Pagina 45 van 86

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: zo 16 okt 2016, 19:08
door Hainje
Het is niet geheel onwaarschijnlijk dat ik binnen afzienbare tijd regelmatig op en neer ga reizen tussen Tbr en Ot. Vandaar. Anders had het mij ook net zoveel kunnen boeien als jullie. :D

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: zo 16 okt 2016, 21:41
door Mr-W
Gewoon met de auto dus :P

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: zo 16 okt 2016, 21:43
door Hainje
Heb ik geen.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: zo 16 okt 2016, 22:17
door Wubbo
Dat wordt fietsen naar Tilburg Universiteit ;-)

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: zo 16 okt 2016, 23:24
door RobertT
Of de nieuwe buslijn 3

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: ma 17 okt 2016, 14:19
door SLToilet
Die nieuwe buslijn is wel een verademing voor bepaalde delen van de Reeshof, al blijven sommige delen nog steeds summier bediend, het was mij wel duidelijk dat lijn 3 in bepaalde vorm terug moest komen.

Gezien de frequenties die gehanteerd worden, mag je rekenen op goede aansluitingen op de trein in Tbu zodat je daarmee bijna net zo snel in Ot kan zijn als vroegâh. Deed ik ook altijd als ik naar Eindhoven moest, maar godzijdank wordt de aansluiting binnenkort stukken beter.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: ma 17 okt 2016, 14:53
door Hainje
Mwa, aangezien ik heel dicht op het station woon is het nog maar de vraag of de bus voor mij echt zoveel sneller zal zijn op deze vervoersrelatie, lijn 3 sowieso niet. Het is afwachten hoe lijn 4 ingelegd gaat worden, die kan het misschien nog net even wat sneller maken dan met enkel de trein. Maar goed, laten we niet te ver offtopic gaan.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: di 18 okt 2016, 20:44
door JothamvW
Is er inmiddels eigenlijk bekend of de Sprinters in 's Hertogenbosch nog doorgekoppeld worden of hoe gaan ze dat doen?

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: di 18 okt 2016, 21:15
door Bemined
De sprinters Arnhem - 's-Hertogenbosch en 's-Hertogenbosch - Deurne lijken wel door te gaan rijden, maar met een stop van 16 minuten in zuidelijke richting en 22 minuten in noordelijke richting. In de reisinformatie wordt het dan ook niet als doorgaande rit aangegeven maar als twee ritten met een overstap op hetzelfde perron. Tijdens de stop in 's Hertogenbosch wordt de sprinter ook ingehaald door de intercity, de sprinter gaat in zuidelijke richting via spoor 7b en de [serie=Intercity|2016|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] gaat er dan via 7a en 8b omheen, in de andere richting de sprinter via 3a en de intercity inhalend via 3b en 2a.

De sprinters op Breda - Utrecht worden wel geknipt, je krijgt Den Haag - 's-Hertogenbosch welke keert op spoor 4 (ik neem aan 4a, dat staat er in de reisinformatie niet bij, maar de kerende 6900 wordt door de [serie=Intercity|2016|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] en [serie=Intercity|2016|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] gepasseerd en die rijden via 4b en 5a) en aan de andere kant krijg je Dordrecht - 's-Hertogenbosch welke op spoor 6 keert (ik vermoed de b-fase). Omdat deze 6600 bij aankomst de [serie=Intercity|2016|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] naar Eindhoven passeert gaat de [serie=Intercity|2016|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] via 7a rijden zodat ze elkaar op het driesporige deel kunnen passeren.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: di 18 okt 2016, 22:16
door JothamvW
Volgens mij moet ik dan nodig een plattegrondje zien van de perronindeling daar, want nu snap ik er helemaal niets van.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: di 18 okt 2016, 23:05
door MetroRET
JothamvW schreef:Volgens mij moet ik dan nodig een plattegrondje zien van de perronindeling daar, want nu snap ik er helemaal niets van.
Ajb
Afbeelding

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: wo 19 okt 2016, 13:53
door starx
De [serie=Intercity|2016|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] is richting Ehv ook nog 3 minuten uitgebogen, omdat die anders op de 6600 zou knallen. Vervolgens moet die in Ehv dan wel in vrij korte tijd splitsen.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: wo 19 okt 2016, 17:12
door Hainje
En Eh is?

Edit: Oh wacht, Ehv wellicht.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: za 22 okt 2016, 20:37
door Bemined
Deze valt me nu eigenlijk pas op, de [serie=Intercity direct|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] gaat in Rtd cross-platformoverstappen op de [serie=Internationale Intercity|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] bieden. Hierdoor gaat deze om en om op spoor 4 en 12 keren, de 1000en die om :04 aankomen gaan naar spoor 4 waar reizigers uit Asd kunnen overstappen op de 9200 die een half uur eerder uit Asd is vertrokken. De 1000en die om :31 aankomen gaan naar spoor 12 om daar om :56 een cross-platformoverstap te bieden op de 9200 uit Brusz, waarmee reizigers 29 minuten eerder in Asd zijn dan wanneer ze blijven zitten. Ik ben benieuwd naar de gevolgen hiervan voor de 9200, hoeveel reizigers zullen deze nog pakken in Asd en Shl als ze met een cross-platformoverstap een half uur sneller zijn. Zeker op de terugweg uit Brussel is het aantrekkelijk, op de heenweg heb je nog te maken met het risico dat er vertraging ontstaat en je de overstap mist, terug kun je vanuit de trein zien of de aansluiting gereed staat of niet, en kun je eventueel zelfs nog terug want de 9200 staat 13(!) minuten stil in Rotterdam.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: za 22 okt 2016, 21:22
door Nitein-Repart
Dit zijn toch wel duidelijke signalen van dat de [serie=Internationale Intercity|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] zo snel mogelijk van de Oude Lijn af moet. Het in één richting moeten overslaan van Schiedam en Delft Zuid en geen nette kwartiersdiensten kunnen aanbieden op de Oude Lijn en de HSL-Zuid, maakt de [serie=Internationale Intercity|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] tot het grootste onding van de dienstregeling. Vandaar dat de NS reizigers van/naar België zo veel mogelijk verleidt om gebruik te maken van de [serie=Intercity direct|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie].

