Re: Materieeltekort dreigt bij NS
Geplaatst: do 08 okt 2015, 12:08
Tja, dan zouden drie jaren van een overschot aan sprinter- en een tekort aan IC-materieel volgen
Moehahaha! Ik word als reiziger opgescheept met een voortdurende warboel aan treinen op mijn stoptreintraject, meestal SGM en SLT (variërend van 10 bakken SLT in de late avond tot een los SGM-tweetje in de spits) afgewisseld met af en toe een DDAR, NID of zelfs eens ICM. Schaamt deze man zich niet voor zulke onzinuitspraken?Een NS-zegsman schreef:Je wil een voorspelbaar product neerzetten met niet elke maand weer andere treinen
Het lijkt me niet meer dan logisch dat SGM aan de kant gaat als SNG, de directe opvolger, in dienst komt.Klaasje schreef:Ik zou er niet verbaasd over zijn als eind 2018 een groot deel van het SGM aan de kant staat en de eerste ICM's naar de mottenballenvloot gaan.
Ehm, in 2018 zijn er toch nog geen nieuwe Intercity's? Of is het aandeel DDZ wat nu invalt in sprinterdiensten zo groot?Klaasje schreef:en de eerste ICM's naar de mottenballenvloot gaan.
58 Stadlerstellen, het afvallen van de Hoekse Lijn, Limburg en niet eens zoveel plan v maakt wel dat het heel rap gaat met het sprintermaterieel. Goed, SLT moet worden omgebouwd voor ETCS maar dat geeft geen onttrekking van 20 stellen. Bedenk trouwens ook dat ETMET niet per se maakt dat er meer treinstellen nodig zijn. Aangezien ETMET voor een groot deel ook op de drukste trajectdelen van een IC is, zou het per saldo wel eens kunnen dat er tijdens de spits slechts enkele treinstellen extra nodig zijn dan nu.reisthijs schreef:Het lijkt me niet meer dan logisch dat SGM aan de kant gaat als SNG, de directe opvolger, in dienst komt.Klaasje schreef:Ik zou er niet verbaasd over zijn als eind 2018 een groot deel van het SGM aan de kant staat en de eerste ICM's naar de mottenballenvloot gaan.
ICM kan in 2018 nog niet gemist worden als er meer IC's moeten gaan rijden (ETMET).
Ik vind het dus helemaal niet zo raar.
Ik denk dat we het over ongeveer 15-20 stellen DDZ hebben die nu in de sprinterdiensten rijden. Iig genoeg om al het ICM uit de (12)[serie=Intercity|2015|Groningen - Rotterdam Centraal500[/serie] in een klap te kunnen vervangen.JWM schreef:Ehm, in 2018 zijn er toch nog geen nieuwe Intercity's? Of is het aandeel DDZ wat nu invalt in sprinterdiensten zo groot?Klaasje schreef:en de eerste ICM's naar de mottenballenvloot gaan.
Er rijden slechts 9 DDZ4 stellen als sprinter volgens de dienstregeling in de series 4800 en 5600. Plus dat er nog een aantal reservestellen regelmatig als sprinter ingezet worden. Maar zeker geen 15-20.Klaasje schreef:Ik denk dat we het over ongeveer 15-20 stellen DDZ hebben die nu in de sprinterdiensten rijden. Iig genoeg om al het ICM uit de (12)[serie=Intercity|2015|Groningen - Rotterdam Centraal500[/serie] in een klap te kunnen vervangen.
Is dat toevallid Deurne-Nijmegen. Hier heb ik alles al zien rijden. Alleen nog geen IC-Direct rijtuigen.0318 schreef:Moehahaha! Ik word als reiziger opgescheept met een voortdurende warboel aan treinen op mijn stoptreintraject, meestal SGM en SLT (variërend van 10 bakken SLT in de late avond tot een los SGM-tweetje in de spits) afgewisseld met af en toe een DDAR, NID of zelfs eens ICM. Schaamt deze man zich niet voor zulke onzinuitspraken?Een NS-zegsman schreef:Je wil een voorspelbaar product neerzetten met niet elke maand weer andere treinen
Zo stond het wel in het vervoerplan geloof ikWubbo schreef:DDM-1 is toch vooral bedoeld om VIRM in revisie te kunnen nemen?
Jij lijdt aan forumdeformatie. Bij een 'product' gaat het niet om de specifieke trein, dat zal de 'gemiddelde' reiziger een zorg zijn en die weet waarschijnlijk niet eens of die in een SGM of SLT zit. Dat is gewoon hetzelfde product.0318 schreef:Moehahaha! Ik word als reiziger opgescheept met een voortdurende warboel aan treinen op mijn stoptreintraject, meestal SGM en SLT (variërend van 10 bakken SLT in de late avond tot een los SGM-tweetje in de spits) afgewisseld met af en toe een DDAR, NID of zelfs eens ICM. Schaamt deze man zich niet voor zulke onzinuitspraken?Een NS-zegsman schreef:Je wil een voorspelbaar product neerzetten met niet elke maand weer andere treinen
Waar is het sprinteroverschot waar je eerst bang voor was nu ineens gebleven?Klaasje schreef:En SLT gaat in revisie en DDZ gaat aan de ERTMS. Op zich is er tijdelijk ook absoluut geen materieeloverschot.
Waarom hebben ze dat niet gelijk bij de revisie gedaan? Nu ben je dat materieel voor een tweede keer kwijt in een relatief korte periodeKlaasje schreef: DDZ gaat aan de ERTMS.