Pagina 8 van 24

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Geplaatst: do 03 dec 2015, 18:12
door Globetrotter
SLToilet schreef:Zijn er al forumleden vandaag met de Flixbus geweest of gaan er vandaag nog mee rijden? Volgens een artikel op BNR was de trein uiteindelijk toch iets sneller vanuit Eindhoven naar Enschede (het zal wel met de vertrek- en aankomsttijden te maken hebben) en de verslaggever sprak over de lege bus: "Nog niet heel veel passagiers hebben deze bus gevonden, dus we hebben bijna privévervoer."

http://www.bnr.nl/nieuws/mobiliteit/492 ... trein?5454

Ben benieuwd hoe vol de bussen verder in de toekomst zullen zijn...
Ja, ga vanavond een binnenlands ritje doen en heb vanochtend al even in Den Bosch gekeken. Richting Rotterdam stapten er een stuk of 10 mensen in.

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Geplaatst: do 03 dec 2015, 19:57
door Meltrain
Statler Rail schreef:Telegraaf test een route waarop überhaupt geen binnenlands verkeer is toegestaan. :roll:
Ik las het artikel ook al en het leek me al zo gek dat op dat traject ook binnenlands vervoer wordt aangeboden, aangezien de NS 4 IC's per uur tussen Ass en Ut laat rijden.
Een klein vraagje tussendoor: is het nou FlixBus of MeinFernbus FlixBus?

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Geplaatst: do 03 dec 2015, 20:08
door Jef400
Daarnaast zit je ook met een hele andere route wat de voertuigen rijden. Daar is ook geen eerlijk vergelijk mogelijk.
Ik ga afwachten wat de open-acces busmarkt in Nederland teweeg brengt. Vreemd genoeg heb ik al 10 jaar terug het idee gehad dat het zou gaan gebeuren.

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Geplaatst: do 03 dec 2015, 22:56
door Statler Rail
Meltrain schreef:Een klein vraagje tussendoor: is het nou FlixBus of MeinFernbus FlixBus?
MeinFernbus en FlixBus zijn begin 2015 gefuseerd en heten nu MeinFernbus - FlixBus. Het is organisatorisch één bedrijf, maar het zijn juridisch nog wel twee verschillende rechtspersonen. Internationaal wordt alleen de naam "FlixBus" gebruikt, omdat dit een meer taal-neutrale naam is. In Nederland wordt dus ook de naam FlixBus gebruikt en is een dochterbedrijf "FlixBus B.V." opgericht.

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Geplaatst: vr 04 dec 2015, 17:23
door ovforens
Zou me niets verbazen als Flixbus stapt in het gat wat nu blijft nu er vijf jaar lang geen treinen rijden tussen Nederland en Leer?

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Geplaatst: vr 04 dec 2015, 18:19
door Bjarte
Flixbus rijdt al best lang op de lijn Groningen - Leer - Oldenburg - Bremen. Maar de frequentie verhogen lijkt me een goed idee...

Super triest, zonde van de lijn :| De hoofddiscussie over dit onderwerp loopt hier: viewtopic.php?f=33&t=8693&start=700

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Geplaatst: vr 04 dec 2015, 18:46
door Globetrotter
Bjarte schreef:Flixbus rijdt al best lang op de lijn Groningen - Leer - Oldenburg - Bremen. Maar de frequentie verhogen lijkt me een goed idee...
Ja, er wordt daarna doorgereden naar Hamburg en/of Kiel/ Berlijn.

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Geplaatst: vr 04 dec 2015, 19:40
door Globetrotter
Ben gister een ritje meegeweest de rit op lijn 825 van Nijmegen naar Rotterdam. De bedoeling was te vertrekken om 20,30u, maar de bus was iets te laat. Wat betreft de bezettingen die ik gezien heb:
- De rit van op lijn 824 die om 10,30u uit Den Bosch had ongeveer 10 rezigers en werd door een Duitse vervoerder gereden:
Afbeelding

- De rit van 18,30u op lijn 825 vanuit Nijmegen naar Rotterdam had 3 rezigers en werd door Kras gereden.
- De rit van 20,30u op lijn 825 vanuit Nijmegen naar Rotterdam had 2 reizigers, mezelf meegeteld, en werd ook door Kras gereden.
- De rit van 22,15u op lijn 825 van Rotterdam naar Nijmegen van had 0 reizigers en werd ook door Kras gereden (dezelfde als vanuit Nijmegen).
- De rit van 22,40u op lijn 824 van Rotterdam naar Den Bosch had dacht ik eerst 0 reizigers, totdat er een andere bus aankwam (van dezelfde maatschappij) waaruit 6 mensen overstapten. Beide bussen waren van Milot Reizen. Omdat beide bussen geen sticker van Meinfernbus of Flixbus hadden, heb ik geen idee of deze bussen lijn 824 reden. Er werd echter wel om 22,40u vertrokken.


Er zijn weer nieuwe lijnen te vinden op de website die vanaf 23 December 2015:
- SKI06: Amsterdam Sloterdijk- Utrecht Centraal- Oberhausen Hbf- Duisburg Hbf- Munchen ZOB.
- SKI10: Den Haag Centraal- Delft Station- Rotterdam Centraal Station- Breda Centraal Station- Tilburg Stappegoor- Eindhoven Stationsweg- Venlo P3 Maaskade Hoog- Munchen ZOB.

En een nieuwe lijn vanaf 17 December 2015:
- SKI11: Antwerpen Koningin Astridplein- Brussel Station Noord- Leuven Station- Maastricht Station- Koblenx Hauptbahnhof- Worms Hauptbahnhof- Karlsruhe Hauptbahnhof- Munchen ZOB.

En een nieuwe lijn vanaf 18 December 2015:
- SKI12: Groningen Hoofdstation- Assen Noord/ OV- knooppunt Marsdijk- Hoogeveen Station- Zwolle Station Apeldoorn Station- Arnhem Centraal- Nijmegen Centraal Station- Monchengladbach Hauptbahnhof- Bonn (Thomasstrasse/ Alter Friedhof)- Muchen ZOB.

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Geplaatst: vr 04 dec 2015, 20:45
door ovforens
Het is allemaal inderdaad nog niet zo veel. Gelukkig zit er veel investeringskapitaal achter Flixbus en is er nog voldoende geld om dit experiment voort te zetten en reclame te maken.

Morgen is er al een rit van Groningen naar Apeldoorn met 50% bezetting zie ik, terug zelfs 58 procent.

Waarom wordt er eigenlijk niet gewoon gebruik gemaakt van de publieke busstations van bijvoorbeeld Apeldoorn en wordt er op zo'n achterafplek op station Den Bosch gestopt? Je product moet wel een beetje zichtbaar zijn, nietwaar?

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Geplaatst: vr 04 dec 2015, 22:07
door webguy
Daar zijn uiteraard de lokale vervoerders niet blij mee - je staat in de weg of verstoort hun proces.

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Geplaatst: vr 04 dec 2015, 22:40
door Globetrotter
ovforens schreef:Het is allemaal inderdaad nog niet zo veel. Gelukkig zit er veel investeringskapitaal achter Flixbus en is er nog voldoende geld om dit experiment voort te zetten en reclame te maken.

Morgen is er al een rit van Groningen naar Apeldoorn met 50% bezetting zie ik, terug zelfs 58 procent.
Waar kan je die bezetting zien?

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Geplaatst: za 05 dec 2015, 01:45
door Meltrain
Ezra schreef: Er zijn weer nieuwe lijnen te vinden op de website die vanaf 23 December 2015:
- SKI06: Amsterdam Sloterdijk- Utrecht Centraal- Oberhausen Hbf- Duisburg Hbf- Munchen ZOB.
- SKI10: Den Haag Centraal- Delft Station- Rotterdam Centraal Station- Breda Centraal Station- Tilburg Stappegoor- Eindhoven Stationsweg- Venlo P3 Maaskade Hoog- Munchen ZOB.

En een nieuwe lijn vanaf 17 December 2015:
- SKI11: Antwerpen Koningin Astridplein- Brussel Station Noord- Leuven Station- Maastricht Station- Koblenx Hauptbahnhof- Worms Hauptbahnhof- Karlsruhe Hauptbahnhof- Munchen ZOB.

En een nieuwe lijn vanaf 18 December 2015:
- SKI12: Groningen Hoofdstation- Assen Noord/ OV- knooppunt Marsdijk- Hoogeveen Station- Zwolle Station Apeldoorn Station- Arnhem Centraal- Nijmegen Centraal Station- Monchengladbach Hauptbahnhof- Bonn (Thomasstrasse/ Alter Friedhof)- Muchen ZOB.
Als je die lijnen "SKIxx" noemt, zou ik toch verwachten dat ze gelijk doorrijden naar Tirol.
Mijn excuses dat het nogal off topic is, maar ik reageer op een eerdere post in dit topic.

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Geplaatst: za 05 dec 2015, 08:52
door ArrivaBas
Op de site van Arriva krijg ik opeens een lijn 871 Rotterdam CS - Dordrecht - Breda - Tilburg - Eindhoven te zien (2 nachtritten per richting). Is dit ook een Flixbus?
/Edit: rijdt vanaf CS ipv Zuidplein.

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Geplaatst: za 05 dec 2015, 09:00
door Statler Rail
Nee, dat is de nachttrein-vervangende bus die de provincie Noord-Brabant heeft ingekocht.

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Geplaatst: za 05 dec 2015, 10:37
door Globetrotter
Meltrain schreef:
Ezra schreef: Er zijn weer nieuwe lijnen te vinden op de website die vanaf 23 December 2015:
- SKI06: Amsterdam Sloterdijk- Utrecht Centraal- Oberhausen Hbf- Duisburg Hbf- Munchen ZOB.
- SKI10: Den Haag Centraal- Delft Station- Rotterdam Centraal Station- Breda Centraal Station- Tilburg Stappegoor- Eindhoven Stationsweg- Venlo P3 Maaskade Hoog- Munchen ZOB.

En een nieuwe lijn vanaf 17 December 2015:
- SKI11: Antwerpen Koningin Astridplein- Brussel Station Noord- Leuven Station- Maastricht Station- Koblenx Hauptbahnhof- Worms Hauptbahnhof- Karlsruhe Hauptbahnhof- Munchen ZOB.

En een nieuwe lijn vanaf 18 December 2015:
- SKI12: Groningen Hoofdstation- Assen Noord/ OV- knooppunt Marsdijk- Hoogeveen Station- Zwolle Station Apeldoorn Station- Arnhem Centraal- Nijmegen Centraal Station- Monchengladbach Hauptbahnhof- Bonn (Thomasstrasse/ Alter Friedhof)- Muchen ZOB.
Als je die lijnen "SKIxx" noemt, zou ik toch verwachten dat ze gelijk doorrijden naar Tirol.
Mijn excuses dat het nogal off topic is, maar ik reageer op een eerdere post in dit topic.
Ik heb het in dit topic gepost, omdat er op dit moment geen topic over MeinfernbusFlix of internationaal langefstandsbusvervoer bestaat. Deze busmaatchappij timmert hard aan de weg en heeft inmiddels zelf een Nederlandse divisie. Daarnaast is het onderwerp van dit topic achterhaald, omdat de binnenlandse ic- bussen inmiddels al rijden. Ik vind het daarom geen slecht idee om dit topiconderwerp te veranderen naar 'MeinfernbusFlixbus,' internationaal langeafstandsvervoer' o.i.d. Hierdoor ontstaat er ruimte voor het benoemen van nieuwe lijnen, overzichten van Nederlandse vervoerders op lijnen, alledaagse gebeurtenissen rondom de lijnen, et cetera.

Goed idee?

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Geplaatst: za 05 dec 2015, 11:18
door huibe
Ik kan me goed vinden in een MeinFernbus - Flixbus topic.