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: za 22 okt 2016, 21:25
door MetroRET
Erno-BE schreef:Het in één richting moeten overslaan van Schiedam en Delft Zuid en geen nette kwartiersdiensten kunnen aanbieden op de Oude Lijn en de HSL-Zuid.
Het overslaan van Sdm en Dtz in 1 richting komt door de 1100 die eerder moet rijden dan men van plan is, door de overstap die geboden moet worden in Bd op de 11100 verder naar Ehv.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: za 22 okt 2016, 22:03
door Bemined
Maar mogelijk had de 2400 zonder de 9200 wel iets verder uitgebogen kunnen worden om die 1100 in te passen, de 2400 zit nu vanaf Schiphol 3 minuten achter de 9200 tot Rotterdam, waar deze de Benelux vervolgens mag inhalen om na de stop in Blaak gelijk op te rijden over de viersporigheid tot Dordrecht. Zonder deze 9200 had je de 2400 dus mogelijk een minuutje eerder uit Schiphol weg kunnen laten gaan en had de stop in Schiedam gepast.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: za 22 okt 2016, 22:19
door Wubbo
Ik zit in de reisplanner te kijken voor 13 december 2016, maar zie 5 minuten tussen 9200 (.08) en 2400 (.13) bij vertrek uit Schiphol? Daarna lopen ze wel op elkaar in inderdaad, want de sprinter is om .22 op Leiden, maar conform plannorm zou de 9200 dan om .24 door kunnen komen en de 2400 om .27 aankomst (= 1 minuut eerder dan nu). Daar zit dus kennelijk het probleem niet.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: zo 23 okt 2016, 12:56
door starx
Erno-BE schreef:Dit zijn toch wel duidelijke signalen van dat de [serie=Internationale Intercity|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] zo snel mogelijk van de Oude Lijn af moet. Het in één richting moeten overslaan van Schiedam en Delft Zuid en geen nette kwartiersdiensten kunnen aanbieden op de Oude Lijn en de HSL-Zuid, maakt de [serie=Internationale Intercity|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] tot het grootste onding van de dienstregeling. Vandaar dat de NS reizigers van/naar België zo veel mogelijk verleidt om gebruik te maken van de [serie=Intercity direct|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie].
Tja, inmiddels zijn NS en het locov het hier al over eens. Alleen Den Haag denkt er anders over en daar zitten nu net de politici die erover gaan -o-. Volgens mij hoopt NS gewoon dat de Benelux tussen Amsterdam en Rotterdam zo leeg mogelijk blijft. Dan kunnen met cijfers onderbouwen dat die totaal nutteloos en dat ze hem beter via de HSL kunnen sturen.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: zo 23 okt 2016, 13:19
door OmniLezer
Volgens mij wordt die IC 9200 veelal gebruikt als aanvulling op de 2600/2400. Daarom blijft die ook niet zo leeg.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: zo 23 okt 2016, 15:33
door Z2N
Hoe vaak neem je de 9200 boven Rtd? Want als iemand die meermaals per dag kan peilen, valt het mij toch altijd op hoe leeg de Benelux is boven Rotterdam (behalve bij problemen op de HSL).

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: zo 23 okt 2016, 15:36
door Chrysa
Ik zit er toch altijd regelmatig in, omdat het de eerste trein is die langskomt meestal.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: zo 23 okt 2016, 15:46
door Suus
De huidige 9200 boven Rotterdam is onzin, zitten vooral nog Belgen in, de 900/1000 is meer dan een half uur sneller.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: zo 23 okt 2016, 16:43
door Nitein-Repart
Precies, daarom gaat de NS de [serie=Intercity direct|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] aansluiten op de [serie=Internationale Intercity|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] om zo reizigers te verleiden gebruikt te maken van de [serie=Intercity direct|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] en dus zo te concluderen dat de [serie=Internationale Intercity|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] tussen Amsterdam en Rotterdam grotendeels leeg rondrijdt en dus de [serie=Internationale Intercity|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] mag opheffen in de huidige vorm. Als de Benelux via de HSL gaat rijden, dan kan de [serie=Intercity direct|2016|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie]/[serie=Intercity direct|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] in een mooie kwartiersdienst rijden, de stoptrein Dordrecht-Roosendaal in een mooie halfuursdienst laten rijden en ben je als mooi van een aantal knelpunten af in de dienstregeling in West-Nederland.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: zo 23 okt 2016, 16:52
door ODRAIL
Dit was een aantal jaren geleden ook al de bedoeling van de NS met de Fyra. Maar ja we weten inmiddels allemaal hoe dit is afgelopen.