijdens de spits slechts enkele treinstellen extra nodig zijn dan nu.reisthijs schreef:Het lijkt me niet meer dan logisch dat SGM aan de kant gaat als SNG, de directe opvolger, in dienst komt.Klaasje schreef:Ik zou er niet verbaasd over zijn als eind 2018 een groot deel van het SGM aan de kant staat en de eerste ICM's naar de mottenballenvloot gaan.
ICM kan in 2018 nog niet gemist worden als er meer IC's moeten gaan rijden (ETMET).
Ik vind het dus helemaal niet zo raar.
Ik denk dat we het over ongeveer 15-20 stellen DDZ hebben die nu in de sprinterdiensten rijden. Iig genoeg om al het ICM uit de (12)[serie=Intercity|2015|Groningen - Rotterdam Centraal500[/serie] in een klap te kunnen vervangen.JWM schreef:Ehm, in 2018 zijn er toch nog geen nieuwe Intercity's? Of is het aandeel DDZ wat nu invalt in sprinterdiensten zo groot?Klaasje schreef:en de eerste ICM's naar de mottenballenvloot gaan.
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
Ik zat net even te rekenen, maar in combinatie met de frequentieverhogingen op de PHS-corridors en de nieuwe sprinter-routes kom ik uit op in totaal net iets meer dan 300 sprinter-treinstellen op het piekmoment, tegen de tijd dat we alle materieelvernieuwingen gehad hebben zijn er 337 sprinter-treinstellen. Nou kan het aan mij liggen, maar ik vind dat niet overdreven ruim.
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
Er rijden slechts 9 DDZ4 stellen als sprinter volgens de dienstregeling in de series 4800 en 5600. Plus dat er nog een aantal reservestellen regelmatig als sprinter ingezet worden. Maar zeker geen 15-20.Klaasje schreef:Ik denk dat we het over ongeveer 15-20 stellen DDZ hebben die nu in de sprinterdiensten rijden. Iig genoeg om al het ICM uit de (12)[serie=Intercity|2015|Groningen - Rotterdam Centraal500[/serie] in een klap te kunnen vervangen.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
Dan hebben we de 9100 natuurlijk nog.
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
NS en NT hebben het ooit eenmaal zo ingepland, en zijn gewoon niet voornemens om daar nog van af te wijken. Rookgordijn over onderdelen en capaciteit, blabla, en de reizigers zoeken het maar uit. Met serieus je werk doen heeft dat natuurlijk niks meer te maken.
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
Is dat toevallid Deurne-Nijmegen. Hier heb ik alles al zien rijden. Alleen nog geen IC-Direct rijtuigen.0318 schreef:Moehahaha! Ik word als reiziger opgescheept met een voortdurende warboel aan treinen op mijn stoptreintraject, meestal SGM en SLT (variërend van 10 bakken SLT in de late avond tot een los SGM-tweetje in de spits) afgewisseld met af en toe een DDAR, NID of zelfs eens ICM. Schaamt deze man zich niet voor zulke onzinuitspraken?Een NS-zegsman schreef:Je wil een voorspelbaar product neerzetten met niet elke maand weer andere treinen
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
Vergeet ook niet het DDAR dat tijdelijk weer in dienst is maar dat er als SNG in dienst is allemaal weer uit gaat.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
Dan zitten we nog met de rol van DDM-1 in dit verhaal. De reactivering daarvan duurt erg lang. Zoals het er nu naar uit ziet wordt kan dat een paar maanden nadat het in dienst is gekomen alweer aan de kant worden gezet omdat de Flirts dan instromen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
DDM-1 is toch vooral bedoeld om VIRM in revisie te kunnen nemen?
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
En SLT gaat in revisie en DDZ gaat aan de ERTMS. Op zich is er tijdelijk ook absoluut geen materieeloverschot.
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
Zo stond het wel in het vervoerplan geloof ikWubbo schreef:DDM-1 is toch vooral bedoeld om VIRM in revisie te kunnen nemen?
Komt wel goed schatje.
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
Jij lijdt aan forumdeformatie. Bij een 'product' gaat het niet om de specifieke trein, dat zal de 'gemiddelde' reiziger een zorg zijn en die weet waarschijnlijk niet eens of die in een SGM of SLT zit. Dat is gewoon hetzelfde product.0318 schreef:Moehahaha! Ik word als reiziger opgescheept met een voortdurende warboel aan treinen op mijn stoptreintraject, meestal SGM en SLT (variërend van 10 bakken SLT in de late avond tot een los SGM-tweetje in de spits) afgewisseld met af en toe een DDAR, NID of zelfs eens ICM. Schaamt deze man zich niet voor zulke onzinuitspraken?Een NS-zegsman schreef:Je wil een voorspelbaar product neerzetten met niet elke maand weer andere treinen
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
Voor de gewone reiziger is SGM, SLT, DDAR, Mat'64 allemaal hetzelfde product: 'stoptrein'.
Voor de planners bij NS trouwens ook. In Brabant rijdt het allemaal door elkaar...
Voor de planners bij NS trouwens ook. In Brabant rijdt het allemaal door elkaar...
Waar is het sprinteroverschot waar je eerst bang voor was nu ineens gebleven?Klaasje schreef:En SLT gaat in revisie en DDZ gaat aan de ERTMS. Op zich is er tijdelijk ook absoluut geen materieeloverschot.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
Waarom hebben ze dat niet gelijk bij de revisie gedaan? Nu ben je dat materieel voor een tweede keer kwijt in een relatief korte periodeKlaasje schreef: DDZ gaat aan de ERTMS.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
Omdat het kostenverschil marginaal is, en afgezet tegen de onderhoudskosten van het beveiligingssysteem zou het misschien nog wel eens goedkoper kunnen zijn om het nu pas in te bouwen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
Bedenk ook dat je met een latere inbouw verder ontwikkelde technologie kunt inbouwen.
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
Wat is de huidige staat van de DDM1-stammen en is er kans dat die weer worden ingezet?
Beul van de blindegeleidelijn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
De huidige staat van die stammen schijnt best slecht te zijn, met water in de gangpaden enzo. Desondanks worden er weer een aantal stammen (heb het precieze aantal even niet bij de hand) opgelapt die ergens tegen september volgend jaar weer in dienst moeten komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
Morgen gaat er een stammetje van Nijmegen naar de Watergraafsmeer (via Deventer). Vertrek rond twaalven, aankomst 14:40.
Ik doe ook maar wat
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
11 stammen van 4 bakken dus. DDM-1 wordt nu voor de derde keer weer in dienst gesteld. Het beleid om alles zo krap mogelijk te plannen is daarmee duidelijk niet handig gebleken...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 191 gasten