Dienstregeling 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 5104
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Chrysa » Zo 23 Okt 2016, 17:09

Kunnen die NS-ICE's niet op de HSL? Zal wel veel te duur zijn om daar extra van te bestellen, maar zou het werken?

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 4983
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Milco » Zo 23 Okt 2016, 17:21

En dan? Verlengen of verleggen via Schiphol naar Rotterdam?
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 15-12-2018
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 15-11-2018

Informatie Keolis Almere: http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 5104
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Chrysa » Zo 23 Okt 2016, 17:22

Geen idee, ik wilde alleen weten of het materieel de HSL op kan.
Als dat werkt en die dingen zijn niet ongelofelijk duur kan je verder hetzelfde doen als met de oude Fyra-plannen toch?

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4729
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor reisthijs » Zo 23 Okt 2016, 17:30

Ja, dat kan maar die zijn veel te duur.
En als je toch wat nieuws zou willen bestellen, zijn er genoeg alternatieven.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 12081
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Vinny » Zo 23 Okt 2016, 18:55

Veel te duur? De Fyra was veel te goedkoop. Voor de prijs van een invalidewagentje heb je geen bolide...
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 38114
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Suus » Zo 23 Okt 2016, 19:15

Voor veel trajecten in Duitsland is de ICE3 ook overdreven, daarom heeft de ICE4 ook een lagere Vmax.
Rame à l'approche

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 11738
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Wubbo » Zo 23 Okt 2016, 21:19

Heeft de ICE-3 de goede ETCS-versie om zowel in Nederland als in België over de HSL te rijden? Dat schijnt nogal een dingetje te zijn namelijk...

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 5104
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Chrysa » Zo 23 Okt 2016, 21:23

Er rijden toch ICE's op de Belgische HSL naar Liège? Of is dat weer anders?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 38114
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Suus » Zo 23 Okt 2016, 22:16

Ik ben een beetje de weg kwijt in alle ombouwen die bij de ICE3M hebben plaatsgevonden, zeker sinds bij het grootste deel TVM is uitgebouwd voor een Belgisch ETCS-pakket, waarvan ik niet weet of dat ook weer in Nederland werkt.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 5104
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Chrysa » Zo 23 Okt 2016, 22:19

Ze schijnen wel op de Betuweroute te kunnen rijden, maar ik zou niet weten wat de overlap is tussen dat en de HSL.

Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 2995
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Zugführer » Zo 23 Okt 2016, 23:43

Zowel de Betuweroute als de HSL zijn met 25 kV geëlektrificeerd en hebben beide een vorm van ETCS, maar daar zijn dan weer allerlei verschillende versies van :p
OV-kilometers 2015: 21.564 km | 2016: 17.865 km | 2017:15.751 km
2018 (14-dec): Trein 27.870 km - Bus 2024 km - Tram 281 km - Veer 84 km - Metro 41 km

Durashift
Berichten: 2756
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Durashift » Zo 23 Okt 2016, 23:52

Suus schreef:Ik ben een beetje de weg kwijt in alle ombouwen die bij de ICE3M hebben plaatsgevonden, zeker sinds bij het grootste deel TVM is uitgebouwd voor een Belgisch ETCS-pakket, waarvan ik niet weet of dat ook weer in Nederland werkt.


Ik ben in de veronderstelling dat die eerste E voor Europa staat, dus één Europees veiligheidssysteem voor treinbeheersing en beïnvloeding.
Kennelijk is dat niet zo, als ieder EU land toch zijn eigen protocol kan handhaven?

Ardan
OVNL-beheerder
Berichten: 10594
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Ardan » Zo 23 Okt 2016, 23:57

Klopt. Elk treintje zijn eigen versie. Fijn he, één Europees systeem voor ons allemaal? *O*
2018 (11-12):
Trein 9977 km · S-Bahn 552 km · Metro 667 km · Zweeftrein 18 km · (Snel)tram 696 km · Funiculaire 2 km · Bus 731 km · Veer 20.2 km

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 149
Lid geworden op: Za 23 Jan 2010, 23:08

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Bram » Ma 24 Okt 2016, 00:28

't Zorgt in ieder geval voor een digitale standaard...

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4729
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor reisthijs » Ma 24 Okt 2016, 10:33

Suus schreef:Ik ben een beetje de weg kwijt in alle ombouwen die bij de ICE3M hebben plaatsgevonden, zeker sinds bij het grootste deel TVM is uitgebouwd voor een Belgisch ETCS-pakket, waarvan ik niet weet of dat ook weer in Nederland werkt.
ICE3M heeft sowieso een versie die in Nederland werkt, dat is verplicht voor Zevenaar-Emmerich. En tussen Amsterdam en Utrecht gebruiken ze het om 160 te mogen rijden.