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Geplaatst: za 05 dec 2015, 11:25
door Nitein-Repart
Ezra schreef:
En een nieuwe lijn vanaf 18 December 2015:
- SKI12: Groningen Hoofdstation- Assen Noord/ OV- knooppunt Marsdijk- Hoogeveen Station- Zwolle Station Apeldoorn Station- Arnhem Centraal- Nijmegen Centraal Station- Monchengladbach Hauptbahnhof- Bonn (Thomasstrasse/ Alter Friedhof)- Muchen ZOB.
Ik vraag mij af of reizigers met deze buslijn van en naar Apeldoorn mogen reizen vanuit Zwolle/Arnhem, aangezien je rechtstreeks de concurrentie aangaat met de streeklijnen 91/231 (Apeldoorn-Arnhem) en 201 (Apeldoorn-Zwolle). Ik denk dat de provincie Gelderland en Syntus daar niet blij mee zijn. Concurrentie tegen de trein vind ik prima, maar concurrentie tegen reguliere streek- en snelbussen niet.

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Geplaatst: za 05 dec 2015, 11:34
door Globetrotter
Dat mag ook niet. De enige binnenlandse verplaatsing op deze lijn is Groningen- Apeldoorn.

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Geplaatst: za 05 dec 2015, 11:39
door Globetrotter
Meltrain schreef:
Ezra schreef: Er zijn weer nieuwe lijnen te vinden op de website die vanaf 23 December 2015:
- SKI06: Amsterdam Sloterdijk- Utrecht Centraal- Oberhausen Hbf- Duisburg Hbf- Munchen ZOB.
- SKI10: Den Haag Centraal- Delft Station- Rotterdam Centraal Station- Breda Centraal Station- Tilburg Stappegoor- Eindhoven Stationsweg- Venlo P3 Maaskade Hoog- Munchen ZOB.

En een nieuwe lijn vanaf 17 December 2015:
- SKI11: Antwerpen Koningin Astridplein- Brussel Station Noord- Leuven Station- Maastricht Station- Koblenx Hauptbahnhof- Worms Hauptbahnhof- Karlsruhe Hauptbahnhof- Munchen ZOB.

En een nieuwe lijn vanaf 18 December 2015:
- SKI12: Groningen Hoofdstation- Assen Noord/ OV- knooppunt Marsdijk- Hoogeveen Station- Zwolle Station Apeldoorn Station- Arnhem Centraal- Nijmegen Centraal Station- Monchengladbach Hauptbahnhof- Bonn (Thomasstrasse/ Alter Friedhof)- Muchen ZOB.
Als je die lijnen "SKIxx" noemt, zou ik toch verwachten dat ze gelijk doorrijden naar Tirol.
Alle SKIxx- lijnen komen om 05.00u in Munchen aan. Lijn SKI03 rijdt tussen Munster en Tirol en staat tussen 05,00u en 05,55u in Munchen. Deze overstap wordt ook in de reisplanner geboden: http://meinfernbus.de/booking/search?ro ... alStation=

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Geplaatst: za 05 dec 2015, 11:51
door Bjarte
Ezra schreef:
Erno-BE schreef:
Ezra schreef:
En een nieuwe lijn vanaf 18 December 2015:
- SKI12: Groningen Hoofdstation- Assen Noord/ OV- knooppunt Marsdijk- Hoogeveen Station- Zwolle Station Apeldoorn Station- Arnhem Centraal- Nijmegen Centraal Station- Monchengladbach Hauptbahnhof- Bonn (Thomasstrasse/ Alter Friedhof)- Muchen ZOB.
Ik vraag mij af of reizigers met deze buslijn van en naar Apeldoorn mogen reizen vanuit Zwolle/Arnhem, aangezien je rechtstreeks de concurrentie aangaat met de streeklijnen 91/231 (Apeldoorn-Arnhem) en 201 (Apeldoorn-Zwolle). Ik denk dat de provincie Gelderland en Syntus daar niet blij mee zijn. Concurrentie tegen de trein vind ik prima, maar concurrentie tegen reguliere streek- en snelbussen niet.
Dat mag ook niet. De enige binnenlandse verplaatsing op deze lijn is Groningen- Apeldoorn.

Voor de duidelijkheid. Er is een verschil tussen binnenlandse intercitylijnen en internationale lijnen. Deze lijn is internationaal, binnenlands verkeer is niet toegestaan op deze lijn. Ook niet tussen Groningen en Apeldoorn. Het niet opeens zo dat binnenlandse trajecten van de internationale lijnen van Flixbus ook beschikbaar zijn voor binnenlandse verplaatsingen! *Telegraaf denkt van wel.*

Ik stel voor om een apart topic te openen over de binnenlandse trajecten van Flixbus en een topic over de internationale trajecten van Flixbus.

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Geplaatst: za 05 dec 2015, 12:05
door Globetrotter
In deze link staat toch echt de relatie Groningen- Apeldoorn in de prijslijst weergegeven.

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Geplaatst: za 05 dec 2015, 12:33
door Bjarte
Klopt. Maar de betreffende internationale bus Groningen - München vertrekt om 16:05 vanaf Groningen. Als je een ticket gaat boeken van Groningen naar Apeldoorn wil boeken, zul je niet op deze tijd kunnen vertrekken (vertrek om 15:15 en 19:30).

Geen binnenlandse reizigers op internationale lijnen, zo simpel is het momenteel. Misschien dat daar later nog verandering in komt, wie weet.

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Geplaatst: za 05 dec 2015, 13:20
door michiel71
Ezra schreef
Er zijn weer nieuwe lijnen te vinden op de website die vanaf 23 December 2015:
- SKI06: Amsterdam Sloterdijk- Utrecht Centraal- Oberhausen Hbf- Duisburg Hbf- Munchen ZOB.
- SKI10: Den Haag Centraal- Delft Station- Rotterdam Centraal Station- Breda Centraal Station- Tilburg Stappegoor- Eindhoven Stationsweg- Venlo P3 Maaskade Hoog- Munchen ZOB.

En een nieuwe lijn vanaf 17 December 2015:
- SKI11: Antwerpen Koningin Astridplein- Brussel Station Noord- Leuven Station- Maastricht Station- Koblenx Hauptbahnhof- Worms Hauptbahnhof- Karlsruhe Hauptbahnhof- Munchen ZOB.

En een nieuwe lijn vanaf 18 December 2015:
- SKI12: Groningen Hoofdstation- Assen Noord/ OV- knooppunt Marsdijk- Hoogeveen Station- Zwolle Station Apeldoorn Station- Arnhem Centraal- Nijmegen Centraal Station- Monchengladbach Hauptbahnhof- Bonn (Thomasstrasse/ Alter Friedhof)- Muchen ZOB.
Verplaatst naar Topic Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen in het Forum OV in het buitenland

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Geplaatst: za 05 dec 2015, 13:25
door michiel71
Ezra schreef: Ik heb het in dit topic gepost, omdat er op dit moment geen topic over MeinfernbusFlix of internationaal langefstandsbusvervoer bestaat. Deze busmaatchappij timmert hard aan de weg en heeft inmiddels zelf een Nederlandse divisie. Daarnaast is het onderwerp van dit topic achterhaald, omdat de binnenlandse ic- bussen inmiddels al rijden. Ik vind het daarom geen slecht idee om dit topiconderwerp te veranderen naar 'MeinfernbusFlixbus,' internationaal langeafstandsvervoer' o.i.d. Hierdoor ontstaat er ruimte voor het benoemen van nieuwe lijnen, overzichten van Nederlandse vervoerders op lijnen, alledaagse gebeurtenissen rondom de lijnen, et cetera.

Goed idee?
De beheerders van dit forum vinden het niet nodig om over internationaal langeafstandsvervoer een apart forum te openen.

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Geplaatst: za 05 dec 2015, 13:34
door Hainje
Een extra board is ook niet nodig. Een extra topic volstaat.