Dienstregeling 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door JWM »

Bemined schreef:Dat ICM was ook maar tijdelijk, het VIRM was nodig voor de 1700 en 11700 vanwege het splitsen/combineren in Utrecht
Die zijn naar Schiphol-Heerlen geschoven. Het gaat hier om Eindhoven - Venlo.
Bemined
Berichten: 5961
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Bemined »

De oorspronkelijke vraag ging over Schiphol - Venlo. En ook op de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] reed VIRM voor dit integraal ICM werd, eigenlijk heeft vrijwel elk intercitymaterieel wel op de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] gereden de afgelopen jaren, vaak in een bonte mix wat altijd leuk was bij verstoringen. Laatste materieelinzet voor de genoemde verschuiving van VIRM naar de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] was een mix van VIRM (3 stuks), DDZ (4 stuks) en ICM (rest) in de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie]. Na het doorschuiven van VIRM naar de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] werd dat een mix DDZ en ICM, later integraal ICM.
sven_engelen
Berichten: 211
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo/Arnhem

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door sven_engelen »

JWM schreef:Druk tussen Venlo en Eindhoven? Of mis ik nu zelf de spreekwoordelijke knipoog?
Voornamelijk tussen Eindhoven en Horst-sevenum. Tussen horst-sevenum en Venlo is er vrijwel altijd een zitplaats vrij. Ik reis elke dag in de spits van Venlo naar Helmond (school) vandaar dat je me hoort klagen
Chrysa
Berichten: 8004
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Chrysa »

Tja, mijn ervaring met die trein is dat hij richting Venlo na Eindhoven gewoon leeg was, vergeleken met een stampvol gangpad tussen Tilburg en Eindhoven.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Vinny »

De spitsrichting draait om. In de ochtendspits is Venlo richting Eindhoven veel drukker dan andersom. Venlo zelf kent relatief maar weinig treinreizigers. De stad heeft geen universiteit en ligt aan de grens.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door JWM »

sven_engelen schreef: Ik reis elke dag in de spits van Venlo naar Helmond (school) vandaar dat je me hoort klagen
Waarom klagen als je vanaf Venlo gewoon kan zitten?
sven_engelen
Berichten: 211
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo/Arnhem

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door sven_engelen »

Misschien had ik moeten zeggen van Helmond naar Venlo. Van Venlo naar Helmond is niet een probleem dan is het alleen met uitstappen druk. Terug naar huis maak ik nog wel eens mee dat ik van Helmond tot Blerick kan staan maar dat is zelden. Meestal heb je wel een zitplaats van Horst-Sevenum tot Venlo. :X
Mr-W
Berichten: 3070
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Mr-W »

JWM schreef:Druk tussen Venlo en Eindhoven? Of mis ik nu zelf de spreekwoordelijke knipoog?
Sommige treinen in de ochtend zijn met 9/10 bakken ICMm te krap. VIRM-6 is echt veevervoer. Ik vraag me trouwens af of ICR-9 wel voldoende is voor alle spitsritten tussen Den Haag en Eindhoven.
de_clercq
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 20 jul 2015, 16:39

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door de_clercq »

starx schreef:Het lijkt er trouwens op dat NS meteen begint met het uitfaseren van DDAR. De [serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] en [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] hebben samen slechts 9 stellen nodig en een deel is buiten de spits ook niet nodig.
Er rijdt ook nog een handjevol DDARs in de 4400/9600, de rest in deze series is SGM.
MetroRET
Berichten: 3827
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door MetroRET »

De [serie=Stoptrein|2016|'s-Hertogenbosch - Nijmegen4400[/serie]/[serie=Stoptrein|2016|Deurne - Eindhoven - 's-Hertogenbosch9600[/serie] gaat juist met FLIRT rijden.
Daar verdwijnt het SGM en DDAR.
de_clercq
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 20 jul 2015, 16:39

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door de_clercq »

Ook goed, joh.
MetroRET
Berichten: 3827
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door MetroRET »

Toch een belangrijk verschil, waar je op reageert...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15361
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door ODRAIL »

starx schreef:Het lijkt er trouwens op dat NS meteen begint met het uitfaseren van DDAR. De [serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] en [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] hebben samen slechts 9 stellen nodig en een deel is buiten de spits ook niet nodig.
In 2017 komen er toch ook nieuwe sprinters uit Spanje (geleverd door CAF)?

Of worden deze pas met de dienstregeling van 2018 ingezet?
de_clercq
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 20 jul 2015, 16:39

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door de_clercq »

MetroRET schreef:Toch een belangrijk verschil, waar je op reageert...
Plannen kunnen veranderen he.
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door dylanwild94 »

KM46 schreef:
starx schreef:Het lijkt er trouwens op dat NS meteen begint met het uitfaseren van DDAR. De [serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] en [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] hebben samen slechts 9 stellen nodig en een deel is buiten de spits ook niet nodig.
In 2017 komen er toch ook nieuwe sprinters uit Spanje (geleverd door CAF)?

Of worden deze pas met de dienstregeling van 2018 ingezet?
Volgens mij komen die inderdaad in 2017 maar kunnen minimaal in de dienstregeling van 2018 ingezet gaan worden dan ivm toelatingsbullshit.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50920
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Suus »

De aflevering van de Civity begint pas in 2018, vandaar de bestelling van FLIRT.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15361
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door ODRAIL »

Die kunnen dus pas ingezet worden met de dienstregeling van 2019?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13217
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Z2N »

Dienstregeling 2019 op zijn vroegst ja. :Y
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15361
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door ODRAIL »

Dus er zal voorlopig wel een (klein) materieeltekort blijven bij de NS?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13217
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Z2N »

Dat valt gelukkig mee. In december verliest NS enkele lijnen in Limburg en komen er direct Flirtjes bij, zodra deze stabiel ingezet worden zou het ergste voorbij moeten zijn. Bovendien komt het grootste deel van het ICR wat nog aan de kant stond voor de ombouw naar de HSL in dienst op de verbinding Den Haag - Eindhoven, hier worden acht omlopen binnenlands materieel gespaard (zo'n 20 stellen ICM). In april wordt bovendien de Hoekse Lijn afgestoten, uiterlijk tegen die tijd zouden alle tekorten dus opgelost moeten zijn.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
cassie127
Berichten: 6594
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door cassie127 »

En als dat nog niet genoeg is is er in 2018 altijd nog dm90 wat niets meer te doen heeft (Want dan gaat Syntus rijden op Zwolle - Kampen & Zwolle - Enschede)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Chrysa
Berichten: 8004
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Chrysa »

Er staat toch al zat DM90 aan de kant? waar is dat dan gebleven?
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Gothic-Writer »

cassie127 schreef:En als dat nog niet genoeg is is er in 2018 altijd nog dm90 wat niets meer te doen heeft (Want dan gaat Syntus rijden op Zwolle - Kampen & Zwolle - Enschede)
Van het DM90 materiaal staat nu al een flink aantal weg te roesten bij station Nijmegen. Maar de kans dat dat materiaal ingezet op de geëlektriviceerde lijnen als ondersteuningstreinen is heel klein, mede door dat deze treinen niet harder kunnen als 100/125km/h.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13553
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Wubbo »

DM90 kan prima 140km/h rijden. Ze zijn alleen verschrikkelijk duur in gebruik en trekken niet erg snel op.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13041
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Ardan »

Het wordt met enige regelmaat als vervanger ingezet op de [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie]. Zag er vanmiddag nog twee van rijden (was dat vanmiddag? Gistermiddag?). Dat zal denk ik zijn omdat er altijd wel wat van in Hengelo staat?
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 128 gasten