Dienstregeling 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Wubbo »

reisthijs schreef:
Ezra schreef:Op de wiki-pagina van de Nachttrein staat een treinserie 400 genoemd. Dit was in het dienstregelingsjaar 2016 de nachttrein naar Zurich. Komt er in dienstregelingsjaar 2017 een nieuwe treinserie 400 of moet deze serie even van die pagina worden verwijderd?
Die pagina is al 2 jaar niet meer bijgewerkt, dus er klopt niet veel meer van dat lijstje.
Ik heb alle treinseries maar even van die pagina gegooid. Ik heb nu geen zin om de pagina aan te passen, dus iemand anders mag er een mooi verhaal van maken met de opkomst en de ondergang van de internationale nachttrein ;-).
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door cassie127 »

Op de schermen zelf staat dat ze een nieuw omroepsysteem testen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door VIRM »

Was het trouwens ook niet de bedoeling dat er nog een update zou komen bij TBP's bij werkzaamheden? Ik zag gisteren op Schiphol voor de ICD nog Breda als eindbestemming staan met daaronder neem ik aan 'Rijdt niet verder dan Rotterdam C.'.
De nieuwe IC naar Dordrecht vanuit Lelystad maakte het nog bonter: in de scrollende tekst werden Rotterdam Centraal en Blaak niet eens opgenomen.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Meltrain »

VIRM schreef: De nieuwe IC naar Dordrecht vanuit Lelystad maakte het nog bonter: in de scrollende tekst werden Rotterdam Centraal en Blaak niet eens opgenomen.
Hij reed gisteren (en vandaag) dan ook niet tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht.
Volgens de NS-logica wordt "Dordrecht" dan als eindstation getoond, "Delft" (of "Schiedam Centrum", ik weet niet of dat station wordt overgeslagen nu de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] nog niet rijdt) als laatste tussenstation en staat eronder "Rijdt niet verder dan Rotterdam Centraal wegens werkzaamheden".
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Vinny »

Ik las in de draad over de dienstregeling 2018 dat de bediening op de lijn Zwolle-Leeuwarden wordt uitgebreid tot 2 sprinters en 2 intercity's. Dat was toch voorzien voor dit jaar? Of lukt het ze nou helemaal niet meer voor de zomer...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Dennenboom »

Nee het wordt later, maar dat is eigenlijk nog best wel goed van Prorail, want zonder hun snelle actie zou het NOG later worden. :D

http://www.focusnl.nl/vierde-trein-leeu ... mber-2017/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door ODRAIL »

December 2017 is in feite dienstregeling 2018 :idea: :wink: .
Roeland
Berichten: 2281
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Roeland »

Zijn de vertrektijden in de late avond op Klp richting Ut / Asd niet abusievelijk 2 minuten te laat? Omdat de vertrektijden op Ed .11/.41 zijn, en op Db .29/.59, lijkt het mij heel onlogisch om op Klp van .16 tot .18 te wachten en dan op Db met -2 aan te komen...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Wubbo »

Ik kan de aankomsttijd van .16 nergens vinden? Het ding lijkt 7 minuten rijtijd te hebben tussen Ede en De Klomp, dat is 1 minuut meer dan overdag (wat dan weer niet logisch is).
Roeland
Berichten: 2281
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Roeland »

Wubbo schreef:Ik kan de aankomsttijd van .16 nergens vinden? Het ding lijkt 7 minuten rijtijd te hebben tussen Ede en De Klomp, dat is 1 minuut meer dan overdag (wat dan weer niet logisch is).
Ja precies, een trein die 's avonds om .11 uit Ed vertrekt, komt om .16 aan op Klp. Die 7 minuten is 2 minuten te ruim, temeer omdat je, als je van .16 tot .18 op Klp staat te wachten, 2 minuten te laat in Db bent.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door wouter15 »

Bemined
Berichten: 5943
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Bemined »

De [serie=Intercity|2017|(Vlissingen -) Bergen op Zoom - Roosendaal12200[/serie] al vanaf Vlissingen laten rijden ipv vanaf Bergen op Zoom? En deze een kortere wachttijd in Roosendaal geven omdat overstappers op de [serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] een alternatief hebben met de reguliere [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie]? Mits men wat extra machinisten en conducteurs in Vlissingen weet te vinden (dit is een nogal kleine standplaats, je krijgt 50% meer vroege diensten hierdoor) is dat qua kosten nog wel te overzien denk ik. En dat scheelt je een kwartier vanuit Vlissingen.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door JWM »

Wat mij betreft werkt men toe naar 2x per uur een losse stoptrein Roosendaal - Vlissingen onder verantwoordelijkheid van de provincie Zeeland (en Brabant) aangevuld met 1x IC Vlissingen - Amsterdam die tussen Rotterdam en Schiphol via de HSL gaat. De halfuursverdichting van deze trein kan dan (vanuit Amsterdam gezien) rijden tot Dordrecht, Roosendaal of Bergen op Zoom.

Zo hebben de regionale Zeeuwse reizigers het voordeel van een regelmatige halfuursdienst die sneller is dan de huidige IC (door het in te zetten materieel) en de reizigers naar de grotere Zeeuwse stations zijn veel sneller in de Randstad.
Bemined
Berichten: 5943
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Bemined »

Via de HSL zou ik tot ergens rond 2023 maar niet over beginnen, tenzij je graag 4 rijtuigen ICR wilt hebben in de spits want dat wordt wel de praktijk denk ik als je nu allerlei extra treindiensten via de HSL wil laten rijden. Pas als ICNG ingestroomd is kun je naar mijn idee serieus gaan kijken naar doorkoppelen van de [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] en [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] aan andere treinseries.
Natorious
Berichten: 458
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Natorious »

JWM schreef:Wat mij betreft werkt men toe naar 2x per uur een losse stoptrein Roosendaal - Vlissingen onder verantwoordelijkheid van de provincie Zeeland (en Brabant) aangevuld met 1x IC Vlissingen - Amsterdam die tussen Rotterdam en Schiphol via de HSL gaat. De halfuursverdichting van deze trein kan dan (vanuit Amsterdam gezien) rijden tot Dordrecht, Roosendaal of Bergen op Zoom.
Is het mogelijk voor de IC om aan te takken op de HSL bij Lage Zwaluwe? Je slaat weliswaar wéér Dordrecht over, maar reizigers tussen Zeeland en Dordrecht behouden dan de SPR.
Misschien een doortrekking van de s3600?
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door MetroRET »

Natorious schreef:
JWM schreef:Wat mij betreft werkt men toe naar 2x per uur een losse stoptrein Roosendaal - Vlissingen onder verantwoordelijkheid van de provincie Zeeland (en Brabant) aangevuld met 1x IC Vlissingen - Amsterdam die tussen Rotterdam en Schiphol via de HSL gaat. De halfuursverdichting van deze trein kan dan (vanuit Amsterdam gezien) rijden tot Dordrecht, Roosendaal of Bergen op Zoom.
Is het mogelijk voor de IC om aan te takken op de HSL bij Lage Zwaluwe? Je slaat weliswaar wéér Dordrecht over, maar reizigers tussen Zeeland en Dordrecht behouden dan de SPR.
Er is daar geen aansluiting op de HSL voor.... was die er eigenlijk maar.... dan had men nog een uitwijkroute op sommige momenten.
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Gothic-Writer »

Op de 6600 's-Hertogenbosch - Dordrecht rijden sinds maandag ook sgm sprinters. Vandaag rijd er zelfs de ddz 7617 bij.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door JWM »

Ok, zeker dat het niet de 7618 was?
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door MetroRET »

Gepland staat 5 omlopen met DDZ4. Per Wbl 2017-5 (4 september 2017) zal hier FLIRT worden ingezet.
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Gothic-Writer »

:X v
MetroRET schreef:Gepland staat 5 omlopen met DDZ4. Per Wbl 2017-5 (4 september 2017) zal hier FLIRT worden ingezet.
Tot zover dan de planning :P
Wat mij betreft mogen ze morgen al met flirts gaan rijden op de 6600serie! Hoewel nagenoeg niemand dat met mij eens is.....
Chrysa
Berichten: 8002
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Chrysa »

Zijn de stoelen van Flirt beter dan van SLT? Vind die van SLT behoorlijk slecht terwijl die van DDZ wel fijn zijn.
waldo79
Berichten: 7642
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door waldo79 »

Ik vond de NS Flirt stoelen vrij aardig qua zitcomfort, maar ik heb er dan ook maar één keer 20 minuten op gezeten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Daniel »

Ze zijn niet oncomfortabel inderdaad, maar ook weer niet comfortabeler dan SLT ofzo. Dat laatste was natuurlijk ook niet echt te verwachten gezien ze toch voor een soortgelijke inzet bestemd zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7642
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door waldo79 »

Ach, na 14 maanden Tl - Gvc heb ik meermaals 2 uur in een SLT gezeten. Je kunt er zelfs in slapen :N
Maar ik prefereer toch de ICM die in de [serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] / [serie=Intercity|2017|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] rijdt :mrgreen:
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door cassie127 »

Lees net in een nieuwbericht (samenvatting afgelopen weekend) dat NS woensdag de nieuwe sprinters in gebruik zou nemen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 121 gasten