Dienstregeling 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 1976
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Chrysa » Vr 14 Okt 2016, 13:25

Sprinter Dordrecht - Breda - Den Bosch, zeikerd. :P
Alles staat al op de wiki hoor, dus je kan het gewoon opzoeken.

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4455
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor JWM » Vr 14 Okt 2016, 13:35

Zoveel moeite is het toch niet om ipv een viercijferige code die ik elders moet gaan ontcijferen gewoon twee plaatsnamen te typen.

waldo79
Berichten: 3625
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor waldo79 » Vr 14 Okt 2016, 13:37

Desnoods in de vorm van een verkorting, bijvoorbeeld Ut en Ht :lol:
Mij best :)

Roel043
Berichten: 36
Lid geworden op: Za 22 Aug 2015, 23:59

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Roel043 » Vr 14 Okt 2016, 13:41

,,Maar meer mensen gaan er op vooruit dan achteruit. Daarmee bereiken we ook groei in het aantal reizigers, omdat de trein aantrekkelijker wordt'', zegt Irene Hendrickx, programmamanager dienstregeling 2017.

De mensen die erop vooruit gaan wonen in ieder geval niet in Zuid Limburg, als ik zo even een paar trajectjes bekijk die ik regelmatig afleg:

Eindhoven - 1 minuut langer
Utrecht - 3 minuten langer
Amsterdam - hetzelfde
Rotterdam - 7 minuten langer
Den Haag - 2 minuten langer
Nijmegen - 1 minuut langer
Vlissingen - 16 minuten langer
De Kuip - 22 minuten langer

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5587
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Hainje » Vr 14 Okt 2016, 13:44

Mja, maar wie gaat er dan ook in Zuid Limburg wonen?
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Roel043
Berichten: 36
Lid geworden op: Za 22 Aug 2015, 23:59

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Roel043 » Vr 14 Okt 2016, 13:46

Hainje schreef:Mja, maar wie gaat er dan ook in Zuid Limburg wonen?


Erg relevante opmerking.

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4455
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor JWM » Vr 14 Okt 2016, 13:51

De verslechteringen in Limburg komen vooral doordat in Eindhoven de aansluitingen veranderen. Vooral in de daluren zitten daar wat vervelend lange overstappen in, met name naar Heerlen en Venlo.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11147
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Meltrain » Vr 14 Okt 2016, 13:57

Roel043 schreef:De Kuip - 22 minuten langer

Uit nieuwsgierigheid: welk station heb je hiervoor genomen? Rotterdam Zuid of Lombardijen?

Door de gewijzigde aanlsuitingen in Eindhoven wordt Den Haag / Rotterdam - Maastricht iets langer en Den Haag / Rotterdam - Heerlen iets korter.
Helaas rijdt 's avonds de 3500 niet zuidelijker dan Utrecht, zodat dan ook de reis naar Heerlen wat langer wordt.

(Waarom is er eigenlijk voor gekozen om de 3500 te splitsen in een deel naar Heerlen en naar Venlo? Als ervoor gekozen was om dat bij de 800 toe te passen en deze dus aan te laten sluiten op de IC uit Breda, had er vanuit Breda altijd een goede aansluiting geweest richting (Zuid-)Limburg. :? )

Rlb - Mt wordt trouwens 33(!) minuten langer. :shock:
Als ik "Altijd Vrij" aanklik en via Rotterdam Centraal reis, is het maar 13 minuten meer reistijd. Ik vind dat NS op dit soort verbindingen gewoon coulant moet zijn en terugsteken moet toestaan!
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4455
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor JWM » Vr 14 Okt 2016, 14:02

Meltrain schreef:(Waarom is er eigenlijk voor gekozen om de 3500 te splitsen in een deel naar Heerlen en naar Venlo? Als ervoor gekozen was om dat bij de 800 toe te passen en deze dus aan te laten sluiten op de IC uit Breda, had er vanuit Breda altijd een goede aansluiting geweest richting (Zuid-)Limburg. :? )

Dan had je dus een trein Maastricht - Schiphol gehad of veel meer moeten omgooien ten noorden van Utrecht. Keuzes, keuzes...

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1651
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Erno-BE » Vr 14 Okt 2016, 14:11

Het lijkt mij wel wenselijk dat het mogelijk is dat de 800 op volle lengte naar Maastricht kan rijden, dus dan is het minder wenselijk om het Venloer deel aan de 800 te koppelen. Of de 800 met een kwartier schuiven (en naar Schiphol sturen) weet ik niet of dat zo'n goede of foute keuze is.
Maastricht-Amsterdam: 1 overstap ipv 0, Groningen en Enschede hebben ook geen rechtstreekse verbinding met Amsterdam
Maastricht-Tilburg/Breda: 15 minuten reistijd minder
Maastricht-Rotterdam/Den Haag: ook wat reistijd minder
Boxmeer/Venray-Utrecht (aanname dat de Maaslijn dan ook een kwartier verschoven wordt): 's avonds en in het weekend 15 minute reistijd minder
Venray-Helmond: blijft gelijk
Eindhoven-Düsseldorf: 15 minute reistijd meer
Nijmegen-Düsseldorf: 15 minute reistijd meer
Venlo-Tilburg/Breda: 15 minute reistijd meer

Op basis hieruit loont het wel om de 800 en s3500+Venloer-deel een kwartier te verschuiven (en de 800 naar Schiphol en de 3500 naar Alkmaar).
Laatst gewijzigd door Erno-BE op Vr 14 Okt 2016, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Roel043
Berichten: 36
Lid geworden op: Za 22 Aug 2015, 23:59

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Roel043 » Vr 14 Okt 2016, 14:22

Meltrain schreef:
Roel043 schreef:De Kuip - 22 minuten langer

Uit nieuwsgierigheid: welk station heb je hiervoor genomen? Rotterdam Zuid of Lombardijen?



Ik had Barendrecht gepakt eigenlijk, ging ervanuit dat vanaf daar de tijd tot aan het stadion ongewijzigd zou blijven.

Door die 10/20 dienstregeling tussen Sittard en Eindhoven gaan we er eigenlijk nog veel verder op achteruit, aangezien de stoptrein uit Maastricht nu in Sittard aansluit op de Intercity uit Maastricht, waar dit vroeger de Intercity uit Heerlen was. We gaan dus eigenlijk weer terug naar 2 x per uur een verbinding met Eindhoven ipv 4 x per uur (waarvan 2 met overstap).

Veel edits.. nog niet helemaal wakker :@
Laatst gewijzigd door Roel043 op Vr 14 Okt 2016, 14:37, 5 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 1976
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Chrysa » Vr 14 Okt 2016, 14:23

waldo79 schreef:Desnoods in de vorm van een verkorting, bijvoorbeeld Ut en Ht :lol:


Die ken ik nou dan weer niet. :p

waldo79
Berichten: 3625
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor waldo79 » Vr 14 Okt 2016, 14:40

@Chrysa: dan tik je de plaatsnaam uit.
@Roel043: Barendrecht ligt kilometers van het stadion vandaan, maar volgens mij is een rit naar het Stadion er één die je niet op structurele basis maakt...relativeren zou ik zeggen.
Mij best :)

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 1976
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Chrysa » Vr 14 Okt 2016, 14:45

Misschien is Roel wel de enige Feyenoordfan in Limburg. :p

Roel043
Berichten: 36
Lid geworden op: Za 22 Aug 2015, 23:59

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Roel043 » Vr 14 Okt 2016, 14:47

waldo79 schreef:@Chrysa: dan tik je de plaatsnaam uit.
@Roel043: Barendrecht ligt kilometers van het stadion vandaan, maar volgens mij is een rit naar het Stadion er één die je niet op structurele basis maakt...relativeren zou ik zeggen.


Barendrecht ligt langs dezelfde lijn, dus of ik voor het berekenen nou Barendrecht, Lombardijen of Zuid pak komende vanaf Dordrecht maakt geen verschil. Daarnaast, als je een seizoenskaart hebt is het toch vrij structureel vind ik. En ik ben zeker niet de enige uit het zuiden die gemiddeld elke twee weken deze rit aflegt, er zitten supporters zat in Limburg.

waldo79
Berichten: 3625
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor waldo79 » Vr 14 Okt 2016, 15:07

Ik heb het idee dat NS daarmee geen rekening houdt in het opstellen van de dienstregeling. Daar wegen echt veel gemaakte relaties zwaarder dan recreatieve ritten.

Wat niet wegneemt dat het vervelend is om met lange overstappen geconfronteerd te worden, maar een dienstregeling maken als geheel is een kwestie van afwegingen maken...
Mij best :)

Roel043
Berichten: 36
Lid geworden op: Za 22 Aug 2015, 23:59

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Roel043 » Vr 14 Okt 2016, 15:09

Ja goed, in mijn geval is het dan recreatief (alsnog is een verlenging van je totale reisduur heen en terug met 45 minuten zeer fors te noemen), maar dit betekent dus ook dat dit geldt voor alle mensen die ten zuiden van Eindhoven opstappen en ergens op de kleinere stations tussen Dordrecht en Rotterdam moeten zijn.

waldo79
Berichten: 3625
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor waldo79 » Vr 14 Okt 2016, 15:19

Sterker nog, dit heeft vervelende consequenties voor alle overstappen vanuit het zuiden in Dordrecht. In 2017 zijn er geen doorgaande Sprinters over Dordrecht heen.
Mij best :)

Roel043
Berichten: 36
Lid geworden op: Za 22 Aug 2015, 23:59

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Roel043 » Vr 14 Okt 2016, 15:27

Precies, en dan heb ik het nog niet eens over hoe belachelijk die 16 minuten overstap in Eindhoven is vanuit het zuiden richting Rotterdam.. Dan mag het wel enigszins ingehaald worden door Dordrecht over te slaan maar 16 minuten wachten voelt toch als zonde van je tijd.

waldo79
Berichten: 3625
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor waldo79 » Vr 14 Okt 2016, 15:28

Is er geen alternatief mogelijk via Utrecht, waar je met minder vervelende overstappen te maken krijgt?
Mij best :)

CamilleKreemers
Berichten: 2327
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor CamilleKreemers » Vr 14 Okt 2016, 15:35

meer tariefeenheden, dus duurder

Roel043
Berichten: 36
Lid geworden op: Za 22 Aug 2015, 23:59

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Roel043 » Vr 14 Okt 2016, 15:36

Nee, via Utrecht doe je er nog langer over naar Rotterdam. Via Utrecht naar Den Haag wordt nu wel de betere optie, scheelt 5 minuten.

ICE105
Berichten: 219
Lid geworden op: Ma 19 Dec 2011, 15:34

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor ICE105 » Vr 14 Okt 2016, 15:49

VIRM schreef:Ik zag het alleen op de website van AT5 voorbij komen en heb zojuist de reisplanner gecheckt: op vrijdag- en zaterdagavond krijgt Haarlem vanuit Amsterdam Centraal en Sloterdijk nog een extra late IC. Die vertrekt om 02:34 uit Centraal.

En deze IC gaat rijden met SGM3 materieel, wat een feest! *O*

Roel043
Berichten: 36
Lid geworden op: Za 22 Aug 2015, 23:59

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Roel043 » Vr 14 Okt 2016, 15:57

Ik baal trouwens ook echt van het feit dat je niet meer elk kwartier (al dan niet met een overstap in Sittard) van Eindhoven naar Maastricht kan. Zeker als je ergens een aansluiting mist kost het je nu dan meteen een half uur extra. Overigens ligt de oorzaak hiervan bij Arriva, niet bij de NS.

MetroRET
Berichten: 737
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor MetroRET » Vr 14 Okt 2016, 16:12

Chrysa schreef:
Jonkervoort schreef::-D :-D doet ie standaard op mobiel


Ja, en dat kan ook uit. Doe dat alsjeblieft.

Opvallend trouwens dat de 6600 geen nette halfuursdienst rijdt. Verder zal het allemaal wel.



De 6600 rijdt 1x/uur tussen Ddr en Bd in een ander patroon door de 2300.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast