Klagen is een goede hobby van Nederlanders. Betalen ze ook het bruto-salaris van een conducteur uit hun eigen zak? :')Ezra schreef:Ik heb nergens zien staan dat NS plannen heeft om op Sprinters eenmansbediening in te gaan zetten. Zelfs in de regio's die niet in de Randstad liggen en waar eenmanspersoneel op treinen zit (bij Arriva in het noorden bijvoorbeeld) wordt geklaagd over de veiligheid wegens het niet aanwezig zijn van een conducteur. Laat staan wat het kiezen voor alleen een machinist op een sprinter in bijvoorbeeld de Randstad teweeg zal brengen onder de reizigers.SuperGhost schreef:Wat mij betreft zouden ook NS-sprinters dan ook zeker eenmansbediening worden (mits onder een bepaalde lengte, net zoals bij de regionalen). Dan kan het voor NS bijvoorbeeld (als het qua infrastructuur past) goedkoper zijn om met 4 kleine sprinters p/u te rijden op basis van eenmansbediening dan met 2 langere sprinters per uur maar met minimaal 3 man personeel (1 machinist + 2 conducteurs). Dan kan zowel de NS als de reiziger er voordeel aan hebben.Vinny schreef:Ja, en de nevenlijnen mogen goedkoper geëxploiteerd worden, doordat er éénmansbediening op is toegestaan. Een beetje minder vakbond en het openbaar vervoer kan ineens wel uit. Heel merkwaardig is zoiets
NS flink in de maag met goedkoop busnetwerk
Re: NS flink in de maag met goedkoop busnetwerk
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: NS flink in de maag met goedkoop busnetwerk
Bron? Op de Maaslijn heb ik deze klacht nog nooit gehoord.Ezra schreef:Ik heb nergens zien staan dat NS plannen heeft om op Sprinters eenmansbediening in te gaan zetten. Zelfs in de regio's die niet in de Randstad liggen en waar eenmanspersoneel op treinen zit (bij Arriva in het noorden bijvoorbeeld) wordt geklaagd over de veiligheid wegens het niet aanwezig zijn van een conducteur.SuperGhost schreef:Wat mij betreft zouden ook NS-sprinters dan ook zeker eenmansbediening worden (mits onder een bepaalde lengte, net zoals bij de regionalen). Dan kan het voor NS bijvoorbeeld (als het qua infrastructuur past) goedkoper zijn om met 4 kleine sprinters p/u te rijden op basis van eenmansbediening dan met 2 langere sprinters per uur maar met minimaal 3 man personeel (1 machinist + 2 conducteurs). Dan kan zowel de NS als de reiziger er voordeel aan hebben.Vinny schreef:Ja, en de nevenlijnen mogen goedkoper geëxploiteerd worden, doordat er éénmansbediening op is toegestaan. Een beetje minder vakbond en het openbaar vervoer kan ineens wel uit. Heel merkwaardig is zoiets
Uiteindelijk wel in de vorm van een hoger kilometertariefVinny schreef: Klagen is een goede hobby van Nederlanders. Betalen ze ook het bruto-salaris van een conducteur uit hun eigen zak? :')
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten