Dienstregeling 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 12321
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Wubbo » zo 18 dec 2016, 18:29

reisthijs schreef:
Ezra schreef:Op de wiki-pagina van de Nachttrein staat een treinserie 400 genoemd. Dit was in het dienstregelingsjaar 2016 de nachttrein naar Zurich. Komt er in dienstregelingsjaar 2017 een nieuwe treinserie 400 of moet deze serie even van die pagina worden verwijderd?
Die pagina is al 2 jaar niet meer bijgewerkt, dus er klopt niet veel meer van dat lijstje.
Ik heb alle treinseries maar even van die pagina gegooid. Ik heb nu geen zin om de pagina aan te passen, dus iemand anders mag er een mooi verhaal van maken met de opkomst en de ondergang van de internationale nachttrein ;-).

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4148
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor cassie127 » zo 18 dec 2016, 20:19

Op de schermen zelf staat dat ze een nieuw omroepsysteem testen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, Syntus Overijssel & NS
2017 Totaal: 26681,3 km, 2018 Totaal: 33296,4 km
2019 Trein: 43339,9 km, Bus: 2916,2 km, Metro: 136,3 km, Tram: 40,5 km, Veer: 38 km 30-09

VIRM
Berichten: 4497
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor VIRM » zo 18 dec 2016, 22:56

Was het trouwens ook niet de bedoeling dat er nog een update zou komen bij TBP's bij werkzaamheden? Ik zag gisteren op Schiphol voor de ICD nog Breda als eindbestemming staan met daaronder neem ik aan 'Rijdt niet verder dan Rotterdam C.'.
De nieuwe IC naar Dordrecht vanuit Lelystad maakte het nog bonter: in de scrollende tekst werden Rotterdam Centraal en Blaak niet eens opgenomen.
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14788
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Meltrain » zo 18 dec 2016, 23:16

VIRM schreef:De nieuwe IC naar Dordrecht vanuit Lelystad maakte het nog bonter: in de scrollende tekst werden Rotterdam Centraal en Blaak niet eens opgenomen.

Hij reed gisteren (en vandaag) dan ook niet tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht.
Volgens de NS-logica wordt "Dordrecht" dan als eindstation getoond, "Delft" (of "Schiedam Centrum", ik weet niet of dat station wordt overgeslagen nu de 1100 nog niet rijdt) als laatste tussenstation en staat eronder "Rijdt niet verder dan Rotterdam Centraal wegens werkzaamheden".
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 12459
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Vinny » ma 19 dec 2016, 08:09

Ik las in de draad over de dienstregeling 2018 dat de bediening op de lijn Zwolle-Leeuwarden wordt uitgebreid tot 2 sprinters en 2 intercity's. Dat was toch voorzien voor dit jaar? Of lukt het ze nou helemaal niet meer voor de zomer...
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Dennenboom
Berichten: 913
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Dennenboom » ma 19 dec 2016, 08:25

Nee het wordt later, maar dat is eigenlijk nog best wel goed van Prorail, want zonder hun snelle actie zou het NOG later worden. :D

http://www.focusnl.nl/vierde-trein-leeuwarden-meppel-rijdt-vanaf-december-2017/

KM46
Berichten: 12535
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor KM46 » ma 19 dec 2016, 10:37

December 2017 is in feite dienstregeling 2018 :idea: :wink: .

Roeland
Berichten: 974
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Roeland » ma 19 dec 2016, 16:08

Zijn de vertrektijden in de late avond op Klp richting Ut / Asd niet abusievelijk 2 minuten te laat? Omdat de vertrektijden op Ed .11/.41 zijn, en op Db .29/.59, lijkt het mij heel onlogisch om op Klp van .16 tot .18 te wachten en dan op Db met -2 aan te komen...

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 12321
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Wubbo » ma 19 dec 2016, 21:42

Ik kan de aankomsttijd van .16 nergens vinden? Het ding lijkt 7 minuten rijtijd te hebben tussen Ede en De Klomp, dat is 1 minuut meer dan overdag (wat dan weer niet logisch is).

Roeland
Berichten: 974
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Roeland » di 20 dec 2016, 08:41

Wubbo schreef:Ik kan de aankomsttijd van .16 nergens vinden? Het ding lijkt 7 minuten rijtijd te hebben tussen Ede en De Klomp, dat is 1 minuut meer dan overdag (wat dan weer niet logisch is).

Ja precies, een trein die 's avonds om .11 uit Ed vertrekt, komt om .16 aan op Klp. Die 7 minuten is 2 minuten te ruim, temeer omdat je, als je van .16 tot .18 op Klp staat te wachten, 2 minuten te laat in Db bent.

wouter15
Berichten: 1069
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor wouter15 » di 20 dec 2016, 20:29


Bemined
Berichten: 1886
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Bemined » di 20 dec 2016, 21:00

De 12200 al vanaf Vlissingen laten rijden ipv vanaf Bergen op Zoom? En deze een kortere wachttijd in Roosendaal geven omdat overstappers op de 3600 een alternatief hebben met de reguliere 2200? Mits men wat extra machinisten en conducteurs in Vlissingen weet te vinden (dit is een nogal kleine standplaats, je krijgt 50% meer vroege diensten hierdoor) is dat qua kosten nog wel te overzien denk ik. En dat scheelt je een kwartier vanuit Vlissingen.

JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor JWM » di 20 dec 2016, 21:11

Wat mij betreft werkt men toe naar 2x per uur een losse stoptrein Roosendaal - Vlissingen onder verantwoordelijkheid van de provincie Zeeland (en Brabant) aangevuld met 1x IC Vlissingen - Amsterdam die tussen Rotterdam en Schiphol via de HSL gaat. De halfuursverdichting van deze trein kan dan (vanuit Amsterdam gezien) rijden tot Dordrecht, Roosendaal of Bergen op Zoom.

Zo hebben de regionale Zeeuwse reizigers het voordeel van een regelmatige halfuursdienst die sneller is dan de huidige IC (door het in te zetten materieel) en de reizigers naar de grotere Zeeuwse stations zijn veel sneller in de Randstad.

Bemined
Berichten: 1886
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Bemined » di 20 dec 2016, 21:33

Via de HSL zou ik tot ergens rond 2023 maar niet over beginnen, tenzij je graag 4 rijtuigen ICR wilt hebben in de spits want dat wordt wel de praktijk denk ik als je nu allerlei extra treindiensten via de HSL wil laten rijden. Pas als ICNG ingestroomd is kun je naar mijn idee serieus gaan kijken naar doorkoppelen van de 900 en 1000 aan andere treinseries.

Gebruikersavatar
Natorious
Berichten: 404
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Natorious » di 20 dec 2016, 21:34

JWM schreef:Wat mij betreft werkt men toe naar 2x per uur een losse stoptrein Roosendaal - Vlissingen onder verantwoordelijkheid van de provincie Zeeland (en Brabant) aangevuld met 1x IC Vlissingen - Amsterdam die tussen Rotterdam en Schiphol via de HSL gaat. De halfuursverdichting van deze trein kan dan (vanuit Amsterdam gezien) rijden tot Dordrecht, Roosendaal of Bergen op Zoom.


Is het mogelijk voor de IC om aan te takken op de HSL bij Lage Zwaluwe? Je slaat weliswaar wéér Dordrecht over, maar reizigers tussen Zeeland en Dordrecht behouden dan de SPR.

wouter15 schreef:http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/mogelijk-al-na-de-zomer-echte-intercity-tijdens-de-spits-1.6763131


Misschien een doortrekking van de s3600?

MetroRET
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor MetroRET » di 20 dec 2016, 21:37

Natorious schreef:
JWM schreef:Wat mij betreft werkt men toe naar 2x per uur een losse stoptrein Roosendaal - Vlissingen onder verantwoordelijkheid van de provincie Zeeland (en Brabant) aangevuld met 1x IC Vlissingen - Amsterdam die tussen Rotterdam en Schiphol via de HSL gaat. De halfuursverdichting van deze trein kan dan (vanuit Amsterdam gezien) rijden tot Dordrecht, Roosendaal of Bergen op Zoom.


Is het mogelijk voor de IC om aan te takken op de HSL bij Lage Zwaluwe? Je slaat weliswaar wéér Dordrecht over, maar reizigers tussen Zeeland en Dordrecht behouden dan de SPR.


Er is daar geen aansluiting op de HSL voor.... was die er eigenlijk maar.... dan had men nog een uitwijkroute op sommige momenten.

Gothic-Writer
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Gothic-Writer » wo 21 dec 2016, 18:45

Op de 6600 's-Hertogenbosch - Dordrecht rijden sinds maandag ook sgm sprinters. Vandaag rijd er zelfs de ddz 7617 bij.

JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor JWM » wo 21 dec 2016, 18:58

Ok, zeker dat het niet de 7618 was?

MetroRET
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor MetroRET » wo 21 dec 2016, 19:25

Gepland staat 5 omlopen met DDZ4. Per Wbl 2017-5 (4 september 2017) zal hier FLIRT worden ingezet.

Gothic-Writer
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Gothic-Writer » wo 21 dec 2016, 20:33

:X v
MetroRET schreef:Gepland staat 5 omlopen met DDZ4. Per Wbl 2017-5 (4 september 2017) zal hier FLIRT worden ingezet.


Tot zover dan de planning :P
Wat mij betreft mogen ze morgen al met flirts gaan rijden op de 6600serie! Hoewel nagenoeg niemand dat met mij eens is.....

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 5614
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Chrysa » wo 21 dec 2016, 20:36

Zijn de stoelen van Flirt beter dan van SLT? Vind die van SLT behoorlijk slecht terwijl die van DDZ wel fijn zijn.

waldo79
Berichten: 4929
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor waldo79 » wo 21 dec 2016, 20:39

Ik vond de NS Flirt stoelen vrij aardig qua zitcomfort, maar ik heb er dan ook maar één keer 20 minuten op gezeten.
Mij best :)

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32839
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Daniel » wo 21 dec 2016, 20:41

Ze zijn niet oncomfortabel inderdaad, maar ook weer niet comfortabeler dan SLT ofzo. Dat laatste was natuurlijk ook niet echt te verwachten gezien ze toch voor een soortgelijke inzet bestemd zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

waldo79
Berichten: 4929
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor waldo79 » wo 21 dec 2016, 20:49

Ach, na 14 maanden Tl - Gvc heb ik meermaals 2 uur in een SLT gezeten. Je kunt er zelfs in slapen :N
Maar ik prefereer toch de ICM die in de 1700 / 11700 rijdt :mrgreen:
Mij best :)

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4148
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor cassie127 » ma 26 dec 2016, 22:52

Lees net in een nieuwbericht (samenvatting afgelopen weekend) dat NS woensdag de nieuwe sprinters in gebruik zou nemen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, Syntus Overijssel & NS
2017 Totaal: 26681,3 km, 2018 Totaal: 33296,4 km
2019 Trein: 43339,9 km, Bus: 2916,2 km, Metro: 136,3 km, Tram: 40,5 km, Veer: 38 km 30-09


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten