Pagina 16 van 33

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: do 10 dec 2015, 18:20
door SuperGhost
SLToilet schreef:
SuperGhost schreef:Heeft NS overigens ook wel genoeg loc's om die ICL's dan te kunnen rijden?
Er staan een aantal uit de 1700-serie aan de kant sinds al die ICR-rijtuigen allemaal worden omgebouwd en ingezet op de HSL.
Gingen die niet gebruikt worden voor de DDAR-stammen die opnieuw op het spoor zouden komen?

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: do 10 dec 2015, 19:06
door AppleMoose
Volgensmij staat er nog wel het een en ander aan de kant, maar geen idee hoe de conditie van die locomotieven is. Ze zitten al aardig tegen een flinke revisie aan te hikken wat ik vernomen heb.
Blijft natuurlijk wel vreemd dat ICL weer opnieuw toelatingsprocedures moet ondergaan. Ze hebben al in Nederland gereden en puur omdat ze administratief zijn uitgeschreven moet dat hele bureaucratische circus weer uit de kast getrokken worden :N

Verder verwacht ik dat mat. 64 nog een paar maanden langer in dienst blijft. Niet al te lang want de reserveonderdelen raken wel enigszins op en het onderhoudscentrum waar ze nu onderhouden worden moet verbouwd worden voor de Flirts. (bron: Railmagazine november)

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: do 10 dec 2015, 19:13
door Daniel
Ronaldussen schreef:Blijft natuurlijk wel vreemd dat ICL weer opnieuw toelatingsprocedures moet ondergaan. Ze hebben al in Nederland gereden en puur omdat ze administratief zijn uitgeschreven moet dat hele bureaucratische circus weer uit de kast getrokken worden :N
Da's puur een ILT dingetje schijnt. Het zijn RIC-rijtuigen wat zoveel betekend als dat wanneer er morgen een vervoerder een internationale trein mee gaat rijden ze gewoon in Nederland mogen komen. Alleen omdat het zou gaan om volledig binnenlandse inzet wil de ILT hebben dat ze ook aan alle binnenlandse regeltjes voldoen (en da's niet het geval door het ontbreken van een groene lamp-circuit).

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: do 10 dec 2015, 21:10
door Hainje
Kan de 1900 dan niet tijdelijk doorgetrokken worden naar Viersen? :P

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: do 10 dec 2015, 21:52
door reisthijs
Volgens mij is de Benelux ook nog steeds een internationale trein.
SuperGhost schreef:
SLToilet schreef:
SuperGhost schreef:Heeft NS overigens ook wel genoeg loc's om die ICL's dan te kunnen rijden?
Er staan een aantal uit de 1700-serie aan de kant sinds al die ICR-rijtuigen allemaal worden omgebouwd en ingezet op de HSL.
Gingen die niet gebruikt worden voor de DDAR-stammen die opnieuw op het spoor zouden komen?
Voor DDM1-stammen, maar die zijn pas in september klaar.
En anders zijn er nog wat Traxx'en werkloos, en worden er de komende tijd ook nog nieuwe Traxx'en geleverd.

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: do 10 dec 2015, 22:02
door timtrein
Klaasje schreef:
Tochjo schreef:In de herfst alleen gekoppeld met SGM-III vanwege het ontbreken van magneetremmen.
Wat een ontzettend vreemde maatregel is.. Want SGM-III reed ook los totdat het magneetremmen kreeg. Toen SGM-III magneetremmen had en dus veiliger werd is SGM-II ineens "onveilig" verklaard.. Waarom? Omdat we het onszelf graag moeilijk maken ofzo..
SGM heeft vooral problemen op het moment dat de ED-remming overgaat in een pneumatische remming (bij pakweg 20 km/h geloof ik). Iets zegt me dat de drietjes, met een extra schijfberemde middenbak, dus per definitie iets minder last van glibberen hebben. Verder lijkt het er momenteel op dat de tweetjes gewoon aansluitend met/op de drietjes afgevoerd gaan worden. Tegen die tijd zijn ze zo ongeveer 45 jaar oud, dan wordt het ook echt wel tijd.

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: do 10 dec 2015, 23:36
door SuperGhost
Hainje schreef:Kan de 1900 dan niet tijdelijk doorgetrokken worden naar Viersen? :P
Ik geloof niet dat de 1700-locs houden van de Duitse bovenleidingspanning op Venlo-Viersen...

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: vr 11 dec 2015, 10:51
door Jay20
Of gebruik een meerspanningsloc die er wel voor geschikt is :)

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: vr 11 dec 2015, 12:18
door Hainje
Jay20 schreef:Of gebruik een meerspanningsloc die er wel voor geschikt is :)
Ja kan, maar ruilen we probleem X dan niet in voor probleem Y? Want zoveel van die locs zijn momenteelbnu ook niet beschikbaar volgens mij.

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: vr 11 dec 2015, 13:25
door Post
Kunt die laatste kilometer ook een diesel er voor zetten. Of gewoon inplannen en dan het laatste stuk opheffen wegens materieel problemen. :Y

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: vr 11 dec 2015, 16:43
door Jef400
Ja, de kerstman komt ook in Augustus buurten :X

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: za 12 dec 2015, 22:46
door SuperGhost
Hainje schreef:
Jay20 schreef:Of gebruik een meerspanningsloc die er wel voor geschikt is :)
Ja kan, maar ruilen we probleem X dan niet in voor probleem Y? Want zoveel van die locs zijn momenteelbnu ook niet beschikbaar volgens mij.
Dat lijkt me haast ook niet, want als er veel van de locs waren, dan had men denk ik allang de locwissel van de IC-Berlijn te Bad Bentheim weggewerkt gok ik zo :X

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: zo 13 dec 2015, 01:55
door baladid
Een opheffen van de 15-minuten-stop in Bentheim zullen de rokers en de Bundespolizei niet leuk vinden...

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: zo 13 dec 2015, 16:59
door Geert
Mwah, de ICE rijdt tegenwoordig ook door zonder stop in Emmerich. Zie niet in waarom dat in Bad Bentheim niet zou kunnen.

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: zo 13 dec 2015, 17:06
door Suus
CNL stopt sinds vandaag ook niet meer in Emmerich. Er zijn dus wel meerspanningslocs, alleen nog niet voor 200 km/uur wellicht.

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: zo 13 dec 2015, 18:59
door Bemined
Nadat vannacht Mat '64 uit dienst genomen is zijn de eerste 8 stellen in de loop van de dag weer in dienst gesteld vanwege DDAR dat weer massaal buikgriep kreeg. Tot zover het materieeltekort door het uit dienst gaan van Mat '64.

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: zo 13 dec 2015, 19:01
door Daniel
Het SGM dat was vrijgekomen uit de [serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] stond vanmiddag trouwens nog in Utrecht, lijkt me dat ze dat elders toch harder nodig hebben nu. Het daar vervangende DDZ heeft blijkbaar ook al last van die buikgriep, want er zat vanmiddag ook nog een SLT in de 5500.

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: zo 13 dec 2015, 19:42
door MetroRET
Daniel schreef:Het SGM dat was vrijgekomen uit de [serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] stond vanmiddag trouwens nog in Utrecht, lijkt me dat ze dat elders toch harder nodig hebben nu. Het daar vervangende DDZ heeft blijkbaar ook al last van die buikgriep, want er zat vanmiddag ook nog een SLT in de 5500.
Die heeft er heel de dag op gereden.
http://ovtijden.com/avtdag/st

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: zo 13 dec 2015, 20:53
door Suus
Er zouden nog 15 Mat '64 klaarstaan voor reservediensten, volgens dit afscheidsartikel.

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: zo 13 dec 2015, 23:39
door Hainje
Betaalmuur :(

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: zo 13 dec 2015, 23:41
door Suus
Als je de Volkskrant even opzoekt op Facebook staat daar een gratis link, want via Facebook.

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: ma 14 dec 2015, 11:19
door SLToilet
Bemined schreef:Nadat vannacht Mat '64 uit dienst genomen is zijn de eerste 8 stellen in de loop van de dag weer in dienst gesteld vanwege DDAR dat weer massaal buikgriep kreeg. Tot zover het materieeltekort door het uit dienst gaan van Mat '64.
En ook vandaag weer: het zijn er zes, met in één uur tot 5 (treinstellen, niet de combinatie) in Boxtel: 5238 11:19 naar Tbu (x1), 11:34 naar Nm (x3), 11:51 naar Dn (x1). Om 12:05 gaat er ook een losse naar Ehv maar dat is een uit Tbu terugkerende trein, de 5237, die keert op de 5238. En ook de zesde kan ik terugvinden: bij Oss, 11:16 richting Dn. Op andere lijnen, zoals het netwerk rond Sittard, zijn wel gevrijwaard van Plan V en ook de laatste sprinters in het oosten van het land zijn overgestapt op moderner materieel.

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: ma 14 dec 2015, 11:59
door reisthijs
Bemined schreef:Nadat vannacht Mat '64 uit dienst genomen is zijn de eerste 8 stellen in de loop van de dag weer in dienst gesteld
Die zijn dus helemaal niet uit dienst genomen. Alleen niet meer standaard ingepland.

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: ma 14 dec 2015, 14:52
door ArrivaBas
Is DDZ niet overkill voor de [serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie]

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: ma 14 dec 2015, 16:04
door starx
NS heeft dus besloten om het levensgevaarlijke materieel zonder baanschuiver langer in dienst te houden. En dat terwijl het onderhoud duur is en er reserveonderdelen missen.

Maar desondanks een wijs besluit *O*