Durashift schreef:Kennelijk is dat niet zo, als ieder EU land toch zijn eigen protocol kan handhaven?
Het verschil niet alleen per land, maar ook per fabrikant. De Betuweroute heeft ETCS van Alstom, de HSL-Zuid heeft Siemens, in België ligt weer een Alstom variant. En de fabrikant van het treinmaterieel moet weer zorgen dat zijn apparatuur daar mee samen werkt, en dat het geheel ook in alle landen waar ze moeten rijden toegelaten wordt.
Dat dit niet altijd soepel gaat bewijst Bombardier met de Traxx in België, die kregen het in 2007 al niet voor elkaar (toen de NMBS met Traxx over de HSL naar Noorderkempen wilde gaan rijden) en het is ze nu dus nog steeds niet gelukt.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Durashift
Berichten: 2756
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Durashift » Ma 24 Okt 2016, 10:56

Ja, dat laatste las ik hier een tijdje terug eens..

Best vreemd eigenlijk.. dat firma's die treinen bouwen ook aan infrastructuur doen op trajecten waar misschien geen eens treinen van hun rijden..
Lijkt mij dat een technisch installateur dit dan beter (onafhankelijker) kan doen? Is er 1 protocol waar op afgestemd moet worden en vervalt men niet in het bevragen van 'de concurrent' als het op moeilijkheden stuit..

Ardan
OVNL-beheerder
Berichten: 10594
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Ardan » Ma 24 Okt 2016, 12:38

reisthijs schreef:ICE3M heeft sowieso een versie die in Nederland werkt, dat is verplicht voor Zevenaar-Emmerich. En tussen Amsterdam en Utrecht gebruiken ze het om 160 te mogen rijden.

Gebeurt dat 160 rijden dan al?
2018 (11-12):
Trein 9977 km · S-Bahn 552 km · Metro 667 km · Zweeftrein 18 km · (Snel)tram 696 km · Funiculaire 2 km · Bus 731 km · Veer 20.2 km

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4729
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor reisthijs » Ma 24 Okt 2016, 13:30

Ja, dat gebeurt al.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Ardan
OVNL-beheerder
Berichten: 10594
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Ardan » Ma 24 Okt 2016, 13:55

Okee cool :) Die dus wel, terwijl er al jarenlang over wordt ge-emmerd of de andere treinen daar niet ook 160 kunnen en dat is dan ineens Heel Moeilijk :')
2018 (11-12):
Trein 9977 km · S-Bahn 552 km · Metro 667 km · Zweeftrein 18 km · (Snel)tram 696 km · Funiculaire 2 km · Bus 731 km · Veer 20.2 km

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 11738
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Wubbo » Ma 24 Okt 2016, 18:50

Die andere treinen hebben dan ook geen ETCS aan boord.

Ardan
OVNL-beheerder
Berichten: 10594
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Ardan » Ma 24 Okt 2016, 19:21

Lang lang geleden was er een proef met SLT's die waren uitgerust met ETCS. Hebben we daar ooit wat van weer gehoord?
2018 (11-12):
Trein 9977 km · S-Bahn 552 km · Metro 667 km · Zweeftrein 18 km · (Snel)tram 696 km · Funiculaire 2 km · Bus 731 km · Veer 20.2 km

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 4983
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Milco » Ma 24 Okt 2016, 19:26

Even over de inzet van FLIRT in de dienstregeling: weet iemand toevallig hoeveel bakken de max wordt in deze drgl tijdens de inzet? Er komen drietjes en viertjes toch? T/m hoeveel bakken gaat er gereden worden?

Verder ben ik ook wel erg benieuwd naar de materieelinzet in drgl 2017 in z'n algemeen. :)
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 15-12-2018
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 15-11-2018

Informatie Keolis Almere: http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

MetroRET
Berichten: 1384
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor MetroRET » Ma 24 Okt 2016, 19:29

Er kan bij FLIRT standaard tot 3 stellen gekoppeld rijden.
Dus bij de NS-FLIRT tot 12 bakken gekoppeld.

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 4983
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Milco » Ma 24 Okt 2016, 19:39

Ik vermoed dat dat niet in de dagelijkse dienst zal gebeuren. ;)
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 15-12-2018
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 15-11-2018

Informatie Keolis Almere: http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 6668
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor regenmaker » Ma 24 Okt 2016, 19:43

In ieder geval gaan op de sprinter trajecten in Zuidoost Nederland de FLIRT's rijden.
Vaste reiziger Syntus Gelderland en Bravo (Hermes).


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten