Die zijn naar Schiphol-Heerlen geschoven. Het gaat hier om Eindhoven - Venlo.Bemined schreef:Dat ICM was ook maar tijdelijk, het VIRM was nodig voor de 1700 en 11700 vanwege het splitsen/combineren in Utrecht
Dienstregeling 2017
Re: Dienstregeling 2017
Re: Dienstregeling 2017
De oorspronkelijke vraag ging over Schiphol - Venlo. En ook op de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] reed VIRM voor dit integraal ICM werd, eigenlijk heeft vrijwel elk intercitymaterieel wel op de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] gereden de afgelopen jaren, vaak in een bonte mix wat altijd leuk was bij verstoringen. Laatste materieelinzet voor de genoemde verschuiving van VIRM naar de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] was een mix van VIRM (3 stuks), DDZ (4 stuks) en ICM (rest) in de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie]. Na het doorschuiven van VIRM naar de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] werd dat een mix DDZ en ICM, later integraal ICM.
-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
- Locatie: Venlo/Arnhem
Re: Dienstregeling 2017
Voornamelijk tussen Eindhoven en Horst-sevenum. Tussen horst-sevenum en Venlo is er vrijwel altijd een zitplaats vrij. Ik reis elke dag in de spits van Venlo naar Helmond (school) vandaar dat je me hoort klagenJWM schreef:Druk tussen Venlo en Eindhoven? Of mis ik nu zelf de spreekwoordelijke knipoog?
Re: Dienstregeling 2017
Tja, mijn ervaring met die trein is dat hij richting Venlo na Eindhoven gewoon leeg was, vergeleken met een stampvol gangpad tussen Tilburg en Eindhoven.
Re: Dienstregeling 2017
De spitsrichting draait om. In de ochtendspits is Venlo richting Eindhoven veel drukker dan andersom. Venlo zelf kent relatief maar weinig treinreizigers. De stad heeft geen universiteit en ligt aan de grens.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Dienstregeling 2017
Waarom klagen als je vanaf Venlo gewoon kan zitten?sven_engelen schreef: Ik reis elke dag in de spits van Venlo naar Helmond (school) vandaar dat je me hoort klagen
-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
- Locatie: Venlo/Arnhem
Re: Dienstregeling 2017
Misschien had ik moeten zeggen van Helmond naar Venlo. Van Venlo naar Helmond is niet een probleem dan is het alleen met uitstappen druk. Terug naar huis maak ik nog wel eens mee dat ik van Helmond tot Blerick kan staan maar dat is zelden. Meestal heb je wel een zitplaats van Horst-Sevenum tot Venlo. :X
Re: Dienstregeling 2017
Sommige treinen in de ochtend zijn met 9/10 bakken ICMm te krap. VIRM-6 is echt veevervoer. Ik vraag me trouwens af of ICR-9 wel voldoende is voor alle spitsritten tussen Den Haag en Eindhoven.JWM schreef:Druk tussen Venlo en Eindhoven? Of mis ik nu zelf de spreekwoordelijke knipoog?
Re: Dienstregeling 2017
Er rijdt ook nog een handjevol DDARs in de 4400/9600, de rest in deze series is SGM.starx schreef:Het lijkt er trouwens op dat NS meteen begint met het uitfaseren van DDAR. De [serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] en [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] hebben samen slechts 9 stellen nodig en een deel is buiten de spits ook niet nodig.
Re: Dienstregeling 2017
De [serie=Stoptrein|2016|'s-Hertogenbosch - Nijmegen4400[/serie]/[serie=Stoptrein|2016|Deurne - Eindhoven - 's-Hertogenbosch9600[/serie] gaat juist met FLIRT rijden.
Daar verdwijnt het SGM en DDAR.
Daar verdwijnt het SGM en DDAR.
Re: Dienstregeling 2017
Ook goed, joh.
Re: Dienstregeling 2017
Toch een belangrijk verschil, waar je op reageert...
Re: Dienstregeling 2017
In 2017 komen er toch ook nieuwe sprinters uit Spanje (geleverd door CAF)?starx schreef:Het lijkt er trouwens op dat NS meteen begint met het uitfaseren van DDAR. De [serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] en [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] hebben samen slechts 9 stellen nodig en een deel is buiten de spits ook niet nodig.
Of worden deze pas met de dienstregeling van 2018 ingezet?
Re: Dienstregeling 2017
Plannen kunnen veranderen he.MetroRET schreef:Toch een belangrijk verschil, waar je op reageert...
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Dienstregeling 2017
Volgens mij komen die inderdaad in 2017 maar kunnen minimaal in de dienstregeling van 2018 ingezet gaan worden dan ivm toelatingsbullshit.KM46 schreef:In 2017 komen er toch ook nieuwe sprinters uit Spanje (geleverd door CAF)?starx schreef:Het lijkt er trouwens op dat NS meteen begint met het uitfaseren van DDAR. De [serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] en [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] hebben samen slechts 9 stellen nodig en een deel is buiten de spits ook niet nodig.
Of worden deze pas met de dienstregeling van 2018 ingezet?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Dienstregeling 2017
De aflevering van de Civity begint pas in 2018, vandaar de bestelling van FLIRT.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2017
Die kunnen dus pas ingezet worden met de dienstregeling van 2019?
Re: Dienstregeling 2017
Dienstregeling 2019 op zijn vroegst ja. :Y
Re: Dienstregeling 2017
Dus er zal voorlopig wel een (klein) materieeltekort blijven bij de NS?
Re: Dienstregeling 2017
Dat valt gelukkig mee. In december verliest NS enkele lijnen in Limburg en komen er direct Flirtjes bij, zodra deze stabiel ingezet worden zou het ergste voorbij moeten zijn. Bovendien komt het grootste deel van het ICR wat nog aan de kant stond voor de ombouw naar de HSL in dienst op de verbinding Den Haag - Eindhoven, hier worden acht omlopen binnenlands materieel gespaard (zo'n 20 stellen ICM). In april wordt bovendien de Hoekse Lijn afgestoten, uiterlijk tegen die tijd zouden alle tekorten dus opgelost moeten zijn.
Re: Dienstregeling 2017
En als dat nog niet genoeg is is er in 2018 altijd nog dm90 wat niets meer te doen heeft (Want dan gaat Syntus rijden op Zwolle - Kampen & Zwolle - Enschede)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Dienstregeling 2017
Er staat toch al zat DM90 aan de kant? waar is dat dan gebleven?
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59
Re: Dienstregeling 2017
Van het DM90 materiaal staat nu al een flink aantal weg te roesten bij station Nijmegen. Maar de kans dat dat materiaal ingezet op de geëlektriviceerde lijnen als ondersteuningstreinen is heel klein, mede door dat deze treinen niet harder kunnen als 100/125km/h.cassie127 schreef:En als dat nog niet genoeg is is er in 2018 altijd nog dm90 wat niets meer te doen heeft (Want dan gaat Syntus rijden op Zwolle - Kampen & Zwolle - Enschede)
Re: Dienstregeling 2017
DM90 kan prima 140km/h rijden. Ze zijn alleen verschrikkelijk duur in gebruik en trekken niet erg snel op.
Re: Dienstregeling 2017
Het wordt met enige regelmaat als vervanger ingezet op de [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie]. Zag er vanmiddag nog twee van rijden (was dat vanmiddag? Gistermiddag?). Dat zal denk ik zijn omdat er altijd wel wat van in Hengelo staat?
Ik doe ook maar wat
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 128 gasten