Materieeltekort dreigt bij NS

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Klaasje
Berichten: 6491
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Deventer/Amersfoort/Amsterdam

Re: RE: Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Berichtdoor Klaasje » Za 25 Feb 2017, 11:45

Jultar schreef:@Klaasje: ICM krijgt uiteraard gewoon ETCS, dat is nooit anders geweest. Wellicht alleen dat nu de drietjes ook nog iets langer rond blijven rijden.

Tot 2023 zou anders alleen de lijn van Kijfhoek tot de Belgische grens en een gebiedje rond Haarlem ETCS krijgen. Dan zou ik het niet logisch vinden om de drietjes van een dure installatie van een paar ton per trein te voorzien als je ze ook elders kan inzetten. Maargoed, geld is voor nieuwe infrastructuur een probleem maar voor onnodige inbouw van ETCS totaal niet uiteraard.

Op zich maakt het niet meer uit aangezien we dus niet hoeven te verwachten dat ICM dan voor het lichten van de opties van ICNG aan de kant gaat.

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 2972
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: NS roept scholen op lestijden te veranderen

Berichtdoor Mikos » Wo 31 Mei 2017, 12:23

Mr-W schreef:NS roept scholen op lestijden te veranderen

De Nederlandse Spoorwegen hopen dat scholen en hogere onderwijsinstellingen hun lesuren meer gaan spreiden als er komend jaar een tekort aan treinen ontstaat. Topman Roger van Boxtel roept de instellingen op mee te werken omdat treinen anders overvol zitten.

Kent u die discussie nog, met alle haken en ogen die er vervolgens op werden gegooid? In Groningen gaan ze het nu toch promoten. Zou het er dan toch van komen, nu er geld tegenover staat?

Durashift
Berichten: 2390
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: NS roept scholen op lestijden te veranderen

Berichtdoor Durashift » Wo 31 Mei 2017, 12:37

Mikos schreef: (..) In Groningen gaan ze het nu toch promoten. Zou het er dan toch van komen, nu er geld tegenover staat?


Eh.. als ik onderstaande tekst uit jouw link lees...


In totaal stellen de organisaties 100.000 euro beschikbaar. "Dat bedrag moet je zien als zetje in de rug om het proces op gang te brengen. Uiteindelijk proberen we natuurlijk te bereiken dat scholen zien dat dit werkt. Dan is het geld niet meer nodig." Als scholen eenmaal de roosters en systemen hebben aangepast, zijn er geen extra kosten meer, zegt de woordvoerder.


.. dan denk ik dat het werkt zolang de € muntjes blijven vloeien.. Het lijkt mij erg idealistisch gedacht dat men denkt dat er geen geld meer nodig is als scholen ervaren dat het werkt. Scholen zijn altijd op zoek naar 'meer geld' en zijn er, soms, meester in om extra geld, met een speciale bestemming, toch ergens anders voor te gebruiken (alloceren in financiële term gesproken). :?

Stopt het geld, stopt het speciale rooster.. zal dan het argument zijn.. denk ik.

Ardan
OVNL-beheerder
Berichten: 10400
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Berichtdoor Ardan » Wo 31 Mei 2017, 12:58

Zullen we eerst maar eens gewoon kijken of dit werkt?
2018 (17-5):
Trein 4064 km · S-Bahn 200 km · Metro 213 km · Zweeftrein 2 km · (Snel)tram 148 km · Bus 288 km · Veer 5 km

Klaasje
Berichten: 6491
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Deventer/Amersfoort/Amsterdam

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Berichtdoor Klaasje » Wo 31 Mei 2017, 13:00

Grote kans dat scholen het voor dat bedrag best willen overwegen. Maar als de geldkraan dichtgaat en het toch nadelen blijkt te hebben dan is het inderdaad snel over met de pret.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 8127
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Berichtdoor Hainje » Wo 31 Mei 2017, 13:11

Maar als het blijkt te werken, dan zal het systeem gewoon blijven. Of de geldkraan nu dicht gaat of niet. Dat is ook een van de redenen dat dergelijke subsidies bestaan, koudwatervrees weghalen. Want dat is denk ik het voornaamste probleem, de koudwatervrees.
Details blijf je houden, maar uiteindelijk vind ik het allemaal prima.
05-05-2018: Trein: 8215,5 km * Bus: 1123,78 km * Metro: 34,8 km
Meestal te vinden in mijn luie zetel.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 6068
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Berichtdoor regenmaker » Do 01 Jun 2017, 11:07

Waarom niet gewoon meer lijnbussen inzetten die direct van/naar de universiteit rijden? Bijvoorbeeld zoals in Groningen, dat er extra bussen van Winschoten naar Groningen Zernike rijden in de ochtendspits.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Bravo (Zuidoost-Brabant).

Belangrijke wijzigingen VRR (update 19 mei 2018)
Kleine dienstregelingswijzigingen Solingen en Ennepe-Ruhr, 10 juni 2018.
Invoering drie metrobussen Düsseldorf, augustus 2018.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 8127
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Berichtdoor Hainje » Do 01 Jun 2017, 11:10

Omdat je dan alsnog je vloot uit moet breiden met bussen die vervolgens drie uur per schooldag rijden. Is gewoon zonde van het geld.
Details blijf je houden, maar uiteindelijk vind ik het allemaal prima.
05-05-2018: Trein: 8215,5 km * Bus: 1123,78 km * Metro: 34,8 km
Meestal te vinden in mijn luie zetel.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 6068
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Berichtdoor regenmaker » Do 01 Jun 2017, 11:20

Voor dat soort ritten worden toch vaak externe bedrijven ingehuurd. Vaak bedrijven met touringcars.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Bravo (Zuidoost-Brabant).

Belangrijke wijzigingen VRR (update 19 mei 2018)
Kleine dienstregelingswijzigingen Solingen en Ennepe-Ruhr, 10 juni 2018.
Invoering drie metrobussen Düsseldorf, augustus 2018.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 8127
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Berichtdoor Hainje » Do 01 Jun 2017, 11:29

Dan heb je alsnog extra bussen nodig en chauffeurs met hele korte dienstjes of verrotte gebroken diensten? Terwijl als je zorgt voor een maximale spreiding, dan kun je de vloot efficiënter inzetten. Heb je hogere ritopbrengst, efficiënter materieelinzet en meer aaneengesloten diensten.
Details blijf je houden, maar uiteindelijk vind ik het allemaal prima.
05-05-2018: Trein: 8215,5 km * Bus: 1123,78 km * Metro: 34,8 km
Meestal te vinden in mijn luie zetel.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten