Materieeltekort dreigt bij NS

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Suus »

Mdk schreef:Binnenkort zeer luceratieve zitplaatsreservering in de icd en later alle ic diensten? Met deze uitspraak heeft de ns zeker de dollartekens al in de ogen staan.
Zo ongeveer het eerste wat bij de binnenlandse Fyra verdween was de zitplaatsreservering. Of nouja, er werden theoretisch niet meer zitplaatsen verkocht dan er in één rijtuig tweede klas en één rijtuig eerste klas aanwezig waren, maar binnen dat rijtuig mocht je vrij zitten.

De goedkope weekend e-tickets Breda - Amsterdam hebben het sowieso langer volgehouden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jamie
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 06 jun 2018, 21:06
Locatie: Sommelsdijk

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Jamie »

Wanneer er materieel te kort is, moet de NS nieuw materieel inhuren of kopen.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Mikos »

Wat een mooie oneliner, die enorm bijdraagt aan de huidige discussie en die duidelijk laat zien dat je geen idee hebt waar je het over hebt.

Waarom denk je bijvoorbeeld dat er een materieeltekort is en dat er niet al iets aan is gedaan? Om je alvast een antwoord in te fluisteren; lees de rest van dit topic eens door, dan komen geheid alle argumenten voorbij. :Y
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Chrysa »

Het is weer vakantie he, de kinderen hebben tijd over. :')
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Post »

Jamie schreef:Wanneer er materieel te kort is, moet de NS nieuw materieel inhuren of kopen.
Oh werkt dat zo, ik zou de NS maar eens een brief sturen. Dit soort inzichten kunnen ze daar vast goed gebruiken.
Jamie
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 06 jun 2018, 21:06
Locatie: Sommelsdijk

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Jamie »

Om het allemaal even samen te vatten:

De Nederlandse Spoorwegen hebben steeds minder treinen tot hun beschikking. Oorzaak is de uitstroom van 41 oude treinstellen van het type Mat ´64. Pas in september 2016 zullen er vervangende treinen beschikbaar zijn.

Dat laat het spoorbedrijf weten aan Treinreiziger.nl. De uitstroom van de oude Mat ´64-treinen is eerder dit jaar al begonnen. Begin dit jaar waren er nog 41 stellen rijvaardig, maar aan het einde van het jaar staan alle treinen van dit type werkloos aan de kant. Daarmee gaan er 5.000 zitplekken verloren. Vervangende treinen zullen er dan nog niet zijn.

Dieptepunt van de eeuw
Een oud-stafmedewerker van NS, Michiel te Broek, schrijft in het blad Op de Rails zelfs dat het dieptepunt van de eeuw wordt bereikt wat betreft materieelbeschikbaarheid. Ook bij reizigersvereniging Rover zijn er zorgen, al hoopt de vereniging dat het spoorbedrijf voldoende reservetreinen weet vrij te spelen. Binnenkort wordt Rover door NS daarover geïnformeerd.

11 Dubbeldekkers
Tegenover Treinreiziger.nl benadrukt een woordvoerder van NS dat er wel 11 oude dubbeldekstreinen (DDM1) rijvaardig worden gemaakt, bovenop de 18 dubbeldekkers (DD-AR) die eerder al in de reizigersdienst verschenen. "In september 2016, wanneer de behoefte het hoogst is, zullen de dubbeldekstreinen van type DDM1 ingezet worden .Het gaat om meer rijtuigen dan er aan Mat’ 64 uitgaan dit jaar," stelt NS-woordvoerder Edwin van Scherrenburg.

Te oud
De oude Mat ´64-treinstellen moeten volgens het spoorbedrijf eind 2015 buiten dienst genomen worden, omdat de treinstellen simpelweg te oud worden. "Ze zouden theoretisch alleen nog kunnen blijven rijden na een grondige revisie waarbij ze aan allerlei nieuwe eisen moeten voldoen. Dit is echter geen optie meer, omdat de treinen al bijna 50 jaar oud zijn," legt Van Scherrenburg uit.

Structureel te klein
In de eerste maanden van 2016 worden alle Mat ´64-treinen werkloos terwijl de 11 dubbeldekstreinen dan nog niet rijklaar zijn. Volgens het blad Op de Rails wil NS het tekort dan opvangen door een aantal treinen in de spits structureel te klein samen te stellen en scherper te plannen.

Lange termijn
Op de lange termijn zijn de vooruitzichten gunstiger: eind 2016 stromen de 58 nieuwe FLIRT-treinen van het Zwitserse Stadler in. Die kunnen dan zowel de Mat ´64-treinen als de oude dubbeldekkers vervangen. Daarna volgen ook nog de Sprinter Nieuwe Generatie (SNG)-treinstellen van het Spaanse CAF. De circa 120 SNG-treinstellen stromen medio 2018 in.

Bron: www.treinreiziger.nl
Jamie
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 06 jun 2018, 21:06
Locatie: Sommelsdijk

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Jamie »

Mikos schreef:Wat een mooie oneliner, die enorm bijdraagt aan de huidige discussie en die duidelijk laat zien dat je geen idee hebt waar je het over hebt.

Waarom denk je bijvoorbeeld dat er een materieeltekort is en dat er niet al iets aan is gedaan? Om je alvast een antwoord in te fluisteren; lees de rest van dit topic eens door, dan komen geheid alle argumenten voorbij. :Y
Als ik alles doorlees, ben ik circa een uur bezig :')
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door MetroRET »

Wat is dat voor oud nieuws... -o-
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Aking »

Jamie schreef:
Mikos schreef:Wat een mooie oneliner, die enorm bijdraagt aan de huidige discussie en die duidelijk laat zien dat je geen idee hebt waar je het over hebt.

Waarom denk je bijvoorbeeld dat er een materieeltekort is en dat er niet al iets aan is gedaan? Om je alvast een antwoord in te fluisteren; lees de rest van dit topic eens door, dan komen geheid alle argumenten voorbij. :Y
Als ik alles doorlees, ben ik circa een uur bezig :')
Ik zie het probleem niet? (A)
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door dylanwild94 »

Kunnen we deze oude koe weer terug gooien in de sloot. Hij is toch al verdronken dus die sloot kan ook gelijk gedempt worden. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Mikos »

Ik ga er niet eens op in. Jamie is (volgens zijn profiel) elf jaar oud, heeft één artikel van een website getrokken en trekt vervolgens 'dé' conclusie dat NS meer materieel moet bestellen, vanwege een 'dreigend materieeltekort', wat gebaseerd is op een nieuwsbericht van 3 jaar oud. Ik ben blij dat hij zijn vrije vakantiedagen nu gaat gebruiken om de problemen in de derde wereld in een half uur op te lossen, aan de hand van berichtgeving van de Telegraaf. :X
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door VIRM »

Waterputten slaan?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Mikos »

:Y
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Ardan »

Ik denk dat alles nu wel is gezegd en geschreven. Hier gaat een slotje op, open maar een nieuw topic als er weer zinnig nieuws valt te melden.

Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten