Pagina 10 van 24

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Geplaatst: ma 04 jan 2016, 00:32
door Durashift
Ezra schreef:De kaartjes voor €1 voor de binnenlandse MFB- lijnen zijn weer te koop!
Via welke site?

Ik krijg het niet voor minder dan 11 euro.. Nijmegen - Groningen.. de komende 3 maanden.. op mijn scherm..

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Geplaatst: ma 04 jan 2016, 01:14
door Globetrotter
Durashift schreef:
Ezra schreef:De kaartjes voor €1 voor de binnenlandse MFB- lijnen zijn weer te koop!
Via welke site?

Ik krijg het niet voor minder dan 11 euro.. Nijmegen - Groningen.. de komende 3 maanden.. op mijn scherm..
Via http://meinfernbus.de/ en https://www.flixbus.nl/

Nijmegen- Groningen is geen binnenenlandse busverbinding met begin- en eindpunt in Nederland, maar is SKI- lijn 12 die afkomstig is uit München.

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Geplaatst: di 12 jan 2016, 15:34
door Z2N
Een dubbele open deur:

Flixbus optimistisch ondanks tegenvallende start

Sneller dan de trein, goedkoper dan de auto, maar de FlixBus tussen Enschede en Groningen trekt nog weinig passagiers. De busmaatschappij lijdt er verlies op, maar is optimistisch over de toekomst. Mensen die gebruikmaken van de lijndienst zijn enthousiast. De bus rijdt iedere dag vier keer heen en weer tussen de steden, met een tussenstop in Hengelo.

[...]

Geen zorgen
Net als Bartels zijn ook verschillende andere passagiers enthousiast over de Flixbus, maar toch zijn de bussen vaak nog leeg. Als er maar drie passagiers in de bus zitten, maakt de busmaatschappij veel verlies. Chauffeur Meertens schat dat een enkele reis van Groningen naar Enschede 100 euro kost. Maar FlixBus maakt zich nog geen zorgen over de kosten.

„Het begin is altijd lastig”, zegt Rosa Donat, woordvoerster van FlixBus. „In Nederland zijn we direct met veel lijndiensten begonnen. Die moeten nog bekend worden. Onze klanten zijn tevreden, komen terug en delen hun ervaringen. We rijden al sinds 2003 in Duitsland. Sommige trajecten zijn erg populair, waardoor we de kosten van de Nederlandse reizen kunnen vereffenen met de winsten van de Duitse lijndiensten.”

Bron en meer: de Tubantia

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Geplaatst: di 12 jan 2016, 19:12
door Globetrotter
Tikfoutje? 2003 moet lijkt me 2013 zijn.

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Geplaatst: di 12 jan 2016, 20:08
door Durashift
Ezra schreef:Tikfoutje? 2003 moet lijkt me 2013 zijn.
Het Tubantia artikel lees ik als nogal verwarrend.. In de kop wordt gesproken over traject Groningen - Enschede (vv).. in het artikel komt passagiere (mw) Bartels aan het woord. Zij spreekt over traject Enschede - Eindhoven..

Wat is het nu?

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Geplaatst: ma 25 jan 2016, 22:59
door Globetrotter
Vandaag ritje gemaakt op [wiki]Lijn 824 Rotterdam Zuidplein - 's-Hertogenbosch Centraal Station[/wiki] en ook in Nijmegen geweest. Wat mij op de eerste dag ook al was opgevallen, was dat er een buitenlandse vervoerder op een binnenlandse lijn reed. Vandaag zag ik dat weer op de lijn Lijn 825 Rotterdam Zuidplein - Nijmegen Centraal Station. Gelet op de nummerborden (beide buitenlandse bussen hadden een nummerbord waarvan de nummers vrij dicht bij elkaar zaten) denk ik dat deze bussen van hetzelfde bedrijf zijn, namelijk Verhuven uit de Duitse plaats Xanten. Het is niet verwonderlijk dat deze bussen op de twee bovengenoemde lijnen te vinden zijn, omdat de Duitse plaats Xanten ongeveer 40 kilometer van Nijmegen vandaan ligt. Desondanks vind ik het toch interessant, omdat je zou denken dat er genoeg Nederlandse vervoerders die goedkoper (want dichterbij aankomst- of vertreklocatie) deze lijnen kunnen rijden.

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Geplaatst: di 26 jan 2016, 14:52
door CamilleKreemers
In duitsland is de benzine veel goedkoper, net als de uurlasten. Hierdoor zou het kunnen dat de Duitse vervoerder toch goedkoper is dan de Nederlandse vervoerder.

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Geplaatst: di 26 jan 2016, 17:39
door waldo79
Bussen rijden niet op benzine. ..

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Geplaatst: di 26 jan 2016, 21:27
door SuperGhost
Zou de diesel dan evt. ook niet goedkoper kunnen zijn in Duitsland? :wink:

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Geplaatst: di 26 jan 2016, 21:46
door Suus
Als de vakbonden het ontdekken zijn de rapen flink gaar vrees ik. :X

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Geplaatst: wo 27 jan 2016, 01:35
door michiel71
Ezra schreef:Het is niet verwonderlijk dat deze bussen op de twee bovengenoemde lijnen te vinden zijn, omdat de Duitse plaats Xanten ongeveer 40 kilometer van Nijmegen vandaan ligt. Desondanks vind ik het toch interessant, omdat je zou denken dat er genoeg Nederlandse vervoerders die goedkoper (want dichterbij aankomst- of vertreklocatie) deze lijnen kunnen rijden.
Duitse Intercity bussen schijnen geen belasting te hoeven betalen over hun brandstof.

"In certain intercity and local buses means fuel used in a bus engaged in furnishing (for compensation) passenger land transportation available to the general public. The bus must be engaged in one of the following activities.

Scheduled transportation along regular routes.
Nonscheduled operations if the seating capacity of the bus is at least 20 adults, not including the driver. Vans and similar vehicles used for van-pooling or taxi service do not qualify. "


http://taxmap.ntis.gov/taxmap/pubs/p510-022.htm

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Geplaatst: wo 27 jan 2016, 16:32
door Statler Rail
In de VS misschien, maar in Duitsland wordt gewoon belasting betaald. Was dat maar waar...! Dat Verhuven uit Xanten op de bussen uit Nijmegen rijdt heeft vooral een praktische reden: Verhuven reed al voor FlixBus tussen Xanten en Berlijn. Dat brandstof en personeel iets goedkoper is in Duitsland is juist, maar dat weegt natuurlijk niet op tegen de lege kilometers.

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Geplaatst: wo 27 jan 2016, 16:45
door michiel71
Statler Rail schreef:In de VS misschien, maar in Duitsland wordt gewoon belasting betaald.
Voor Intercity bussen en Intercity treinen schijnt een speciaal belastingregime te gelden in Duitsland.

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Geplaatst: wo 27 jan 2016, 18:15
door Globetrotter
Statler Rail schreef:In de VS misschien, maar in Duitsland wordt gewoon belasting betaald. Was dat maar waar...! Dat Verhuven uit Xanten op de bussen uit Nijmegen rijdt heeft vooral een praktische reden: Verhuven reed al voor FlixBus tussen Xanten en Berlijn. Dat brandstof en personeel iets goedkoper is in Duitsland is juist, maar dat weegt natuurlijk niet op tegen de lege kilometers.
Maar Kras reizen rijdt ook op de lijnen Den Bosch /Nijmegen - Rotterdam. Dat is volgens mij wel een nieuwe partij.

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Geplaatst: wo 27 jan 2016, 20:29
door Durashift
Ezra schreef: (..)
Maar Kras reizen rijdt ook op de lijnen Den Bosch /Nijmegen - Rotterdam. Dat is volgens mij wel een nieuwe partij.
Wellicht een bus met een Kras bord erop? Want Kras is volgens mij meer touroperator dan touringcarbedrijf.

Ik kwam vandaag wel een vacature voor Flixbus chauffeur tegen bij Lanting reizen.

http://www.lantingreizen.nl/nl/vacatures/

http://www.lantingreizen.nl/nl/flixbus/

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Geplaatst: wo 27 jan 2016, 20:39
door Suus
Kras heeft ook bussen: http://www.krasbus.nl/

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Geplaatst: wo 27 jan 2016, 22:06
door dennistd
Die Belg van Staf-cars (oid) mag wel eens een cursus omgaan met het busstation in Enschede hebben. Daar zijn twee rijden van drie om twee bussen achter elkaar te parkeren op de buffer. Die stonden vol vanmorgen. Daar tussenin zit de strook om het busstation af te rijden, maar hij vond het wel handig om daar te stoppen. Na wat getoeter reed ie door, maar in plaats van hem gewoon op zijn halte voor het station neer te zetten stond ie wat later naast de bufferplaatsen geparkeerd, waardoor de Syntus-bussen de draai naar sommige perrons niet konden krijgen...

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Geplaatst: wo 27 jan 2016, 22:30
door Durashift
Bee schreef:Kras heeft ook bussen: http://www.krasbus.nl/
Bedankt.
Gezien de historie van het bedrijf heb ik het helemaal verkeerd in mijn hoofd zitten, blijkbaar. :?

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Geplaatst: wo 27 jan 2016, 23:30
door Vinny
Had ik laatst een paar krasloten gekocht: worden die niet geaccepteerd als vervoersbewijs. Dat was pas kras.

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Geplaatst: do 28 jan 2016, 00:04
door SuperGhost
Het zijn ook loten, je moet met dat lot eerst je kaartje nog zien te winnen natuurlijk :mrgreen:

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Geplaatst: za 30 jan 2016, 00:55
door Globetrotter
Ik zie nu op de website van zowel Meinfernbus als Flixbus dat per heden de tarieven van alle binnenlandse verbindingen €5 zijn.

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Geplaatst: za 30 jan 2016, 18:11
door Statler Rail
Er is nu een 5-5-5-actie: 5 lijnen, 5 weken, alle ritten 5 euro. Bijzonder aan deze actie is dat dit tarief óók geldt bij kaartverkoop bij de buschauffeur.

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Geplaatst: za 30 jan 2016, 18:15
door Wubbo
En dat terwijl de tarieven al niet hoog lagen. Stuntje om meer reizigers te trekken? Als de bussen nu allemaal vol zouden zitten, zouden ze zo'n actie vast niet houden.

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Geplaatst: za 30 jan 2016, 18:17
door Hainje
Natuurlijk is dat een aanbieding, als je gelijk met prijzen aan komt zetten die hoger liggen dan de kosten voor een treinkaartje zullen mensen helemaal niet snel geneigd zijn het product van Flixbus te proberen. :P

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Geplaatst: za 30 jan 2016, 20:38
door Lijn65
Statler Rail schreef:Er is nu een 5-5-5-actie: 5 lijnen, 5 weken, alle ritten 5 euro. Bijzonder aan deze actie is dat dit tarief óók geldt bij kaartverkoop bij de buschauffeur.
Verdorie, Donderdag nog 9 euro betaald voor Apeldoorn - Groningen...