Korte vragen #17
Re: Korte vragen #17
Dus destijds kwam het deel uit Den Haag als eerste binnen te Utrecht Centraal?
Ik ben dan ook benieuwd wanneer (en waarom) die volgorde omgedraaid is.
Ik ben dan ook benieuwd wanneer (en waarom) die volgorde omgedraaid is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #17
Dat is in dienstregeling 1996/97 omgedraaid. Toen werd de [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] ook losgekoppeld van de NoordOost.
Waarom weet ik niet, maar 1996 was een jaar met veel wijzigingen.
Waarom weet ik niet, maar 1996 was een jaar met veel wijzigingen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen #17
Er klopt wel meer niet op die pagina, hij is nog lang niet af en ik ben nog niet overal tevreden over :). 1995/1996 was wel het eerste jaar met IC's over de Zuidtak.Daniel schreef:Er klopt sowieso ergens nog iets niet in je jaartallen: er staat nu dat in 1995/1996 de Westtak werd geopend en de treinen vanuit Amsterdam CS naar Schiphol gingen rijden, maar er staat ook dat in 1995 de Zuidtak werd geopend en Schiphol een aparte vleugel werd
Nee, daar zit de vertrouwde 3 minuten tussen.Daniel schreef:Hoewel ik zelf de details ook niet ken: zit er voldoende tijd tussen de delen uit Den Haag en Rotterdam zodat er nog een trein ergens anders vandaan kon aankomen misschien die dan ook mee combineert?
@Ronald: dank! Ik ga er gewoon een doorgaande trein Den Haag - Deventer - stoptrein Enschede van maken. Dat is ook de meest logische situatie. Blijft de vraag waarom dat dan niet in het spoorboekje stond...
Re: Korte vragen #17
Was het niet het jaar dat mat54 werd afgeserveerd? 1998 kende ook aardig wat wijzigingen.reisthijs schreef: Waarom weet ik niet, maar 1996 was een jaar met veel wijzigingen.
Re: Korte vragen #17
Vanaf 1989 ging Mat '54 uit dienst. In 1996 was de laatste officiele rit in de reizigersdienst.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #17
Dat zal weinig invloed op de dienstregeling hebben gehad. Zeker in de Noordoost waar toen al een paar jaar alleen nog maar ICM in reed (de laatste kwam in '94 in dienst).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen #17
Is het nieuwe noordelijke emplacement van Utrecht Centraal niet in 1996 opgeleverd?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #17
Dat zou best wel eens kunnen: met dank aan streetview zie ik dat alle viaducten tussen Utrecht Centraal en Overvecht, een stukje dat toch vrij nauw verweven is met die ombouw van het emplacement, een bouwjaar in begin jaren '90 hebben namelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #17
Die vrijliggende IC-sporen naar Blauwkapel zijn in 1996 of 1997 geopend toch? Kan me in ieder geval een spoor-jaarboek van 1996 herinneren waar een reportage daarover in stond. Eens kijken of ik die hier in de kast heb liggen.
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen #17
Hebbes, Spoor & Trein editie 8, 1997. Het hele gebeuren is in mei 1996 in gebruik genomen. Zie spoiler voor wat tekst en plaatjes. Ik vermoed dat het diagram de situatie vóór 1996 weergeeft maar een duidelijk jaartal staat er niet bij, niet zogauw ik kan vinden.
- Spoiler: show
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen #17
Ah, dat boek staat hier in de kast :pos: Maar dat wordt wat veel info voor het NoordOost-artikel, wellicht dat dat voer is voor een ander Wiki-artikel. Over de sporensituatie rond Utrecht door de jaren heen is denk ik voldoende te vertellen.
Het spoorboekje 1996/1997 heeft het trouwens vooral over de ingebruikname van de viersporigheid Leiden - Rijswijk en de daardoor compleet veranderde lijnvoering op de Oude Lijn. Wellicht is dat er de oorzaak van dat er met materieel geschoven is?
Het spoorboekje 1996/1997 heeft het trouwens vooral over de ingebruikname van de viersporigheid Leiden - Rijswijk en de daardoor compleet veranderde lijnvoering op de Oude Lijn. Wellicht is dat er de oorzaak van dat er met materieel geschoven is?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #17
In 1996 zou, volgens de planning althans, ook de hogere spoorbrug bij Dordrecht volledig in gebruik genomen moeten zijn. Dat heeft ongetwijfeld ook een impact gehad op wat er aan treindiensten mogelijk was (en daarmee op de materieelinzet).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #17
Kan ik het verkeerd hebben dat er in de periode 1989 tot 1996 er toch nog Mat '54 stellen gebruikt werden?Michael schreef:Vanaf 1989 ging Mat '54 uit dienst. In 1996 was de laatste officiele rit in de reizigersdienst.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #17
Dat heb je goed, want dat staat precies in het bericht wat je quote En daarnaast, ik heb zelf Mat '54 nog bewust meegemaakt dus dat zegt eigenlijk ook al dat er die hele periode nog wat van moet hebben gereden want voor 1989 was ik nog veel te jong om dat echt bewust meegemaakt te kunnen hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #17
Zelf heb ik Mat '54 nog redelijk bewust meegemaakt. Met name tussen Gouda en Nieuwerkerk aan den IJssel werden ze af en toe ingezet voor de stoptreindiensten.
Re: Korte vragen #17
In de jaren negentig werd het nog vaak ingezet op verbindingen zoals de sneltrein Nunspeet - Eindhoven en Zwolle - Horst-Sevenum.
Re: Korte vragen #17
Is het nu 100% bevestigd dat de ICB vanaf december 2016 via Breda gaat rijden? (Dus niet meer via dordrecht/rosendaal).
En is de reistijd al bekend?
En is de reistijd al bekend?
Re: Korte vragen #17
Ik heb op mijn mobiel nu de nieuwe app van de NS staan, maar ik kan de optie voor het opslaan van de reis in mijn (google) agenda niet meer vinden. Zit deze functie er nog wel op of is deze eruit gesloopt?
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Korte vragen #17
Onder de drie puntjes rechtsboven?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #17
Helaas heb ik geen drie puntje....
Ik zit nu op versie 4.1.6
Ik zit nu op versie 4.1.6
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #17
Android toevallig? Rechtsonder heb je dan een blauwe cirkel met een + erin. Als je daarop tikt krijg je de mogelijkheid het aan je agenda toe te voegen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #17
De IC direct bedoel je dan, of de Benelux? De ICB = IC Berlijn komt daar in elk geval niet ;)Zabe schreef:Is het nu 100% bevestigd dat de ICB vanaf december 2016 via Breda gaat rijden? (Dus niet meer via dordrecht/rosendaal).
En is de reistijd al bekend?
Re: Korte vragen #17
Dank u.Daniel schreef:Android toevallig? Rechtsonder heb je dan een blauwe cirkel met een + erin. Als je daarop tikt krijg je de mogelijkheid het aan je agenda toe te voegen.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Korte vragen #17
Hij bedoelt de IC Brussel (dus de Benelux)timtrein schreef:De IC direct bedoel je dan, of de Benelux? De ICB = IC Berlijn komt daar in elk geval niet ;)Zabe schreef:Is het nu 100% bevestigd dat de ICB vanaf december 2016 via Breda gaat rijden? (Dus niet meer via dordrecht/rosendaal).
En is de reistijd al bekend?
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen #17
Hij is laatst uit het 'Delen' menu verwijderd omdat ie daar niet logisch werd gevonden. Nu dus een los item en sinds 4.x in de Floating Action Button (FAB)huibe schreef:Ik heb op mijn mobiel nu de nieuwe app van de NS staan, maar ik kan de optie voor het opslaan van de reis in mijn (google) agenda niet meer vinden. Zit deze functie er nog wel op of is deze eruit gesloopt?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 121 gasten