Dienstregeling 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Meltrain »

En de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] stopt dus weer in beide richtingen te Dtz. :pos:
Wel hoop ik dat bij het wijzigingsblad erna de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] 's avonds en in het weekend vervalt in plaats van de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie], want de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] geeft zowel in Dordrecht (richting Roosendaal) als op Rotterdam Centraal (richting Utrecht) betere aansluitingen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5943
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Bemined »

Ik zal niet te hard hopen, wijzigingsbladen hebben zelden aanpassingen op zo'n niveau, meestal blijft het bij minuutjes aanpassen en materieelinzet aanpassen. Wat betreft die materieelinzet, dat blijft nog eventjes een vraagteken voor dit wijzigingsblad, want de NS publiceert deze nog altijd niet eerder dan de dag zelf. Ik mag hopen dat men de vrijgekomen treinstellen uit de vier vervallen treinseries nuttig weet te besteden.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Wubbo »

Ik zou er niet van uit gaan dat de avonduitsnijding anders wordt in een wijzigingsblad. De eerste kans krijg je in 2018.
Uitsnijden van de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] betekent wel slechtere aansluitingen op Den Haag HS.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door SuperGhost »

En aangezien ik aanneem dat er meer reizigers zijn die op HS moeten overstappen vanuit die sprinters, zal die aansluiting wel voorgaan lijkt me.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Meltrain »

De aansluiting op Den Haag HS verschuift dan van de [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] naar de [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie]. Deze rijdt gewoon tot 22:00 uur, dus heel veel verandert er niet.
De aansluiting op de Intercity's van / naar Utrecht gaat echter wel van 31 naar 16 minuten.
(Of de NS moeten besluiten om 's avonds een additionele Sprinter Rotterdam - Dordrecht te laten rijden, dan vind ik het ook best. ;) )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door MetroRET »

Wubbo schreef:Ik zou er niet van uit gaan dat de avonduitsnijding anders wordt in een wijzigingsblad. De eerste kans krijg je in 2018.
Uitsnijden van de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] betekent wel slechtere aansluitingen op Den Haag HS.
Dan kan men altijd nog gebruik maken van de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie]. Die rijdt immers dichter op de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie], dan op de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie].

Overstappers uit bijvoorbeeld de [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] op tijden dat de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] niet rijdt wachten in Gv dus op de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie]. Terwijl als de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] niet zou rijden er nog overgestapt kan worden vanuit de [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] op de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] die maar 4 minuten later dan de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] vertrekt uit Gv naar Gvc.

En gezien de symmetie van nagenoeg alle treinen zal datzelfde voorbeeld in omgekeerde richting ook wel van toepassing zijn.
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Michael »

Bemined schreef:Overigens is vandaag de dienstregeling van het wijzigingsblad van april online gegaan, zal over 1 à 2 dagen wel in alle apps en reisplanners verwerkt zijn, de tijden per treinserie per dag staan nu al hier: http://nsdr.bemined.nl/2017-3/ Voornaamste wijzigingen het opheffen van de [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Hoek van Holland Haven (- Hoek van Holland Strand)4100[/serie], [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Maassluis West4200[/serie], [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Vlaardingen Centrum7100[/serie] en [serie=Intercity|2017|Eindhoven - Breda11100[/serie], het verlengen van de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] naar Eindhoven en het toevoegen van de [serie=Stoptrein|2017|Hengelo - Bad Bentheim20000[/serie].
Ik neem aan dat de [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] dan niet meer naar Breda doorrijdt en dat de [serie=Intercity|2017|Dordrecht - Breda2300[/serie] dan gewoon gaat rijden?
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Chrysa »

Ja.
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door starx »

De symmetrie rond Ehv is trouwens ook wel een zootje. In beide richtingen gaat de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] voor de [serie=Intercity|2017|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] uit. De [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] wordt richting Ehv 2 minuten sneller maar de andere kant op niet.

Ik vraag me trouwens af waarom de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] niet later weg kan vanuit Ehv. Hij kan tussen Ehv en Btl toch (ongeveer) tegelijk rijden met de [serie=Intercity|2017|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie].

Hopelijk wordt dit volgend jaar allemaal verbeterd als ETMET ingaat,
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Raymond »

Twee van de vier goederenpaden richting Tilburg en Breda komen al om .17/.47 door Eindhoven, waarmee een gelijktijdig vertrek van de IC's onmogelijk is. Het goederenpad zou tot Lage Zwaluwe nog wel iets kunnen schuiven, maar ik vermoed dat het laatste stukje tot Kijfhoek de problemen veroorzaakt, waardoor je wel om .17/.47 door Eindhoven moet met de goederentrein (tegelijk met het vertrek van de IC naar Den Bosch). Richting Eindhoven is die extra reistijd bij de intercity richting Venlo/Heerlen neergelegd (lange stop in Den Bosch), die ook uit symmetrie rijdt op Den Bosch - Eindhoven. Met ETMET komt daar dus wel ruimte, omdat je dan weer nieuwe overstapknopen kunt gaan maken.
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door starx »

Ah, bedankt dan begrijp ik het.

De asymmetrische ligging van de [serie=Intercity|2017|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] komt door een overkruisconflict met de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] in Ht. En die kan op zijn beurt niet later aankomen omdat de kering dan de mist ingaat. Maar als volgend jaar de [serie=Sprinter|2017|'s-Hertogenbosch - Arnhem4400[/serie] en [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] gekoppeld worden kan het waarschijnlijk wel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Suus »

Het doorrijden van de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] naar Eindhoven zal definitief ingaan per 3 april: http://www.treinreiziger.nl/trein-den-h ... r-3-april/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door groningen »

Er zijn veel dagen dat er storingen zijn tussen Rotterdam en Breda. En dan mag de wind ook nog niet te hard op de Moerdijkbrug zijn. Hebben die treinen nu al fietsvervoerplaatsen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Suus »

De meeste stammen zijn ondertussen voorzien. Maar pas als alle stammen de aanpassingen in Ommen hebben ondergaan worden fietsen toegestaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Daniel »

Suus schreef:Ommen
Onnen staat die werkplaats :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
PHS

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door PHS »

Suus schreef:Het doorrijden van de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] naar Eindhoven zal definitief ingaan per 3 april: http://www.treinreiziger.nl/trein-den-h ... r-3-april/
Geen verrassing. De laatste paar weken heb ik meerdere testtreinen gezien. We zullen zien hoe punctueel en betrouwbaar de nieuwe dienst is. Het kan haast niet veel slechter dan nu het geval is.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door SLToilet »

De afgelopen maand was feitelijk een megaramp van ongekende hoogte en schijnbaar niemand die hier bij instanties aan de bel trok, laat staan iets juridisch afdwong. De rust lijkt weer terug te komen, deze week gaat iets vloeiender dan de vorige, maar ik ga niet te hard van de daken schreeuwen vóórdat deze week voorbij is. Vooralsnog mag iedere rijdende IC-Direct Asd-Bd bij CNN komen :Y!
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: RE: Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Jultar »

Suus schreef:De meeste stammen zijn ondertussen voorzien. Maar pas als alle stammen de aanpassingen in Ommen hebben ondergaan worden fietsen toegestaan.
In de 1100 is al vanaf de start het fietsvervoer gewoon toegestaan. Maximaal 4 fietsen in het stuurstandrijtuug, die vastgezet dienen te worden.
en-es
Berichten: 4468
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door en-es »

Ik wil die trein Den Haag-Eindhoven wel eens uitproberen. Heb nog een kruidvatkaartje over.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door SLToilet »

Ik mag overigens aannemen dat als er met de 1100 iets gebeurt op de HSL dat dat geen enkele belemmering mag vormen voor de dienst tussen Bd en Ehv? Anders wordt dat een puinhoop.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door reisthijs »

Ik zou dat maar niet zomaar aannemen.
De [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] rijdt nu ook niet tussen Den Haag en Rotterdam, als er een probleem is op de HSL.

Nu zal het vast geen probleem zijn om de IC uit Eindhoven in Breda te laten keren bij een verstoring op de HSL, maar ik verwacht niet dat ze in Breda een reservetrein parkeren.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Gothic-Writer »

Hier ben ik het mee eens.
Het grootste probleem is dat Breda ook niet echt de mogelijkheid en ruimte heeft om een reservetrein te plaatsen, dan zou er uitgeweken moeten worden naar Roosendaal, waar wel voldoende opstelruimte is. Dit zorgt overigens ook weer voor een probleem, omdat het dan minimaal 15 minuten duurt voordat de eventuele reservetrein de dienst kan opstarten.

Ik vraag me echt af of men überhaupt heeft nagedacht of ze niet met een beter 'back-up plan' voor dit soort stelselmatige verstoringen hebben kunnen verzinnen, want het huidige scenario is gewoonweg ontoereikend op alle vlakken.
Laatst gewijzigd door Zugführer op vr 17 mar 2017, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Gekko123 »

De enige echt goed werkende oplossing zou zijn via Dordrecht. Maar laat daar nu net geen pad voor zijn aangevraagd...
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Michael »

Gothic-Writer schreef:Het grootste probleem is dat Breda ook niet echt de mogelijkheid en ruimte heeft om een reservetrein te plaatsen
Spoor 2 ligt er ook nog gewoon en word amper gebruikt. Het is alleen geen perronspoor meer.
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Gothic-Writer »

Spoor 2 in Breda wordt nu vrijwel altijd vrij gehouden voor goederenvervoer.
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 20 mar 2017, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 185 gasten