Pagina 3 van 11

Re: Korte vragen #17

Geplaatst: za 05 dec 2015, 22:25
door webguy
Dat eerste voorbeeld snap ik niet - alle extra kosten bovenop het abonnement komen gewoon op de maandelijkse factuur. Als je bedrijf wil kan je ook werken met "woon-werk", "zakelijk" of "prive" transacties (kan je later markeren) en die vervolgens nav die categorie doorbelasten dan wel als declaratie indienen.

Re: Korte vragen #17

Geplaatst: za 05 dec 2015, 22:30
door Zabe
Maar dan is het extra administratie want ik moet de kosten doorrekenen. Dat is precies wat ik niet wil.

Op dit moment koop ik abonnemen voor alle medewerkers dit dat willen, tussen den haag laan van noi en het station het dichts bij het woonplek. Verder kunnen zij het ovc uiteraard prive gebruiken; want die kosten zijn voor hem.

Met een business kaart komen alle extra kosten op mijn tafel.

Re: Korte vragen #17

Geplaatst: za 05 dec 2015, 22:44
door Tochjo
NS stuurt houders van een Business Card informatie en aanbiedingen op het huisadres. Mijn vriendin ontving bijvoorbeeld nieuwe OV-chipkaarten per post en ook het magazine Spoor wordt bezorgd.

Re: Korte vragen #17

Geplaatst: za 05 dec 2015, 22:57
door Zabe
Ok bedankt.

Re: Korte vragen #17

Geplaatst: za 05 dec 2015, 23:24
door Tochjo
Bee schreef:
JWM schreef:Iemand die weet of er nu ergens of binnenkort goedkope treinkaartjes te koop zijn die geldig zijn medio januari?
Superdalretour voor 2 personen: https://www.spoordeelwinkel.nl/product/ ... r/superdal
Ik zou wel even navragen of je er ook alleen mee mag reizen. De voorwaarden sluiten alleen reizen niet specifiek uit, maar bij een eerdere actie van Etos moest echt met twee personen gereisd worden.
Zabe schreef:Bij mijn bedrijf zijn wij aan het overwegen om te werken met ns business cards.
Moeten het trouwens echt Business Cards van NS zijn? Er zijn nog andere oplossingen, zoals Mobility Mixx. Ik weet er zelf niet zoveel van, maar op deze pagina en deze pagina staan ook nog wat namen.

Re: Korte vragen #17

Geplaatst: za 05 dec 2015, 23:27
door Zabe
Ah bedankt deze ken ik niet! Ik ga zeker kijken...nogmaals bedankt :)

Re: Korte vragen #17

Geplaatst: ma 07 dec 2015, 18:16
door Stadsbus
Tochjo schreef:
Bee schreef:
JWM schreef:Iemand die weet of er nu ergens of binnenkort goedkope treinkaartjes te koop zijn die geldig zijn medio januari?

Superdalretour voor 2 personen: https://www.spoordeelwinkel.nl/product/ ... r/superdal

Ik zou wel even navragen of je er ook alleen mee mag reizen. De voorwaarden sluiten alleen reizen niet specifiek uit, maar bij een eerdere actie van Etos moest echt met twee personen gereisd worden.

vraag aan je buren of je hun hond mag uitlaten (en stiekem mee nemen als persoon in de trein) ;-)

Re: Korte vragen #17

Geplaatst: ma 07 dec 2015, 18:51
door Tochjo
Dat een hond niet als tweede persoon geldt, staat nu net wel expliciet in de voorwaarden :)

Re: Korte vragen #17

Geplaatst: di 08 dec 2015, 09:50
door JWM
Bedankt voor de creatieve antwoorden. Alleen een superdalkaart is ook in het weekend pas na 11u geldig. Momenteel lopen er dus geen acties van Kruidvat of Blokker?

Re: Korte vragen #17

Geplaatst: di 08 dec 2015, 17:53
door Tochjo
Nee. De Spoordeelwinkel heeft vaak acties voor een euro of 20, en je kunt ook http://www.treinreiziger.nl/reizen/kortingsacties in de gaten houden.

Re: Korte vragen #17

Geplaatst: vr 11 dec 2015, 16:53
door Ardan
Waarom staat er in Baarn een hek door de helft van het eilandperron? Of is dat dezelfde ongein als in Amersfoort op perron 6/7 waar de ene helft 76 cm hoog is en de andere 84? Een compleet hek zonder openingen voor 8 cm verschil vind ik wel erg overdreven..

Re: Korte vragen #17

Geplaatst: vr 11 dec 2015, 20:10
door Daniel
Moet haast wel die ongein zijn, heb 't op nog wel meer stations gezien. Amersfoort is daarbij ook wel zo'n beetje het meest extreme geval: in plaats dat ze spoor 6 en 7 over een gelijk gedeelte verlaagd hebben is men op 7 tot puntje perron gegaan en op 6 tot net voorbij de loopbrug. ProRail gaf daarbij als verklaring voor het hek dat dit moet voorkomen dat er voorwerpen in het spoor rollen, maar dat kunnen ze in Amersfoort alsnog doordat er om de zoveel meter een doorgang is met een stukje hellingbaan naar het lagergelegen perrondeel.

Re: Korte vragen #17

Geplaatst: vr 11 dec 2015, 21:49
door verfmeer
Ardan schreef:Waarom staat er in Baarn een hek door de helft van het eilandperron? Of is dat dezelfde ongein als in Amersfoort op perron 6/7 waar de ene helft 76 cm hoog is en de andere 84? Een compleet hek zonder openingen voor 8 cm verschil vind ik wel erg overdreven..
Is het op het smalle gedeelte? Dat hebben ze bij Den Haag Laan van NOI ook gedaan. Ik denk dat dat is om te voorkomen dat mensen een stap achteruit doen en dan op het andere spoor vallen.

Re: Korte vragen #17

Geplaatst: zo 13 dec 2015, 14:52
door JWM
NS verkoopt treinkaartjes naar IJmuiden :?:

Re: Korte vragen #17

Geplaatst: zo 13 dec 2015, 14:57
door Tochjo
Dat klopt, en ook naar een aantal andere populaire bestemmingen. Zie deze pagina.

Re: Korte vragen #17

Geplaatst: zo 13 dec 2015, 15:51
door Wubbo
Straks gaan ze nog trein-bus-bootkaartjes naar de Wadden verkopen. Waddenbiljet is misschien een goede naam? :X

Grappig om te zien hoe dit soort dingen op de een of andere manier altijd weer terugkomen.

Re: Korte vragen #17

Geplaatst: zo 13 dec 2015, 15:57
door ODRAIL
Die trein-bus-bootkaartjes zijn er toch ooit eens geweest?

Re: Korte vragen #17

Geplaatst: zo 13 dec 2015, 16:11
door Hainje
Ja dat zegt Wubbo toch ook (in iets andere bewoording)? :P

Re: Korte vragen #17

Geplaatst: ma 14 dec 2015, 15:54
door FlyingHollander
Ik heb een vraag over de bestemming die wordt weergegeven op de infoborden van de NS.

Ik heb een paar jaar geleden gemerkt dat op de borden van de [serie=Stoptrein|2016|Uitgeest - Haarlem - Amsterdam Centraal4800[/serie] in Uitgeest als bestemming Haarlem staat vermeld, en in Amsterdam Beverwijk (op/in de treinen staat overigens wel altijd de daadwerkelijke eindbestemming op de infoschermen). Dit heeft natuurlijk te maken met het feit dat het voor Uitgeest-Amsterdam altijd sneller is om te reizen via Zaandam ipv via Haarlem.

Waar het mij om gaat is dat men voordoet alsof bv Uitgeest - Halfweg-Zwanenburg of Amsterdam-Heemskerk niet zonder overstap te doen zijn. Zijn er richtlijnen die de NS volgt in zulk soort gevallen? Ik stel de vraag nu omdat met de nieuwe dienstregeling de [serie=Sprinter|2016|Amsterdam Centraal - Haarlem - Alkmaar (- Hoorn)14800[/serie] ook zo'n geval is. In Haarlem staat overal op de borden Spr naar Alkmaar, terwijl deze doorrijdt naar Hoorn en voor alles t/m Obdam de snelste optie is. Als de NS onnodig lange reizen wil ontmoedigen/afraden waarom kiezen ze dan niet tenminste voor het laatste station waarvoor het niet "omrijden" is. Dus resp. Halfweg-Zwanenburg, Heemskerk en Obdam.

Re: Korte vragen #17

Geplaatst: ma 14 dec 2015, 19:03
door Mikos
Omdat dat helemaal nietszeggende bestemmingen zijn. Haarlem, Alkmaar en Beverwijk zijn plaatsen waarvan het merendeel van de reizigers een idee heeft waar ze liggen. Dat kun je van iets Halfweg-Zwanenburg nou niet bepaald zeggen.

Dat zijn keuzes die je moet maken om het merendeel van de reizigers voordeel te laten hebben van dergelijke constructies. Zo reed de [serie=Sprinter|2016|(Amersfoort Vathorst -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie] ook tijdenlang als sprinter naar Amsterdam Centraal in plaats van naar Hoofddorp. Tegenwoordig is dat weer teruggedraaid en heb je in Weesp 2 treinen naar Hoofddorp langs het perron staan; die via Duivendrecht (naar Leiden en Den Haag) en die via Amsterdam Centraal (naar Hoofddorp). Dat was in de oude situatie dus klantvriendelijker.

Is dat voordoen dat die bestemmingen niet rechtstreeks te bereiken zijn of is dat proberen het gros van de mensen zo snel mogelijk op hun bestemming te laten komen?

Re: Korte vragen #17

Geplaatst: ma 14 dec 2015, 19:04
door SuperGhost
Volgens mij kiest men altijd het laatste grotere of knoopstation station waarvoor het niet omrijden is.
Richting Amsterdam is dan dus Haarlem het laatste grotere station.
Vanaf Amsterdam is dat Beverwijk
Vanaf Haarlem verbaast me wel, want dan zou je eerder Heerhugowaard zeggen.

Re: Korte vragen #17

Geplaatst: ma 14 dec 2015, 19:48
door FlyingHollander
Mikos schreef:Omdat dat helemaal nietszeggende bestemmingen zijn. Haarlem, Alkmaar en Beverwijk zijn plaatsen waarvan het merendeel van de reizigers een idee heeft waar ze liggen. Dat kun je van iets Halfweg-Zwanenburg nou niet bepaald zeggen.
Deze stations komen qua bekendheid natuurlijk niet geweldig uit, maar om daarom maar op borden informatie weg te laten vind ik wel erg simpel...

Reizigers die op de vertrekstaten kijken kunnen gewoon het lijntje volgen en dan maakt het volgens mij weinig uit wat de eindbestemming is, als de bestemming van de reiziger er maar voor komt. En op de digitale borden met vertrektijden kan men bijvoorbeeld kiezen voor: "Obdam, via Alkmaar". Dan heb je én je richtinggevende én je laatste relevante bestemming te pakken. Hetzelfde geldt voor de omroepen op de stations.

Overigens leiden de eindbestemmingen sowieso wel eens tot verwarring. Ik zie vaak genoeg mensen die van Haarlem naar Beverwijk moeten die denken dat ze in de verkeerde trein zijn gestapt als ze horen dat deze naar Hoorn gaat.

Re: Korte vragen #17

Geplaatst: ma 14 dec 2015, 20:05
door Mikos
"Obdam, via Alkmaar"

Ah, dus déze trein moet ik hebben voor Alkmaar! *stapt in*

Momenteel zitten er nogal wat beperkingen aan de digitale schermen, er zal uiteindelijk een zelfde soort situatie komen als 'vroeger' met de CTA's; daarop werd Beverwijk groot aangegeven en daarna de rest van de bestemmingen, zodat duidelijk is dat de trein via Beverwijk rijdt, maar ook verder. Op dit moment is dat nog geen mogelijkheid.

Re: Korte vragen #17

Geplaatst: ma 14 dec 2015, 20:09
door SuperGhost
Zal dan wel dat dat regeltje waar regelmatig staat 'Stopt ook in...." dan gebruikt gaan worden met als tekst "rijdt verder als stoptrein naar..."

Re: Korte vragen #17

Geplaatst: ma 14 dec 2015, 22:36
door Somoht
I+ kan ook de tekst tonen "IC naar XXX is eerder in YYYY". Die meldingen en de bestemmingen is zover ik weet allemaal handwerk, als in stamtabellen bijhouden voor treinseries met welke bestemming wanneer en wat.
Ergens in het begin van 2600 ri. Lelystad (drgl2013) is er ook ge-experimenteerd met welke bestemmingen daarop moesten. Bijvoorbeeld vanaf Lelystad stond er voor 2600 "Amsterdam Lelylaan". Is ook weer vrij snel teruggedraaid vanwege klachten.
Anyways dit heeft dus niet zoveel te maken met technische beperkingen, maar wat er iemand (laten we hem Aad noemen ) in die tabellen heeft gezet.

Weet dus niet waar je het technische beperkingen-ding steeds vandaan haalt want dat was misschien zo bij de overgang van de klapperbordjes toen ze nog op BEPAC draaide maar dat is al 2 jaar geleden afgerond.
Afaik (ik heb geen NS NDA dus kan ik lekker vrij-uit praten maar heb ik ook geen insider knowledege van de I+ afdeling) zit er ook geen veranderingen voor DVS aan te komen behalve dat de distributie van ProRail naar NS wordt gehaald as Februari én dat ze werken aan storingsberichten.

/edit
https://ndovloket.nl/media/infoplus/Pub ... 140318.pdf
Dit document in publiek domein geeft ongeveer aan wat een InfoPlus vertrekbord kan tonen, enige wat daarop mist is dat ze tegenwoordig treinnaam vaak "misbruiken" om vrije teksten op de borden te krijgen, dingen als "Met rijtuigen voor Zurich HBF" en "Toeslag Rotterdam-Schiphol VV."