Materieeltekort dreigt bij NS

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Wubbo
OVNL-beheerder

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Berichtdoor Wubbo » Wo 28 Sep 2016, 21:17

Ik neem aan dat de mensen die op de fiets komen dat ook nog steeds mogen, ook in de spits?

Michael 1988

Berichtdoor Michael 1988 » Wo 28 Sep 2016, 21:42

Vraag me ook af wanneer de overheid nu eens echt fatsoenlijk ingrijpt en met harde maatregelen komt. NS jaagt nu alleen maar meer mensen de auto in met hun ideeën. Zelfs een paar collega's van mij die geen rijbewijs hebben of nog iedere dag met het OV komen zitten andere collega's te vragen wie hen op kunnen pikken thuis of zo (wat best lastig gaat gezien de afwisselende werktijden soms). En zo hoor ik dat van meer mensen die nu nog iedere dag met de trein reizen.
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

KM46

Berichtdoor KM46 » Wo 28 Sep 2016, 21:45

Over de "Fluiten = niet meer instappen" campagne hoor of zie ik ook niets meer.

Een stille dood gestorven?

Ezra

Berichtdoor Ezra » Wo 28 Sep 2016, 22:31

wouter15 schreef:Medewerkers van de NS mogen niet meer in de spits met de trein reizen: http://www.telegraaf.nl/binnenland/2668 ... den__.html

Mooi, dus we hoeven in de spits niet meer in te checken _O-

Ronaldussen

Berichtdoor Ronaldussen » Wo 28 Sep 2016, 22:34

Michael 1988 schreef:Vraag me ook af wanneer de overheid nu eens echt fatsoenlijk ingrijpt en met harde maatregelen komt.
Wat wil je dat er nu gaat gebeuren dan? NS kan niet ineens extra treinen toveren. Nieuwe treinen zijn besteld en de eerste levering gaat in december in dienst. Sneller dan dit lukt gewoon niet. Het materieeltekort is ook mede ontstaan door politiek wanbeleid door jarenlang onzekerheid te laten bestaan over het behoud van de sov-kaart, het "ineens" afschaffen van de basisbeurs met als gevolg dat meer studenten thuis blijven wonen en dus extra reizigers oplevert, plus dat straks minderjarige mbo'ers ook een sov krijgen. En dan heb ik het nog niet eens over het Fyra-debacel waar ook de overheid deels schuld aan heeft. Zaken die niet allemaal tijdig te voorzien waren of te onzeker om alvast op in te spelen door extra materieel te bestellen. Nieuwe treinen aanschaffen is een duur grapje en dat doe je niet als er een redelijke kans bestaat dat het materieel straks nutteloos aan de kant staat.
Natuurlijk valt NS hier en daar wat te verwijten, maar de situatie is nu zoals het is en een snellere verbetering valt helaas niet te realiseren, ook al geef je hoge boetes of dreig je met het afnemen van de concessie.
*Doorfietsen maar*

starx

Berichtdoor starx » Do 29 Sep 2016, 01:20

Michael 1988 schreef:Vraag me ook af wanneer de overheid nu eens echt fatsoenlijk ingrijpt en met harde maatregelen komt. NS jaagt nu alleen maar meer mensen de auto in met hun ideeën. Zelfs een paar collega's van mij die geen rijbewijs hebben of nog iedere dag met het OV komen zitten andere collega's te vragen wie hen op kunnen pikken thuis of zo (wat best lastig gaat gezien de afwisselende werktijden soms). En zo hoor ik dat van meer mensen die nu nog iedere dag met de trein reizen.

De overheid komt met harde maatregelen. Ze legt vijfstrookssnelwegen om alle gedesillusioneerde ex-treinreizigers op kwijt te kunnen... :X

Chrysa

Berichtdoor Chrysa » Do 29 Sep 2016, 01:30

Kom maar door met die A27, ik heb er wel baat bij.

Hageneis

Berichtdoor Hageneis » Vr 30 Sep 2016, 18:36

starx schreef:
Michael 1988 schreef:Vraag me ook af wanneer de overheid nu eens echt fatsoenlijk ingrijpt en met harde maatregelen komt. NS jaagt nu alleen maar meer mensen de auto in met hun ideeën. Zelfs een paar collega's van mij die geen rijbewijs hebben of nog iedere dag met het OV komen zitten andere collega's te vragen wie hen op kunnen pikken thuis of zo (wat best lastig gaat gezien de afwisselende werktijden soms). En zo hoor ik dat van meer mensen die nu nog iedere dag met de trein reizen.

De overheid komt met harde maatregelen. Ze legt vijfstrookssnelwegen om alle gedesillusioneerde ex-treinreizigers op kwijt te kunnen... :X

Alsof die niet vaststaan elke doordeweekse dag.

Terug naar “OV in Geheel Nederland”