Dienstregeling 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5573
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Hainje » Zo 16 Okt 2016, 19:08

Het is niet geheel onwaarschijnlijk dat ik binnen afzienbare tijd regelmatig op en neer ga reizen tussen Tbr en Ot. Vandaar. Anders had het mij ook net zoveel kunnen boeien als jullie. :D
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2372
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Mr-W » Zo 16 Okt 2016, 21:41

Gewoon met de auto dus :P

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5573
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Hainje » Zo 16 Okt 2016, 21:43

Heb ik geen.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9522
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Wubbo » Zo 16 Okt 2016, 22:17

Dat wordt fietsen naar Tilburg Universiteit ;-)

RobertT
Berichten: 38
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor RobertT » Zo 16 Okt 2016, 23:24

Of de nieuwe buslijn 3

Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 452
Lid geworden op: Wo 05 Nov 2014, 12:40

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor SLToilet » Ma 17 Okt 2016, 14:19

Die nieuwe buslijn is wel een verademing voor bepaalde delen van de Reeshof, al blijven sommige delen nog steeds summier bediend, het was mij wel duidelijk dat lijn 3 in bepaalde vorm terug moest komen.

Gezien de frequenties die gehanteerd worden, mag je rekenen op goede aansluitingen op de trein in Tbu zodat je daarmee bijna net zo snel in Ot kan zijn als vroegâh. Deed ik ook altijd als ik naar Eindhoven moest, maar godzijdank wordt de aansluiting binnenkort stukken beter.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5573
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Hainje » Ma 17 Okt 2016, 14:53

Mwa, aangezien ik heel dicht op het station woon is het nog maar de vraag of de bus voor mij echt zoveel sneller zal zijn op deze vervoersrelatie, lijn 3 sowieso niet. Het is afwachten hoe lijn 4 ingelegd gaat worden, die kan het misschien nog net even wat sneller maken dan met enkel de trein. Maar goed, laten we niet te ver offtopic gaan.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

JothamvW
Berichten: 21
Lid geworden op: Zo 14 Feb 2016, 11:10

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor JothamvW » Di 18 Okt 2016, 20:44

Is er inmiddels eigenlijk bekend of de Sprinters in 's Hertogenbosch nog doorgekoppeld worden of hoe gaan ze dat doen?

Bemined
Berichten: 724
Lid geworden op: Vr 14 Aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Bemined » Di 18 Okt 2016, 21:15

De sprinters Arnhem - 's-Hertogenbosch en 's-Hertogenbosch - Deurne lijken wel door te gaan rijden, maar met een stop van 16 minuten in zuidelijke richting en 22 minuten in noordelijke richting. In de reisinformatie wordt het dan ook niet als doorgaande rit aangegeven maar als twee ritten met een overstap op hetzelfde perron. Tijdens de stop in 's Hertogenbosch wordt de sprinter ook ingehaald door de intercity, de sprinter gaat in zuidelijke richting via spoor 7b en de 3600 gaat er dan via 7a en 8b omheen, in de andere richting de sprinter via 3a en de intercity inhalend via 3b en 2a.

De sprinters op Breda - Utrecht worden wel geknipt, je krijgt Den Haag - 's-Hertogenbosch welke keert op spoor 4 (ik neem aan 4a, dat staat er in de reisinformatie niet bij, maar de kerende 6900 wordt door de 800 en 3500 gepasseerd en die rijden via 4b en 5a) en aan de andere kant krijg je Dordrecht - 's-Hertogenbosch welke op spoor 6 keert (ik vermoed de b-fase). Omdat deze 6600 bij aankomst de 3500 naar Eindhoven passeert gaat de 3500 via 7a rijden zodat ze elkaar op het driesporige deel kunnen passeren.

JothamvW
Berichten: 21
Lid geworden op: Zo 14 Feb 2016, 11:10

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor JothamvW » Di 18 Okt 2016, 22:16

Volgens mij moet ik dan nodig een plattegrondje zien van de perronindeling daar, want nu snap ik er helemaal niets van.

MetroRET
Berichten: 734
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor MetroRET » Di 18 Okt 2016, 23:05

JothamvW schreef:Volgens mij moet ik dan nodig een plattegrondje zien van de perronindeling daar, want nu snap ik er helemaal niets van.


Ajb
Afbeelding

starx
Berichten: 428
Lid geworden op: Wo 26 Feb 2014, 00:25

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor starx » Wo 19 Okt 2016, 13:53

De 3500 is richting Ehv ook nog 3 minuten uitgebogen, omdat die anders op de 6600 zou knallen. Vervolgens moet die in Ehv dan wel in vrij korte tijd splitsen.
Laatst gewijzigd door starx op Do 20 Okt 2016, 15:44, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5573
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Hainje » Wo 19 Okt 2016, 17:12

En Eh is?

Edit: Oh wacht, Ehv wellicht.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Bemined
Berichten: 724
Lid geworden op: Vr 14 Aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Bemined » Za 22 Okt 2016, 20:37

Deze valt me nu eigenlijk pas op, de 1000 gaat in Rtd cross-platformoverstappen op de 9200 bieden. Hierdoor gaat deze om en om op spoor 4 en 12 keren, de 1000en die om :04 aankomen gaan naar spoor 4 waar reizigers uit Asd kunnen overstappen op de 9200 die een half uur eerder uit Asd is vertrokken. De 1000en die om :31 aankomen gaan naar spoor 12 om daar om :56 een cross-platformoverstap te bieden op de 9200 uit Brusz, waarmee reizigers 29 minuten eerder in Asd zijn dan wanneer ze blijven zitten. Ik ben benieuwd naar de gevolgen hiervan voor de 9200, hoeveel reizigers zullen deze nog pakken in Asd en Shl als ze met een cross-platformoverstap een half uur sneller zijn. Zeker op de terugweg uit Brussel is het aantrekkelijk, op de heenweg heb je nog te maken met het risico dat er vertraging ontstaat en je de overstap mist, terug kun je vanuit de trein zien of de aansluiting gereed staat of niet, en kun je eventueel zelfs nog terug want de 9200 staat 13(!) minuten stil in Rotterdam.

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1646
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Erno-BE » Za 22 Okt 2016, 21:22

Dit zijn toch wel duidelijke signalen van dat de 9200 zo snel mogelijk van de Oude Lijn af moet. Het in één richting moeten overslaan van Schiedam en Delft Zuid en geen nette kwartiersdiensten kunnen aanbieden op de Oude Lijn en de HSL-Zuid, maakt de 9200 tot het grootste onding van de dienstregeling. Vandaar dat de NS reizigers van/naar België zo veel mogelijk verleidt om gebruik te maken van de 1000.

MetroRET
Berichten: 734
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor MetroRET » Za 22 Okt 2016, 21:25

Erno-BE schreef:Het in één richting moeten overslaan van Schiedam en Delft Zuid en geen nette kwartiersdiensten kunnen aanbieden op de Oude Lijn en de HSL-Zuid.


Het overslaan van Sdm en Dtz in 1 richting komt door de 1100 die eerder moet rijden dan men van plan is, door de overstap die geboden moet worden in Bd op de 11100 verder naar Ehv.

Bemined
Berichten: 724
Lid geworden op: Vr 14 Aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Bemined » Za 22 Okt 2016, 22:03

Maar mogelijk had de 2400 zonder de 9200 wel iets verder uitgebogen kunnen worden om die 1100 in te passen, de 2400 zit nu vanaf Schiphol 3 minuten achter de 9200 tot Rotterdam, waar deze de Benelux vervolgens mag inhalen om na de stop in Blaak gelijk op te rijden over de viersporigheid tot Dordrecht. Zonder deze 9200 had je de 2400 dus mogelijk een minuutje eerder uit Schiphol weg kunnen laten gaan en had de stop in Schiedam gepast.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9522
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Wubbo » Za 22 Okt 2016, 22:19

Ik zit in de reisplanner te kijken voor 13 december 2016, maar zie 5 minuten tussen 9200 (.08) en 2400 (.13) bij vertrek uit Schiphol? Daarna lopen ze wel op elkaar in inderdaad, want de sprinter is om .22 op Leiden, maar conform plannorm zou de 9200 dan om .24 door kunnen komen en de 2400 om .27 aankomst (= 1 minuut eerder dan nu). Daar zit dus kennelijk het probleem niet.

starx
Berichten: 428
Lid geworden op: Wo 26 Feb 2014, 00:25

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor starx » Zo 23 Okt 2016, 12:56

Erno-BE schreef:Dit zijn toch wel duidelijke signalen van dat de 9200 zo snel mogelijk van de Oude Lijn af moet. Het in één richting moeten overslaan van Schiedam en Delft Zuid en geen nette kwartiersdiensten kunnen aanbieden op de Oude Lijn en de HSL-Zuid, maakt de 9200 tot het grootste onding van de dienstregeling. Vandaar dat de NS reizigers van/naar België zo veel mogelijk verleidt om gebruik te maken van de 1000.


Tja, inmiddels zijn NS en het locov het hier al over eens. Alleen Den Haag denkt er anders over en daar zitten nu net de politici die erover gaan -o-. Volgens mij hoopt NS gewoon dat de Benelux tussen Amsterdam en Rotterdam zo leeg mogelijk blijft. Dan kunnen met cijfers onderbouwen dat die totaal nutteloos en dat ze hem beter via de HSL kunnen sturen.

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 936
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor OmniLezer » Zo 23 Okt 2016, 13:19

Volgens mij wordt die IC 9200 veelal gebruikt als aanvulling op de 2600/2400. Daarom blijft die ook niet zo leeg.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3721
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Z2N » Zo 23 Okt 2016, 15:33

Hoe vaak neem je de 9200 boven Rtd? Want als iemand die meermaals per dag kan peilen, valt het mij toch altijd op hoe leeg de Benelux is boven Rotterdam (behalve bij problemen op de HSL).
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 1896
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Chrysa » Zo 23 Okt 2016, 15:36

Ik zit er toch altijd regelmatig in, omdat het de eerste trein is die langskomt meestal.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31442
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Suus » Zo 23 Okt 2016, 15:46

De huidige 9200 boven Rotterdam is onzin, zitten vooral nog Belgen in, de 900/1000 is meer dan een half uur sneller.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1646
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Erno-BE » Zo 23 Okt 2016, 16:43

Precies, daarom gaat de NS de 1000 aansluiten op de 9200 om zo reizigers te verleiden gebruikt te maken van de 1000 en dus zo te concluderen dat de 9200 tussen Amsterdam en Rotterdam grotendeels leeg rondrijdt en dus de 9200 mag opheffen in de huidige vorm. Als de Benelux via de HSL gaat rijden, dan kan de 900/1000 in een mooie kwartiersdienst rijden, de stoptrein Dordrecht-Roosendaal in een mooie halfuursdienst laten rijden en ben je als mooi van een aantal knelpunten af in de dienstregeling in West-Nederland.

KM46
Berichten: 8036
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor KM46 » Zo 23 Okt 2016, 16:52

Dit was een aantal jaren geleden ook al de bedoeling van de NS met de Fyra. Maar ja we weten inmiddels allemaal hoe dit is afgelopen.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast