Pagina 2 van 2

Re: Motoren in Citea's

Geplaatst: vr 05 aug 2016, 09:21
door nvdw
CSA2 schreef: Overigens las ik ergens dat iemand zei dat VDL ontstaan is uit het faillissement van United Bus maar dat klopt niet. VDL heeft toentertijd Berkhof en Bova gekocht en daaruit is de VDL busgroep ontstaan, United Bus is ergens in 1993 failliet gegaan en daar is Den Oudsten zowat in meegegaan, helaas was het 8 jaar later alsnog einde oefening voor Den Oudsten...
Dat zei ik, maar niet zo: VDL heeft destijds het toenmalige Daf Bus uit United Bus overgenomen. Dat had toen al niets meer met de truckfabrikant DAF te maken. Daf Bus bouwde buschassis. Dat doet VDL dus nog steeds in eigen huis. Berkhof en Bova waren carrosseriebouwers.

Re: Motoren in Citea's

Geplaatst: vr 05 aug 2016, 17:40
door CSA2
Post schreef:Ik heb anders gehoord dat bij Mercedes de ramen ook niet altijd gelijk passen. Dat de monteurs dan een stuk gaan rijden waardoor de bus tordeerde en het raam er weer ingeduwd kan worden.
Dat zou prima kunnen want een constructie is altijd onderhevig aan krachten die er op staan, maar dat staat compleet los van de manier van construeren.van een bus.

Re: Motoren in Citea's

Geplaatst: za 06 aug 2016, 10:52
door CSA2
nvdw schreef:
CSA2 schreef: Overigens las ik ergens dat iemand zei dat VDL ontstaan is uit het faillissement van United Bus maar dat klopt niet. VDL heeft toentertijd Berkhof en Bova gekocht en daaruit is de VDL busgroep ontstaan, United Bus is ergens in 1993 failliet gegaan en daar is Den Oudsten zowat in meegegaan, helaas was het 8 jaar later alsnog einde oefening voor Den Oudsten...
Dat zei ik, maar niet zo: VDL heeft destijds het toenmalige Daf Bus uit United Bus overgenomen. Dat had toen al niets meer met de truckfabrikant DAF te maken. Daf Bus bouwde buschassis. Dat doet VDL dus nog steeds in eigen huis. Berkhof en Bova waren carrosseriebouwers.
Je hebt gelijk :wink: