Dienstregeling 2017
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2017
Sowieso ontknoopt die knoop toch komend jaar? Immers gaat de trein naar Venlo van de [serie=Intercity|2016|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] af splitsen terwijl 'ie nu nog op het andere kwartier rijdt (want sluit aan op de [serie=Intercity|2016|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] in Eindhoven).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2017
De aansluiting van Eindhoven naar Duitsland wordt juist verbeterd, de knoop wordt dus beter. Uit mijn hoofd is alleen de aansluiting uit Eindhoven naar Venray in Venlo niet mogelijk (maar die kan op Blerick, dus dat is geen punt).
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Dienstregeling 2017
Volgens mij gaat die IC Eindhoven - Venlo daardoor nu juist in de knoop vallen. Nu sluit hij niet echt ergens op aan in Venlo.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2017
Tja, da's ook weer zo. Eigenlijk ligt nu de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] nog wat buiten de knoop in Venlo waardoor het een meer regionaal knoopje is. Een volledige knoop zal 'm echter wel niet worden want dan moet je meer treinen tegelijk kwijt dan er passen om ook nog 'n beetje handig qua overkruisingen te zitten, vandaar dat gevalletje met Venray.
Maargoed, met rekening ermee houden doelde ik meer op Zuid-Limburg waar je dan eventueel de tak naar Maastricht en Heerlen zou moeten omwisselen om de uitsnijdingsloze tak als aansluiting te houden.
Maargoed, met rekening ermee houden doelde ik meer op Zuid-Limburg waar je dan eventueel de tak naar Maastricht en Heerlen zou moeten omwisselen om de uitsnijdingsloze tak als aansluiting te houden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2017
'De Knoop van Venlo' die er alleen in theorie is? Je hebt dan wel 5 minuten overstap van en naar Duitsland maar in de praktijk moet je de longen uit je lijf rennen omdat de RE13 zo'n enorm eind buiten de kap stopt.. waar is dat eigenlijk goed voor? Hij heeft ook nog eens vaak vertraging bij aankomst dus die overstap uit Duitsland mislukt bijna altijd..
Ik doe ook maar wat
Re: Dienstregeling 2017
En vergeet het aantal reizigers niet dat in Venlo nog een Duits treinkaartje moet halen.
Nu is de overstap soms zelfs maar net te halen vanwege de rij bij de kaartautomaat.... :X
Nu is de overstap soms zelfs maar net te halen vanwege de rij bij de kaartautomaat.... :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2017
Alleen spoor 1a en 3a (en 2a) hebben omschakelbare bovenleiding in Venlo, dus spoor 1b is sowieso niet mogelijk voor de trein uit Duitsland.
Re: Dienstregeling 2017
Zodra de tienminutendienst begint op de A2-corridor wordt de overstap al wel wat ruimer, de IC's vertrekken dan waarschijnlijk rond :11/:41 uit Ehv (ervanuitgaande dat Ut-Nm niet schuift) waarmee ze dan rond :49/:19 in Vl zijn. Van een echte knoop (met snelle overstappen in alle richtingen) is dan geen sprake, maar met het omchecken naar Arriva en het kopen van nieuwe kaartjes voor de Eurobahn-trein is dat juist wel prettig.
Re: Dienstregeling 2017
De 2300 (IC Dordrecht - Breda) gaat 2x/uur rijden. Er werd toch altijd gesproken over 1x/uur?
Re: Dienstregeling 2017
Dat is maar tijdelijk, vanwege de s1100 die nog niet is wat die moet worden. Zodra de 1100 stabiel is zakt de 2300 terug naar uursdienst.
Re: Dienstregeling 2017
De 2300 om het half uur laten rijden is wel het minste dat ze kunnen doen. Dat neemt niet weg dat reizigers tussen Rotterdam en Eindhoven er 2 overstappen bij krijgen.
Re: Dienstregeling 2017
Tussen Rotterdam Centraal en Eindhoven is het via Utrecht één overstap.
Het is een spectrum.
Re: Dienstregeling 2017
Nee één, want de 2400 rijdt door naar Breda tijdens het proefbedrijf van de 1100. Qua reistijd schiet je er echter niets mee op, de 2400 krijgt een stop van 12 minuten in Dordrecht richting Breda.starx schreef:Dat neemt niet weg dat reizigers tussen Rotterdam en Eindhoven er 2 overstappen bij krijgen.
Re: Dienstregeling 2017
Volgende week echter wordt de 11100 doorgetrokken naar Dodrecht,als ik de reisplanner bekijk.Aankomst en vertrek op hetzelfde perron in Breda(spoor 7,resp spoor 3)De aankomst in Dordrecht op spoor 2,de 2400 van spoor 3,terug omgekeerd.Bemined schreef:Nee één, want de 2400 rijdt door naar Breda tijdens het proefbedrijf van de 1100. Qua reistijd schiet je er echter niets mee op, de 2400 krijgt een stop van 12 minuten in Dordrecht richting Breda.starx schreef:Dat neemt niet weg dat reizigers tussen Rotterdam en Eindhoven er 2 overstappen bij krijgen.
Re: Dienstregeling 2017
Weet iemand waar de s6700 gaat wachten voor de kering op Oss? Want de [serie=Intercity|2016|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] zit er op spoor 1 maar vier minuten voor en dat lijkt me krap met de kering. Ik neem aan dat ze het kruiswissel tussen O & Ow gebruiken.
De stad klaagt namelijk nu al dat de overgangen vaak dicht zijn en in de 1500m tussen Ow en O zitten alleen al zes overgangen, waaronder een paar vrij essentiële verbindingen (Molenstraat met name).
De stad klaagt namelijk nu al dat de overgangen vaak dicht zijn en in de 1500m tussen Ow en O zitten alleen al zes overgangen, waaronder een paar vrij essentiële verbindingen (Molenstraat met name).
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Dienstregeling 2017
Als je de dienstregeling bekijkt, zie je dat de spitssprinter 's ochtends vanaf spoor 2 vertrekt en 's middags op spoor 1 aankomt.
Lijkt me dat die sprinters dan 's ochtends als LM-rit naar Oss worden gebracht en direct na vertrek van de 4400 op spoor 2 binnen komen, zodat er dan in 5 minuten gekeerd kan worden.
's Middags zal de aangekomen spitsrit dan als LM-rit weer naar 's-Hertogenbosch afgevoerd worden, dan heeft hij na binnenkomt op spoor 1 zo'n 11 minuten om te keren en nog voor de binnenkomst van de 4400 richting 's-Hertogenbosch weer weg te zijn.
Lijkt me dat die sprinters dan 's ochtends als LM-rit naar Oss worden gebracht en direct na vertrek van de 4400 op spoor 2 binnen komen, zodat er dan in 5 minuten gekeerd kan worden.
's Middags zal de aangekomen spitsrit dan als LM-rit weer naar 's-Hertogenbosch afgevoerd worden, dan heeft hij na binnenkomt op spoor 1 zo'n 11 minuten om te keren en nog voor de binnenkomst van de 4400 richting 's-Hertogenbosch weer weg te zijn.
Re: Dienstregeling 2017
Als de trein uit Nijmegen komt dan kan die vanaf spoor 1 vertrekken richting Den Bosch. Als hij moet keren zal dat op spoor 2 moeten doen want in de vier minuten na vertrek van de [serie=Intercity|2016|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] krijg je het niet voor elkaar om het spoor op te rijden, te keren en een minuutje marge te houden. Op spoor 1 zit alleen een stop-door gebouwd, die houdt het instellen van de rijweg tegen en voorkomt dat de overwegen langer open zijn dan ze nu al zijn. Op spoor 2 zit die niet. Hopelijk gebruiken ze het nieuwe stukje software voor instellen van rijwegen bij overwegen maar anders gaan de overwegen niet een halve minuut voor vertrek dicht maar een hele minuut.MLouter schreef:Weet iemand waar de s6700 gaat wachten voor de kering op Oss? Want de [serie=Intercity|2016|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] zit er op spoor 1 maar vier minuten voor en dat lijkt me krap met de kering. Ik neem aan dat ze het kruiswissel tussen O & Ow gebruiken.
De stad klaagt namelijk nu al dat de overgangen vaak dicht zijn en in de 1500m tussen Ow en O zitten alleen al zes overgangen, waaronder een paar vrij essentiële verbindingen (Molenstraat met name).
Re: Dienstregeling 2017
Volgens de NS-reisplanner vertrekken de spits-sprinters richting Ht op spoor 1 te O. Ze komen ook aan op spoor 1 in de middag.
Ik weet niet of je in Oss "achterlangs" kan keren, zeg maar Oss voorbij rijden en terug rijden? Er was spraken van een extra kopspoor voor de goederentreinen aan de andere kant van het station, maar weet niet of dat daarvoor ook gebruikt kan worden, dacht dat het maar 50m lang zou zijn of zo.
Ik weet niet of je in Oss "achterlangs" kan keren, zeg maar Oss voorbij rijden en terug rijden? Er was spraken van een extra kopspoor voor de goederentreinen aan de andere kant van het station, maar weet niet of dat daarvoor ook gebruikt kan worden, dacht dat het maar 50m lang zou zijn of zo.
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2017
Dan zullen de treinen voor die eerste twee ritten dus wel als leeg mat uit Nijmegen komen.
Dat kopspoor is zoals je zegt voor goederentreinen (om de loc om te laten lopen), het ligt daarom in het verlengde van spoor 3, het is niet direct bereikbaar vanaf de perronsporen.MLouter schreef:Er was spraken van een extra kopspoor voor de goederentreinen aan de andere kant van het station, maar weet niet of dat daarvoor ook gebruikt kan worden, dacht dat het maar 50m lang zou zijn of zo.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 1642
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Dienstregeling 2017
[OT] Volgens mij zijn de begrippen "kopspoor" en "om een loc om te laten lopen" niet met elkaar verenigbaar. Aangezien ik de situatie in Oss niet ken, begrijp ik volstrekt niet wat er bedoeld wordt.
Re: Dienstregeling 2017
Klein stukje spoor waarop alleen een locomotief past om naar een ander spoor te kunnen gaan zonder de goederen mee te nemen?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Dienstregeling 2017
Nu de 5200 voorlopig met DDZ blijft rijden,vroeg ik me af wat er met de avondovergang halfuur/uurdienst in Tbu gebeurt.
Welnu,het materieel voor de 5275 komt leeg uit Eindhoven(!),op praktisch dezelfde tijd als een normale 5200.Kunnen ze die net zo goed inleggen als reizigerstrein!(5278)
Op zondag rijdt de 5222 weer leeg terug naar Eindhoven,aangezien 5221 de eerste sprinter is op zondag(en die komt met de 5224)
Welnu,het materieel voor de 5275 komt leeg uit Eindhoven(!),op praktisch dezelfde tijd als een normale 5200.Kunnen ze die net zo goed inleggen als reizigerstrein!(5278)
Op zondag rijdt de 5222 weer leeg terug naar Eindhoven,aangezien 5221 de eerste sprinter is op zondag(en die komt met de 5224)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 100 gasten