Ik heb alle treinseries maar even van die pagina gegooid. Ik heb nu geen zin om de pagina aan te passen, dus iemand anders mag er een mooi verhaal van maken met de opkomst en de ondergang van de internationale nachttrein ;-).reisthijs schreef:Die pagina is al 2 jaar niet meer bijgewerkt, dus er klopt niet veel meer van dat lijstje.Ezra schreef:Op de wiki-pagina van de Nachttrein staat een treinserie 400 genoemd. Dit was in het dienstregelingsjaar 2016 de nachttrein naar Zurich. Komt er in dienstregelingsjaar 2017 een nieuwe treinserie 400 of moet deze serie even van die pagina worden verwijderd?
Dienstregeling 2017
Re: Dienstregeling 2017
Re: Dienstregeling 2017
Op de schermen zelf staat dat ze een nieuw omroepsysteem testen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Dienstregeling 2017
Was het trouwens ook niet de bedoeling dat er nog een update zou komen bij TBP's bij werkzaamheden? Ik zag gisteren op Schiphol voor de ICD nog Breda als eindbestemming staan met daaronder neem ik aan 'Rijdt niet verder dan Rotterdam C.'.
De nieuwe IC naar Dordrecht vanuit Lelystad maakte het nog bonter: in de scrollende tekst werden Rotterdam Centraal en Blaak niet eens opgenomen.
De nieuwe IC naar Dordrecht vanuit Lelystad maakte het nog bonter: in de scrollende tekst werden Rotterdam Centraal en Blaak niet eens opgenomen.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Dienstregeling 2017
Hij reed gisteren (en vandaag) dan ook niet tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht.VIRM schreef: De nieuwe IC naar Dordrecht vanuit Lelystad maakte het nog bonter: in de scrollende tekst werden Rotterdam Centraal en Blaak niet eens opgenomen.
Volgens de NS-logica wordt "Dordrecht" dan als eindstation getoond, "Delft" (of "Schiedam Centrum", ik weet niet of dat station wordt overgeslagen nu de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] nog niet rijdt) als laatste tussenstation en staat eronder "Rijdt niet verder dan Rotterdam Centraal wegens werkzaamheden".
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2017
Ik las in de draad over de dienstregeling 2018 dat de bediening op de lijn Zwolle-Leeuwarden wordt uitgebreid tot 2 sprinters en 2 intercity's. Dat was toch voorzien voor dit jaar? Of lukt het ze nou helemaal niet meer voor de zomer...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Dienstregeling 2017
Nee het wordt later, maar dat is eigenlijk nog best wel goed van Prorail, want zonder hun snelle actie zou het NOG later worden. :D
http://www.focusnl.nl/vierde-trein-leeu ... mber-2017/
http://www.focusnl.nl/vierde-trein-leeu ... mber-2017/
Re: Dienstregeling 2017
December 2017 is in feite dienstregeling 2018 .
Re: Dienstregeling 2017
Ik kan de aankomsttijd van .16 nergens vinden? Het ding lijkt 7 minuten rijtijd te hebben tussen Ede en De Klomp, dat is 1 minuut meer dan overdag (wat dan weer niet logisch is).
Re: Dienstregeling 2017
Ja precies, een trein die 's avonds om .11 uit Ed vertrekt, komt om .16 aan op Klp. Die 7 minuten is 2 minuten te ruim, temeer omdat je, als je van .16 tot .18 op Klp staat te wachten, 2 minuten te laat in Db bent.Wubbo schreef:Ik kan de aankomsttijd van .16 nergens vinden? Het ding lijkt 7 minuten rijtijd te hebben tussen Ede en De Klomp, dat is 1 minuut meer dan overdag (wat dan weer niet logisch is).
Re: Dienstregeling 2017
De [serie=Intercity|2017|(Vlissingen -) Bergen op Zoom - Roosendaal12200[/serie] al vanaf Vlissingen laten rijden ipv vanaf Bergen op Zoom? En deze een kortere wachttijd in Roosendaal geven omdat overstappers op de [serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] een alternatief hebben met de reguliere [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie]? Mits men wat extra machinisten en conducteurs in Vlissingen weet te vinden (dit is een nogal kleine standplaats, je krijgt 50% meer vroege diensten hierdoor) is dat qua kosten nog wel te overzien denk ik. En dat scheelt je een kwartier vanuit Vlissingen.
Re: Dienstregeling 2017
Wat mij betreft werkt men toe naar 2x per uur een losse stoptrein Roosendaal - Vlissingen onder verantwoordelijkheid van de provincie Zeeland (en Brabant) aangevuld met 1x IC Vlissingen - Amsterdam die tussen Rotterdam en Schiphol via de HSL gaat. De halfuursverdichting van deze trein kan dan (vanuit Amsterdam gezien) rijden tot Dordrecht, Roosendaal of Bergen op Zoom.
Zo hebben de regionale Zeeuwse reizigers het voordeel van een regelmatige halfuursdienst die sneller is dan de huidige IC (door het in te zetten materieel) en de reizigers naar de grotere Zeeuwse stations zijn veel sneller in de Randstad.
Zo hebben de regionale Zeeuwse reizigers het voordeel van een regelmatige halfuursdienst die sneller is dan de huidige IC (door het in te zetten materieel) en de reizigers naar de grotere Zeeuwse stations zijn veel sneller in de Randstad.
Re: Dienstregeling 2017
Via de HSL zou ik tot ergens rond 2023 maar niet over beginnen, tenzij je graag 4 rijtuigen ICR wilt hebben in de spits want dat wordt wel de praktijk denk ik als je nu allerlei extra treindiensten via de HSL wil laten rijden. Pas als ICNG ingestroomd is kun je naar mijn idee serieus gaan kijken naar doorkoppelen van de [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] en [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] aan andere treinseries.
Re: Dienstregeling 2017
Is het mogelijk voor de IC om aan te takken op de HSL bij Lage Zwaluwe? Je slaat weliswaar wéér Dordrecht over, maar reizigers tussen Zeeland en Dordrecht behouden dan de SPR.JWM schreef:Wat mij betreft werkt men toe naar 2x per uur een losse stoptrein Roosendaal - Vlissingen onder verantwoordelijkheid van de provincie Zeeland (en Brabant) aangevuld met 1x IC Vlissingen - Amsterdam die tussen Rotterdam en Schiphol via de HSL gaat. De halfuursverdichting van deze trein kan dan (vanuit Amsterdam gezien) rijden tot Dordrecht, Roosendaal of Bergen op Zoom.
Misschien een doortrekking van de s3600?wouter15 schreef:http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/m ... -1.6763131
Re: Dienstregeling 2017
Er is daar geen aansluiting op de HSL voor.... was die er eigenlijk maar.... dan had men nog een uitwijkroute op sommige momenten.Natorious schreef:Is het mogelijk voor de IC om aan te takken op de HSL bij Lage Zwaluwe? Je slaat weliswaar wéér Dordrecht over, maar reizigers tussen Zeeland en Dordrecht behouden dan de SPR.JWM schreef:Wat mij betreft werkt men toe naar 2x per uur een losse stoptrein Roosendaal - Vlissingen onder verantwoordelijkheid van de provincie Zeeland (en Brabant) aangevuld met 1x IC Vlissingen - Amsterdam die tussen Rotterdam en Schiphol via de HSL gaat. De halfuursverdichting van deze trein kan dan (vanuit Amsterdam gezien) rijden tot Dordrecht, Roosendaal of Bergen op Zoom.
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59
Re: Dienstregeling 2017
Op de 6600 's-Hertogenbosch - Dordrecht rijden sinds maandag ook sgm sprinters. Vandaag rijd er zelfs de ddz 7617 bij.
Re: Dienstregeling 2017
Ok, zeker dat het niet de 7618 was?
Re: Dienstregeling 2017
Gepland staat 5 omlopen met DDZ4. Per Wbl 2017-5 (4 september 2017) zal hier FLIRT worden ingezet.
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59
Re: Dienstregeling 2017
:X v
Wat mij betreft mogen ze morgen al met flirts gaan rijden op de 6600serie! Hoewel nagenoeg niemand dat met mij eens is.....
Tot zover dan de planningMetroRET schreef:Gepland staat 5 omlopen met DDZ4. Per Wbl 2017-5 (4 september 2017) zal hier FLIRT worden ingezet.
Wat mij betreft mogen ze morgen al met flirts gaan rijden op de 6600serie! Hoewel nagenoeg niemand dat met mij eens is.....
Re: Dienstregeling 2017
Zijn de stoelen van Flirt beter dan van SLT? Vind die van SLT behoorlijk slecht terwijl die van DDZ wel fijn zijn.
Re: Dienstregeling 2017
Ik vond de NS Flirt stoelen vrij aardig qua zitcomfort, maar ik heb er dan ook maar één keer 20 minuten op gezeten.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2017
Ze zijn niet oncomfortabel inderdaad, maar ook weer niet comfortabeler dan SLT ofzo. Dat laatste was natuurlijk ook niet echt te verwachten gezien ze toch voor een soortgelijke inzet bestemd zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2017
Ach, na 14 maanden Tl - Gvc heb ik meermaals 2 uur in een SLT gezeten. Je kunt er zelfs in slapen :N
Maar ik prefereer toch de ICM die in de [serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] / [serie=Intercity|2017|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] rijdt
Maar ik prefereer toch de ICM die in de [serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] / [serie=Intercity|2017|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] rijdt
Re: Dienstregeling 2017
Lees net in een nieuwbericht (samenvatting afgelopen weekend) dat NS woensdag de nieuwe sprinters in gebruik zou nemen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 101 gasten