Materieeltekort dreigt bij NS

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
SuperGhost
Berichten: 1891
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Berichtdoor SuperGhost » Do 10 Dec 2015, 18:20

SLToilet schreef:
SuperGhost schreef:Heeft NS overigens ook wel genoeg loc's om die ICL's dan te kunnen rijden?


Er staan een aantal uit de 1700-serie aan de kant sinds al die ICR-rijtuigen allemaal worden omgebouwd en ingezet op de HSL.
Gingen die niet gebruikt worden voor de DDAR-stammen die opnieuw op het spoor zouden komen?

Ronaldussen
Berichten: 3119
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:21
Locatie: Doesburg

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Berichtdoor Ronaldussen » Do 10 Dec 2015, 19:06

Volgensmij staat er nog wel het een en ander aan de kant, maar geen idee hoe de conditie van die locomotieven is. Ze zitten al aardig tegen een flinke revisie aan te hikken wat ik vernomen heb.
Blijft natuurlijk wel vreemd dat ICL weer opnieuw toelatingsprocedures moet ondergaan. Ze hebben al in Nederland gereden en puur omdat ze administratief zijn uitgeschreven moet dat hele bureaucratische circus weer uit de kast getrokken worden :N

Verder verwacht ik dat mat. 64 nog een paar maanden langer in dienst blijft. Niet al te lang want de reserveonderdelen raken wel enigszins op en het onderhoudscentrum waar ze nu onderhouden worden moet verbouwd worden voor de Flirts. (bron: Railmagazine november)
*Doorfietsen maar*

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Berichtdoor Daniel » Do 10 Dec 2015, 19:13

Ronaldussen schreef:Blijft natuurlijk wel vreemd dat ICL weer opnieuw toelatingsprocedures moet ondergaan. Ze hebben al in Nederland gereden en puur omdat ze administratief zijn uitgeschreven moet dat hele bureaucratische circus weer uit de kast getrokken worden :N

Da's puur een ILT dingetje schijnt. Het zijn RIC-rijtuigen wat zoveel betekend als dat wanneer er morgen een vervoerder een internationale trein mee gaat rijden ze gewoon in Nederland mogen komen. Alleen omdat het zou gaan om volledig binnenlandse inzet wil de ILT hebben dat ze ook aan alle binnenlandse regeltjes voldoen (en da's niet het geval door het ontbreken van een groene lamp-circuit).
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5591
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Berichtdoor Hainje » Do 10 Dec 2015, 21:10

Kan de 1900 dan niet tijdelijk doorgetrokken worden naar Viersen? :P
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4004
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Berichtdoor reisthijs » Do 10 Dec 2015, 21:52

Volgens mij is de Benelux ook nog steeds een internationale trein.

SuperGhost schreef:
SLToilet schreef:
SuperGhost schreef:Heeft NS overigens ook wel genoeg loc's om die ICL's dan te kunnen rijden?


Er staan een aantal uit de 1700-serie aan de kant sinds al die ICR-rijtuigen allemaal worden omgebouwd en ingezet op de HSL.
Gingen die niet gebruikt worden voor de DDAR-stammen die opnieuw op het spoor zouden komen?
Voor DDM1-stammen, maar die zijn pas in september klaar.
En anders zijn er nog wat Traxx'en werkloos, en worden er de komende tijd ook nog nieuwe Traxx'en geleverd.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

timtrein
Berichten: 269
Lid geworden op: Di 18 Mar 2008, 23:33

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Berichtdoor timtrein » Do 10 Dec 2015, 22:02

Klaasje schreef:
Tochjo schreef:In de herfst alleen gekoppeld met SGM-III vanwege het ontbreken van magneetremmen.

Wat een ontzettend vreemde maatregel is.. Want SGM-III reed ook los totdat het magneetremmen kreeg. Toen SGM-III magneetremmen had en dus veiliger werd is SGM-II ineens "onveilig" verklaard.. Waarom? Omdat we het onszelf graag moeilijk maken ofzo..
SGM heeft vooral problemen op het moment dat de ED-remming overgaat in een pneumatische remming (bij pakweg 20 km/h geloof ik). Iets zegt me dat de drietjes, met een extra schijfberemde middenbak, dus per definitie iets minder last van glibberen hebben. Verder lijkt het er momenteel op dat de tweetjes gewoon aansluitend met/op de drietjes afgevoerd gaan worden. Tegen die tijd zijn ze zo ongeveer 45 jaar oud, dan wordt het ook echt wel tijd.

SuperGhost
Berichten: 1891
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Berichtdoor SuperGhost » Do 10 Dec 2015, 23:36

Hainje schreef:Kan de 1900 dan niet tijdelijk doorgetrokken worden naar Viersen? :P
Ik geloof niet dat de 1700-locs houden van de Duitse bovenleidingspanning op Venlo-Viersen...

Jay20
Berichten: 32
Lid geworden op: Za 08 Okt 2011, 23:11
Locatie: Den Haag HS - Praha hl.n.

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Berichtdoor Jay20 » Vr 11 Dec 2015, 10:51

Of gebruik een meerspanningsloc die er wel voor geschikt is :)

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5591
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Berichtdoor Hainje » Vr 11 Dec 2015, 12:18

Jay20 schreef:Of gebruik een meerspanningsloc die er wel voor geschikt is :)

Ja kan, maar ruilen we probleem X dan niet in voor probleem Y? Want zoveel van die locs zijn momenteelbnu ook niet beschikbaar volgens mij.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Post
Berichten: 80
Lid geworden op: Do 28 Mei 2015, 20:33
Locatie: Maarheeze

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Berichtdoor Post » Vr 11 Dec 2015, 13:25

Kunt die laatste kilometer ook een diesel er voor zetten. Of gewoon inplannen en dan het laatste stuk opheffen wegens materieel problemen. :Y

Gebruikersavatar
JeffreyMeijer
Berichten: 3747
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Berichtdoor JeffreyMeijer » Vr 11 Dec 2015, 16:43

Ja, de kerstman komt ook in Augustus buurten :X
Leven, en laten leven.

SuperGhost
Berichten: 1891
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Berichtdoor SuperGhost » Za 12 Dec 2015, 22:46

Hainje schreef:
Jay20 schreef:Of gebruik een meerspanningsloc die er wel voor geschikt is :)

Ja kan, maar ruilen we probleem X dan niet in voor probleem Y? Want zoveel van die locs zijn momenteelbnu ook niet beschikbaar volgens mij.
Dat lijkt me haast ook niet, want als er veel van de locs waren, dan had men denk ik allang de locwissel van de IC-Berlijn te Bad Bentheim weggewerkt gok ik zo :X

Gebruikersavatar
baladid
Berichten: 1367
Lid geworden op: Ma 30 Dec 2013, 13:00
Locatie: Gießen

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Berichtdoor baladid » Zo 13 Dec 2015, 01:55

Een opheffen van de 15-minuten-stop in Bentheim zullen de rokers en de Bundespolizei niet leuk vinden...
«Das Beste an Gießen ist sein Bahnhof» ‍‍— Justus von Liebig, beroemdste Gießenaar

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Berichtdoor Geert » Zo 13 Dec 2015, 16:59

Mwah, de ICE rijdt tegenwoordig ook door zonder stop in Emmerich. Zie niet in waarom dat in Bad Bentheim niet zou kunnen.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31532
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Berichtdoor Suus » Zo 13 Dec 2015, 17:06

CNL stopt sinds vandaag ook niet meer in Emmerich. Er zijn dus wel meerspanningslocs, alleen nog niet voor 200 km/uur wellicht.
Rame à l'approche

Bemined
Berichten: 727
Lid geworden op: Vr 14 Aug 2015, 19:45

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Berichtdoor Bemined » Zo 13 Dec 2015, 18:59

Nadat vannacht Mat '64 uit dienst genomen is zijn de eerste 8 stellen in de loop van de dag weer in dienst gesteld vanwege DDAR dat weer massaal buikgriep kreeg. Tot zover het materieeltekort door het uit dienst gaan van Mat '64.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Berichtdoor Daniel » Zo 13 Dec 2015, 19:01

Het SGM dat was vrijgekomen uit de 5500 stond vanmiddag trouwens nog in Utrecht, lijkt me dat ze dat elders toch harder nodig hebben nu. Het daar vervangende DDZ heeft blijkbaar ook al last van die buikgriep, want er zat vanmiddag ook nog een SLT in de 5500.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

MetroRET
Berichten: 738
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Berichtdoor MetroRET » Zo 13 Dec 2015, 19:42

Daniel schreef:Het SGM dat was vrijgekomen uit de 5500 stond vanmiddag trouwens nog in Utrecht, lijkt me dat ze dat elders toch harder nodig hebben nu. Het daar vervangende DDZ heeft blijkbaar ook al last van die buikgriep, want er zat vanmiddag ook nog een SLT in de 5500.


Die heeft er heel de dag op gereden.
http://ovtijden.com/avtdag/st

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31532
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Berichtdoor Suus » Zo 13 Dec 2015, 20:53

Er zouden nog 15 Mat '64 klaarstaan voor reservediensten, volgens dit afscheidsartikel.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5591
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Berichtdoor Hainje » Zo 13 Dec 2015, 23:39

Betaalmuur :(
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31532
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Berichtdoor Suus » Zo 13 Dec 2015, 23:41

Als je de Volkskrant even opzoekt op Facebook staat daar een gratis link, want via Facebook.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 455
Lid geworden op: Wo 05 Nov 2014, 12:40

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Berichtdoor SLToilet » Ma 14 Dec 2015, 11:19

Bemined schreef:Nadat vannacht Mat '64 uit dienst genomen is zijn de eerste 8 stellen in de loop van de dag weer in dienst gesteld vanwege DDAR dat weer massaal buikgriep kreeg. Tot zover het materieeltekort door het uit dienst gaan van Mat '64.


En ook vandaag weer: het zijn er zes, met in één uur tot 5 (treinstellen, niet de combinatie) in Boxtel: 5238 11:19 naar Tbu (x1), 11:34 naar Nm (x3), 11:51 naar Dn (x1). Om 12:05 gaat er ook een losse naar Ehv maar dat is een uit Tbu terugkerende trein, de 5237, die keert op de 5238. En ook de zesde kan ik terugvinden: bij Oss, 11:16 richting Dn. Op andere lijnen, zoals het netwerk rond Sittard, zijn wel gevrijwaard van Plan V en ook de laatste sprinters in het oosten van het land zijn overgestapt op moderner materieel.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4004
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Berichtdoor reisthijs » Ma 14 Dec 2015, 11:59

Bemined schreef:Nadat vannacht Mat '64 uit dienst genomen is zijn de eerste 8 stellen in de loop van de dag weer in dienst gesteld
Die zijn dus helemaal niet uit dienst genomen. Alleen niet meer standaard ingepland.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2412
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Berichtdoor ArrivaBas » Ma 14 Dec 2015, 14:52

Is DDZ niet overkill voor de 5500
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

starx
Berichten: 434
Lid geworden op: Wo 26 Feb 2014, 00:25

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Berichtdoor starx » Ma 14 Dec 2015, 16:04

NS heeft dus besloten om het levensgevaarlijke materieel zonder baanschuiver langer in dienst te houden. En dat terwijl het onderhoud duur is en er reserveonderdelen missen.

Maar desondanks een wijs besluit *O*


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten