Dienstregeling 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39208
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Daniel »

Sowieso ontknoopt die knoop toch komend jaar? Immers gaat de trein naar Venlo van de [serie=Intercity|2016|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] af splitsen terwijl 'ie nu nog op het andere kwartier rijdt (want sluit aan op de [serie=Intercity|2016|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] in Eindhoven).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13553
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Wubbo »

De aansluiting van Eindhoven naar Duitsland wordt juist verbeterd, de knoop wordt dus beter. Uit mijn hoofd is alleen de aansluiting uit Eindhoven naar Venray in Venlo niet mogelijk (maar die kan op Blerick, dus dat is geen punt).
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Zugführer »

Volgens mij gaat die IC Eindhoven - Venlo daardoor nu juist in de knoop vallen. Nu sluit hij niet echt ergens op aan in Venlo.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39208
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Daniel »

Tja, da's ook weer zo. Eigenlijk ligt nu de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] nog wat buiten de knoop in Venlo waardoor het een meer regionaal knoopje is. Een volledige knoop zal 'm echter wel niet worden want dan moet je meer treinen tegelijk kwijt dan er passen om ook nog 'n beetje handig qua overkruisingen te zitten, vandaar dat gevalletje met Venray.

Maargoed, met rekening ermee houden doelde ik meer op Zuid-Limburg waar je dan eventueel de tak naar Maastricht en Heerlen zou moeten omwisselen om de uitsnijdingsloze tak als aansluiting te houden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13042
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Ardan »

'De Knoop van Venlo' die er alleen in theorie is? Je hebt dan wel 5 minuten overstap van en naar Duitsland maar in de praktijk moet je de longen uit je lijf rennen omdat de RE13 zo'n enorm eind buiten de kap stopt.. waar is dat eigenlijk goed voor? Hij heeft ook nog eens vaak vertraging bij aankomst dus die overstap uit Duitsland mislukt bijna altijd..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21390
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Meltrain »

En vergeet het aantal reizigers niet dat in Venlo nog een Duits treinkaartje moet halen. :wink:
Nu is de overstap soms zelfs maar net te halen vanwege de rij bij de kaartautomaat.... :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13553
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Wubbo »

Alleen spoor 1a en 3a (en 2a) hebben omschakelbare bovenleiding in Venlo, dus spoor 1b is sowieso niet mogelijk voor de trein uit Duitsland.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13217
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Z2N »

Zodra de tienminutendienst begint op de A2-corridor wordt de overstap al wel wat ruimer, de IC's vertrekken dan waarschijnlijk rond :11/:41 uit Ehv (ervanuitgaande dat Ut-Nm niet schuift) waarmee ze dan rond :49/:19 in Vl zijn. Van een echte knoop (met snelle overstappen in alle richtingen) is dan geen sprake, maar met het omchecken naar Arriva en het kopen van nieuwe kaartjes voor de Eurobahn-trein is dat juist wel prettig.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Chrysa
Berichten: 8004
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Chrysa »

De 2300 (IC Dordrecht - Breda) gaat 2x/uur rijden. Er werd toch altijd gesproken over 1x/uur?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13217
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Z2N »

Dat is maar tijdelijk, vanwege de s1100 die nog niet is wat die moet worden. Zodra de 1100 stabiel is zakt de 2300 terug naar uursdienst.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door starx »

De 2300 om het half uur laten rijden is wel het minste dat ze kunnen doen. Dat neemt niet weg dat reizigers tussen Rotterdam en Eindhoven er 2 overstappen bij krijgen.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Karl »

Tussen Rotterdam Centraal en Eindhoven is het via Utrecht één overstap.
Het is een spectrum.
Bemined
Berichten: 5964
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Bemined »

starx schreef:Dat neemt niet weg dat reizigers tussen Rotterdam en Eindhoven er 2 overstappen bij krijgen.
Nee één, want de 2400 rijdt door naar Breda tijdens het proefbedrijf van de 1100. Qua reistijd schiet je er echter niets mee op, de 2400 krijgt een stop van 12 minuten in Dordrecht richting Breda.
MetroRET
Berichten: 3827
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door MetroRET »

Maar tijdens de werkzaamheden in de tunnel wordt de 2300 wel gewoon 2x/uur gereden, met dus overstap in Ddr en Bd.
RobertT
Berichten: 590
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door RobertT »

Bemined schreef:
starx schreef:Dat neemt niet weg dat reizigers tussen Rotterdam en Eindhoven er 2 overstappen bij krijgen.
Nee één, want de 2400 rijdt door naar Breda tijdens het proefbedrijf van de 1100. Qua reistijd schiet je er echter niets mee op, de 2400 krijgt een stop van 12 minuten in Dordrecht richting Breda.
Volgende week echter wordt de 11100 doorgetrokken naar Dodrecht,als ik de reisplanner bekijk.Aankomst en vertrek op hetzelfde perron in Breda(spoor 7,resp spoor 3)De aankomst in Dordrecht op spoor 2,de 2400 van spoor 3,terug omgekeerd.
MLouter
Berichten: 157
Lid geworden op: za 01 mar 2014, 18:04
Locatie: Delft-Leiden

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door MLouter »

Weet iemand waar de s6700 gaat wachten voor de kering op Oss? Want de [serie=Intercity|2016|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] zit er op spoor 1 maar vier minuten voor en dat lijkt me krap met de kering. Ik neem aan dat ze het kruiswissel tussen O & Ow gebruiken.

De stad klaagt namelijk nu al dat de overgangen vaak dicht zijn en in de 1500m tussen Ow en O zitten alleen al zes overgangen, waaronder een paar vrij essentiële verbindingen (Molenstraat met name).
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
SuperGhost
Berichten: 4179
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door SuperGhost »

Als je de dienstregeling bekijkt, zie je dat de spitssprinter 's ochtends vanaf spoor 2 vertrekt en 's middags op spoor 1 aankomt.

Lijkt me dat die sprinters dan 's ochtends als LM-rit naar Oss worden gebracht en direct na vertrek van de 4400 op spoor 2 binnen komen, zodat er dan in 5 minuten gekeerd kan worden.

's Middags zal de aangekomen spitsrit dan als LM-rit weer naar 's-Hertogenbosch afgevoerd worden, dan heeft hij na binnenkomt op spoor 1 zo'n 11 minuten om te keren en nog voor de binnenkomst van de 4400 richting 's-Hertogenbosch weer weg te zijn.
Klaasje
Berichten: 7129
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Klaasje »

MLouter schreef:Weet iemand waar de s6700 gaat wachten voor de kering op Oss? Want de [serie=Intercity|2016|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] zit er op spoor 1 maar vier minuten voor en dat lijkt me krap met de kering. Ik neem aan dat ze het kruiswissel tussen O & Ow gebruiken.

De stad klaagt namelijk nu al dat de overgangen vaak dicht zijn en in de 1500m tussen Ow en O zitten alleen al zes overgangen, waaronder een paar vrij essentiële verbindingen (Molenstraat met name).
Als de trein uit Nijmegen komt dan kan die vanaf spoor 1 vertrekken richting Den Bosch. Als hij moet keren zal dat op spoor 2 moeten doen want in de vier minuten na vertrek van de [serie=Intercity|2016|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] krijg je het niet voor elkaar om het spoor op te rijden, te keren en een minuutje marge te houden. Op spoor 1 zit alleen een stop-door gebouwd, die houdt het instellen van de rijweg tegen en voorkomt dat de overwegen langer open zijn dan ze nu al zijn. Op spoor 2 zit die niet. Hopelijk gebruiken ze het nieuwe stukje software voor instellen van rijwegen bij overwegen maar anders gaan de overwegen niet een halve minuut voor vertrek dicht maar een hele minuut.
MLouter
Berichten: 157
Lid geworden op: za 01 mar 2014, 18:04
Locatie: Delft-Leiden

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door MLouter »

Volgens de NS-reisplanner vertrekken de spits-sprinters richting Ht op spoor 1 te O. Ze komen ook aan op spoor 1 in de middag.
Ik weet niet of je in Oss "achterlangs" kan keren, zeg maar Oss voorbij rijden en terug rijden? Er was spraken van een extra kopspoor voor de goederentreinen aan de andere kant van het station, maar weet niet of dat daarvoor ook gebruikt kan worden, dacht dat het maar 50m lang zou zijn of zo.
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
SuperGhost
Berichten: 4179
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door SuperGhost »

MLouter schreef:Volgens de NS-reisplanner vertrekken de spits-sprinters richting Ht op spoor 1 te O.
Alleen die van 6:58 en 7:28, die van 7:58 en 8:28 vertrekken van spoor 2.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door reisthijs »

Dan zullen de treinen voor die eerste twee ritten dus wel als leeg mat uit Nijmegen komen.
MLouter schreef:Er was spraken van een extra kopspoor voor de goederentreinen aan de andere kant van het station, maar weet niet of dat daarvoor ook gebruikt kan worden, dacht dat het maar 50m lang zou zijn of zo.
Dat kopspoor is zoals je zegt voor goederentreinen (om de loc om te laten lopen), het ligt daarom in het verlengde van spoor 3, het is niet direct bereikbaar vanaf de perronsporen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
diederickx
Berichten: 1642
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door diederickx »

[OT] Volgens mij zijn de begrippen "kopspoor" en "om een loc om te laten lopen" niet met elkaar verenigbaar. Aangezien ik de situatie in Oss niet ken, begrijp ik volstrekt niet wat er bedoeld wordt.
cassie127
Berichten: 6594
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door cassie127 »

Klein stukje spoor waarop alleen een locomotief past om naar een ander spoor te kunnen gaan zonder de goederen mee te nemen? :idea:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13042
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Ardan »

Wat is daar moeilijk aan joh :')
Ik doe ook maar wat
RobertT
Berichten: 590
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door RobertT »

Nu de 5200 voorlopig met DDZ blijft rijden,vroeg ik me af wat er met de avondovergang halfuur/uurdienst in Tbu gebeurt.
Welnu,het materieel voor de 5275 komt leeg uit Eindhoven(!),op praktisch dezelfde tijd als een normale 5200.Kunnen ze die net zo goed inleggen als reizigerstrein!(5278)
Op zondag rijdt de 5222 weer leeg terug naar Eindhoven,aangezien 5221 de eerste sprinter is op zondag(en die komt met de 5224)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 100 gasten