Dienstregeling 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Suus »

Opleiding Traxx niet afgerond, opleiding Flirt niet afgerond, werkverlies in Limburg, in het voorjaar ook nog de Hoekse Lijn weg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door MetroRET »

Meltrain schreef:Uiteraard had ik liever Flirt dan SLT gehad, maar kijkend naar de gemiddelde reistijden kan Flirt beter in Zuid- en Oost-Nederland worden ingezet en bovendien is SLT prima geschikt voor de [serie=Sprinter|2016|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] / [serie=Stoptrein|2016|Roosendaal - Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] en zeker als die straks ten noorden van Dordrecht blijven.
Waar staan aangegeven dat de [serie=Sprinter|2016|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] / [serie=Stoptrein|2016|Roosendaal - Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] met SLT blijft rijden ?
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 01 nov 2016, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote hersteld
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Chrysa »

Stond nergens, maar lijkt me wel vrij aannemelijk.

Van het inzetgebied van Flirt heb ik alleen dit kaartje gezien:
Afbeelding
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door MetroRET »

Kan dus net zo goed weer SGM worden of een mix tussen die 2 ...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Vinny »

Hainje schreef:
Chrysa schreef:Tja, wie wil er nou naar Tilburg?
Nee Hooge Zwaluwe dan.... Afbeelding
Als Chrysa jarig is zal de NS wel wat VIRM-VI moeten inzetten om reizigers te vervoeren. Moet ze er alleen wel een openbaar facebook evenement van maken...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Hainje »

Project X Hooge Zwaluwe!! *O* *O* *O*

Verder helemaal niet offtopic ofzo.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Suus »

Aangezien nog niet alle Flirts geleverd zijn verwacht ik iig in de regio rondom Arnhem in het begin nog wel inzet van SGM.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Chrysa »

Vinny schreef: Als Chrysa jarig is zal de NS wel wat VIRM-VI moeten inzetten om reizigers te vervoeren. Moet ze er alleen wel een openbaar facebook evenement van maken...
Als je nou met een dieselsliert komt dan kan ie hier in het dorp stoppen. :p
MetroRET schreef:Kan dus net zo goed weer SGM worden of een mix tussen die 2 ...
Zou er er een reden zijn om terug te switchen naar die oude treinen? Zou me niet verbazen als SLT zo min mogelijk gebruikt moet worden zodat de meeste treinen een WC hebben, maar ik weet niet of NS ook zo denkt.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door MetroRET »

Mede omdat de [serie=Stoptrein|2016|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] iig wel volledig met SLT gereden zal gaan worden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Daniel »

Suus schreef:De term 'Rondje om de kerk' deed opgang tijdens een van de grootste arbeidsconflicten in de geschiedenis van de Nederlandse Spoorwegen, ruim zestien jaar geleden.
Zo lang is dat toch nog niet geleden? Ik heb de grote landelijke staking tegen het rondje om de kerk nog meegemaakt in m'n SOV-tijd en dat is nog maar 10 jaar geleden.
Dat was toen nog één dag treinloos, nu valt het ten opzichte van toen nog wel mee dan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door regenmaker »

Suus schreef:Aangezien nog niet alle Flirts geleverd zijn verwacht ik iig in de regio rondom Arnhem in het begin nog wel inzet van SGM.
Sneller bouwen daar dan, dat is juist de regio waar ik altijd reis. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Ardan »

Chrysa schreef:Zou er er een reden zijn om terug te switchen naar die oude treinen? Zou me niet verbazen als SLT zo min mogelijk gebruikt moet worden zodat de meeste treinen een WC hebben, maar ik weet niet of NS ook zo denkt.
Het zou wel kunnen om SLT naar treinseries te krijgen waar je het voor de dienstregeling nodig hebt. In de [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] gebruik(t)en ze liever geen SGM omdat dat maar 125 kan en dat (in ieder geval een jaar of twee terug) eigenlijk wel erg krap was.
Ik doe ook maar wat
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Nitein-Repart »

Ik denk dat de NS zo snel mogelijk het DD-AR weg wil hebben uit de [serie=Stoptrein|2016|Arnhem - Ede-Wageningen7500[/serie], dus daar verwacht ik de eerste flirts, ook omdat het een gesloten omloop is. DD-AR uit de [serie=Stoptrein|2016|Arnhem - Ede-Wageningen7500[/serie] en [serie=Sprinter|2016|Nijmegen - Wijchen17600[/serie] kan dan in de [serie=Sprinter|2016|Zutphen - Nijmegen7600[/serie] ingezet worden, aangezien de DD-AR voldoende is voor de drukste treinen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Bemined »

SGM haalde destijds op papier de rijtijden van de [serie=Sprinter|2016|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie]/[serie=Stoptrein|2016|Roosendaal - Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] niet, waardoor de cross-platformoverstap in Gv op de [serie=Intercity|2016|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie]/[serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] op papier verloren ging. In 2015 is met de terugkeer van SLT de rijtijd Rtd-Gv weer naar 24 minuten gegaan, maar in 2017 gaat de rijtijd weer naar 25 minuten terug zoals in het SGM tijdperk.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Meltrain »

MetroRET schreef:Mede omdat de [serie=Stoptrein|2016|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] iig wel volledig met SLT gereden zal gaan worden.
Dat is nu precies een serie waar SLT niet geschikt voor is. :X
Tussen Uitgeest en Amsterdam gaat het nog wel, maar op het zuidelijke deel zijn de reisafstanden te lang om treinen zonder WC in te zetten. :N
(Hoe weet je dit eigenlijk? :) )
Erno-BE schreef:Ik denk dat de NS zo snel mogelijk het DD-AR weg wil hebben uit de [serie=Stoptrein|2016|Arnhem - Ede-Wageningen7500[/serie],
Volgens de Wiki rijdt daar SGM. :?
Volgens Rijdendetreinen rijdt er inderdaad DD-AR. Is dat pas sinds kort?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Bemined »

Mompelt iets over SGM tweetjes zonder magneetremmen die tegenwoordig levensgevaarlijk geacht worden in de herfst en winter en daarom vervangen worden door DDAR..........
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Nitein-Repart »

Sinds 5 september rijdt er DD-AR in de [serie=Stoptrein|2016|Arnhem - Ede-Wageningen7500[/serie] en [serie=Sprinter|2016|Nijmegen - Wijchen17600[/serie], daarvoor SGM2, maar dat mag niet in de herfst ingezet worden.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Daniel »

Tja, SGM-drietjes hadden toch een betere optie geweest allicht. Waren die elders nu zo extreem hard nodig?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Nitein-Repart »

SGM3 rijdt in de drukkere [serie=Sprinter|2016|Zutphen - Nijmegen7600[/serie], logica is ver te zoeken.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Frank »

De 7600 is ook met name DDZ, maar er rijdt inderdaad tenminste één van de vier omlopen met SGM (o.a. 7:33 uit Nijmegen).
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door MetroRET »

Tbv Sandite.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Daniel »

Hier (en via de links naar andere periodes op die pagina) zijn de aanpassingen aan de nieuwe dienstregeling te zien ten tijde van de grote werkzaamheden aan de Willemsspoortunnel en de tussengelegen periode waarin de nieuwe ICd Den Haag Centraal - Breda proefrijdt.

Opvallend is dat in de proefritperiode de ICs tussen Dordrecht en Breda in een andere tijdligging gaan rijden, blijkbaar worden die testritten niet in de reguliere paden uitgevoerd dan??
Ook rijden er in diverse werkweekenden twee normale ICs tussen Dordrecht en Breda die doorrijden naar Rotterdam Lombardijen met een stop in Zwijndrecht. Doordeweeks komt er echter niets in de plaats van de nog niet rijdende ICd Den Haag Centraal - Breda waardoor er dus ook minder treinen Den Haag - Rotterdam rijden en reizigers tussen Rotterdam en Eindhoven nog via Utrecht mogen omreizen (of 1x/uur met de IC Dordrecht - Breda met daarvoor diverse extra overstappen mee mogen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Chrysa »

Dus in het weekend rijdt er wel een extra IC Dordrecht - Breda, maar op weekdagen niet? Vreemd.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Durashift »

Hainje schreef:Ben ik de enige die hierbij vind dat ze zich een beetje lopen aan te stellen? Ik snap dat je geen zin hebt om de hele dag Tilburg-Breda te gaan rijden, maar Maastricht - Den Bosch ofzo moet toch prima kunnen?
Nee hoor, groot gelijk heb je wat mij betreft.

Er zijn toch heel wat beroepen die een repeterend karakter kennen welke ook veilig uitgevoerd dienen te worden.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door reisthijs »

Kan iemand uitleggen waarom er met de nieuwe IC (dus geen ICd) Den Haag - Breda eigenlijk proefgereden moet worden?
Traxx+ICR rijdt immers al jaren via de HSL naar Breda. Wat valt daar nog aan te testen :?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten