De aansluitingen in Rotterdam op de lijn richting Dordrecht zijn sowieso waardeloos lang, daar heb je geen winterdienstregeling voor nodig.
In Dordrecht zijn de aansluitingen vanuit beide Sprinterseries op de treinen naar Gorinchem exact gelijk, dus dat maakt niet uit. Verder sluit de
5000 aan op de IC
2200 ri. Roosendaal, maar de
5100 sluit dan weer aan op de
6600 naar Breda. Dat lijkt me qua aantallen overstappers om het even (zullen er beide niet heel veel zijn).
Met het niet rijden van de
2400 blijft wel de ruimste aansluiting vanuit de IC op de trein richting Gorinchem bestaan.
@Meltrain: Maar als in beide gevallen de basisdienst was blijven rijden was je aansluiting dus nogsteeds 31 minuten geweest
In voorgaande jaren is het trouwens weleens zo geweest dat de doorgaande Noordoost letterlijk in Utrecht geknipt werd, maar eigenlijk geeft dat juist een piekbelasting van wissels en sporen omdat dan de ICs naar Amersfoort en Rotterdam maar ook de IC naar Den Haag gelijktijdig in Utrecht zijn. Waar de
500 en
600 namelijk prima in Utrecht te knippen zijn, gaat dat qua tijdligging met de
11700 en
1700 niet zo handig. Daar lukt dat alleen van/naar Amersfoort zonder een heel lange kering.